Hoe moeilijk kan een bh zoeken zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xAurea

Hoe moeilijk kan een bh zoeken zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 23:59

Ik ben op zoek naar fijne bh’s en het is echt verschrikkelijk. Niks lijkt te passen, is veel te duur of zit gewoon niet goed

Schijnbaar heb ik moeilijke borsten want ik heb echt al wel 50 bh’s aangehad. De enige die qwa cup goed zat was die van de hunkemoller, model ‘perfect plunge’, alleeen…. Deze bandjes beginnen in mijn huid te snijden.

Ik zit qwa cup precies tussen een 80D en een 80E. Alle D’s zijn te klein, alle E’s te groot. Ga ik voor een 85D of een 75E zit hij te los of te strak dus dat werkt ook niet.
Ik ben alle winkels in omgeving (en binnen budget) afgeweest maar niks lijkt te passen en ik wil gewoon een mooie fijn zittende bh.

Vanwege de cupmaat heb ik echt voldoende steun nodig, zeker tussen de paarden. Sportbh’s vind ik niet fijn zitten en beugelloos is vaak niet ondersteunend genoeg.

Is er toevallig iemand met het zelfde probleem? Die toevallig ook fijne bh’s heeft met een budget van 40,-/45,- per bh?

Nooit gedacht dat bh’s shoppen zo moeilijk zou zijn pffff

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 00:04

Ik ben zelf echt enorm fan van Chantelle en Prima Donna. Zijn wel wat duurder, maar misschien bij bijvoorbeeld zalando lounge/in de sale voor jouw budget te vinden? Ik koop ze zelf ook wel via vinted nieuw want deze merken zijn erg consistent in maatvoering en pasvorm dat ik dat wel aandurf inmiddels en het zit ook vrijwel altijd goed.

SansaS

Re: Hoe moeilijk kan een bh zoeken zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 00:07

Victoria secret :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 00:14

Past de 75E qua cup wel en is dan alleen te strak rondom? Koop er een tussenstukje bij voor meer haakjes en klaar is de zoektocht? Of denk ik dan te makkelijk :o?

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 00:18

Phrono schreef:
Ik ben zelf echt enorm fan van Chantelle en Prima Donna. Zijn wel wat duurder, maar misschien bij bijvoorbeeld zalando lounge/in de sale voor jouw budget te vinden? Ik koop ze zelf ook wel via vinted nieuw want deze merken zijn erg consistent in maatvoering en pasvorm dat ik dat wel aandurf inmiddels en het zit ook vrijwel altijd goed.

Probleem is dat ik ze moeten kunnen passen. Anders zit ik 2dehands bh’s die ik weer moet verkopen of kan ik weer bh’s heen en weer sturen omdat het niet goed zit. Heb chantelle en prima donna ook verschillende modellen aangehad en er was er 1 van prima donna die goed zat, andere modellen helaas niet, alleen echt ver buiten budget. Ik ben maar een student die moet rondkomen van een bijbaantje op de zaterdag, dat inclusief paard laat niet zoveel geld meer over voor ‘luxe’ producten voor mezelf

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 00:18

SansaS schreef:

Die past niet binnen budget helaas.

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 00:21

_Christina schreef:
Past de 75E qua cup wel en is dan alleen te strak rondom? Koop er een tussenstukje bij voor meer haakjes en klaar is de zoektocht? Of denk ik dan te makkelijk :o?

Alle verschillende maten die ik heb gepast waren het gewoon net niet, het verschilt ook echt per bh. Vaak zit bij een cup e wel mijn hele borst in de beugel maar heb ik aan de bovenkant nog ruimte. Bij een d zit mijn borst niet in de beugel en is hij vaak boven ook te strak. Ongeacht of het een 75,80, of 85 is. Enoge verschil is dat de 75 dan knelt en de 85 lubbert.

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 00:24

SansaS schreef:

Zie nu dat er een paar bh’s zonder push up binnen budget zitten. Ga daar is naar kijken en hopen dat de D groot valt of de E klein.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 06:04

xAurea schreef:
SansaS schreef:

Zie nu dat er een paar bh’s zonder push up binnen budget zitten. Ga daar is naar kijken en hopen dat de D groot valt of de E klein.

Hier een VS fan. Let op dat VS een andere maatvoering heeft. Even goed meten en een maattabel gebruiken of langs gaan in een winkel (Rotterdam of Schiphol plaza geloof ik).

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 06:27

Je zou eens naar een superbrah store kunnen zoeken (Amsterdam, Utrecht of Rotterdam). Iets duurder, maar wel beter geprijsd dan de meeste goede zaken. Ze hebben veel soorten en steeds meer gladde bhs.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 06:30

Famke C in Leeuwarden, hier krijg je echt goed advies en de juiste maat aangemeten, de bh’s kosten tussen 55 en 95. Misschien een optie dit eenmalig te doen en voortaan met de juiste maat verder te kunnen :))

https://famke-c.nl/veelgestelde-vragen/
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 14-08-25 06:38, in het totaal 2 keer bewerkt

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 06:34

Hier ook heel weinig bh's die goed zitten. Ik kwam uit bij Miss Mary of Sweden. Heeft mooie en echt héle comfortabele bh's. Ze vallen ietwat groot, dus in jouw geval zou ik voor de kleinste maat (80D) kiezen. Alleen online, dus je kunt ze niet passen. Dat vond ik ook een nadeel, maar je kunt ze wel terug sturen. Ik ben er erg blij mee.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 06:40

Ik hou van skims. Sommige bijenkorf hebben ze!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 07:04

Ik vind zelf de BH's van Gossard heel fijn. De superbra winkels die eerder zijn genoemd hebben die ook. Dit zijn voor mij een van de weinige bh's die echt lekker zitten. De webwinkel heeft met enige regelmaat outletsales, waardoor je ze voor +- 30 euro kunt krijgen.
Freya vind ik ook sommige fijn van.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 07:13

miereneter schreef:
Hier ook heel weinig bh's die goed zitten. Ik kwam uit bij Miss Mary of Sweden. Heeft mooie en echt héle comfortabele bh's. Ze vallen ietwat groot, dus in jouw geval zou ik voor de kleinste maat (80D) kiezen. Alleen online, dus je kunt ze niet passen. Dat vond ik ook een nadeel, maar je kunt ze wel terug sturen. Ik ben er erg blij mee.

Ook ik zweer bij Miss Mary. In de winkels kon ik het ook niet vinden. Dus eens besteld en zitten echt top als je de goede gevonden hebt. Ze hebben veel verschillende modellen, dus keuze genoeg

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 07:29

Ik vind de non-padded van de Hema echt fijn.
De beetje degelijke modellen zitten echt fijn en ondersteunen goed.
Het zijn niet de mooiste, maar zitten heel fijn. En een goede beha doet veel voor je bovenkleding.
Voor het mooie koop ik dan wel duurdere.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:19

Hier ook fan van Miss Mary. Zitten goede maattabellen bij. Ik heb de laatste jaren daar 6 BH's besteld en niks hoeven terug te sturen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:44

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 10:57

Freya6 schreef:
Famke C in Leeuwarden, hier krijg je echt goed advies en de juiste maat aangemeten, de bh’s kosten tussen 55 en 95. Misschien een optie dit eenmalig te doen en voortaan met de juiste maat verder te kunnen :))

https://famke-c.nl/veelgestelde-vragen/

Probleem is dat ook met dezelfde maat, sommige bh’s of modellen niet passen.

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 10:58

office schreef:
Ik koop steeds opnieuw deze Anita
https://www.ej.nl/sport-bh-anita-extrem ... gyNjM5MDg5.
Of de minimizer (Nina ) van Hunkemöller lekker stevig daar hou ik van.

Sportbh’s vind ik helaas niet lekker zitten. De nina van de hunkemoller heb ik gepast maar zit niet goed

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 10:59

raket schreef:
Ik vind de non-padded van de Hema echt fijn.
De beetje degelijke modellen zitten echt fijn en ondersteunen goed.
Het zijn niet de mooiste, maar zitten heel fijn. En een goede beha doet veel voor je bovenkleding.
Voor het mooie koop ik dan wel duurdere.

Hema gaat het voor mij niet doen helaas, die hebben mijn maat niet.

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 11:01

Fenn schreef:
Je zou eens naar een superbrah store kunnen zoeken (Amsterdam, Utrecht of Rotterdam). Iets duurder, maar wel beter geprijsd dan de meeste goede zaken. Ze hebben veel soorten en steeds meer gladde bhs.

Hier heb ik meer over gehoord inderdaad, maar wel boven budget.

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 11:04

miereneter schreef:

Ga hier ook is naar kijken, thanks!

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 11:04

Myrthee_ schreef:
Ik vind zelf de BH's van Gossard heel fijn. De superbra winkels die eerder zijn genoemd hebben die ook. Dit zijn voor mij een van de weinige bh's die echt lekker zitten. De webwinkel heeft met enige regelmaat outletsales, waardoor je ze voor +- 30 euro kunt krijgen.
Freya vind ik ook sommige fijn van.

Ga die site ook even in de gaten houden dankjewel

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:06

Dure BH's gaan veeeel langer mee heb ik gemerkt en dan zijn ze op termijn helemaal niet duurder.
Ik had ook altijd een lastig model (vrij rond, maar niet ver uitstekend dus relatief grote beugel nodig, maar dan veel stof over in de cups zelf).
Ik ben toen 1x naar een lingerie winkel in Haarlem geweest en heb me op laten meten. Ik ben toen thuis gekomen met 2 BH's van MarieJo. Elke andere BH die ik daarna ooit gekocht heb zijn uiteindelijk toch ongedragen in de kast beland. Ik wil niks anders meer.