op zoek naar de ideale bh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

op zoek naar de ideale bh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 15:49

Sinds enige tijd kan ik geen fijne bh's meer vinden. De stoffen zijn synthetisch, zweterig en onder de cup zitten ze te strak, waardoor de doorbloeding stagneert en het irriteert. Voor het gevoel zou ik het liefste geen bh dragen maar dat zie je onder T-shirts en ik heb er een hekel aan als je de hele tepel ziet door je kleding heen. Ook trekken bh's zonder al te veel poespas de hele boel vaak glad, ik heb al niet heel veel en ik wil er niet helemaal plat uitzien, het mag er best mooi en vrouwelijk uitzien. Het liefst heb ik dus iets wat er ook nog een beetje mooi uitziet, is dit voor mensen herkenbaar en heeft er iemand tips of oplossingen?

SansaS

Re: op zoek naar de ideale bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 15:59

Je bent ook vrouwelijk met geen borsten, 1 borst of weinig borst :=

Het is belangrijk de juiste maat te dragen het klinkt niet alsof je dat hebt. Ga na een goeie speciaalzaak en laat je adviseren :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:03

Marlies dekkers zit het fijnste voor mij. Wachten op de sale is wel aanrader

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:15

SansaS schreef:

Het is belangrijk de juiste maat te dragen het klinkt niet alsof je dat hebt. Ga na een goeie speciaalzaak en laat je adviseren :)

Moah, ik heb sinds een jaar 2 cupmaten erbij (natuurlijk) en ik voel me toch vrouwelijker als ik daar wat meer rondingen heb :j Dus ik snap het wel.

TS het is echt persoonlijk. Ik zou ook naar een winkel gaan om je te laten helpen en verschillende opties te proberen. Ik heb nu een prettige bh van Passionata die niet zweterig is en comfortabel zit. En ik heb voor het chillen thuis een katoenen(met heel iets elastaan) van Sloggi, dat is helemaal een feestje. Maar die kleed iets minder mooi af ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:21

Ik draag alleen nog maar VS.
Stoffen zijn prettig en mooi. Ook de sportBH's, al vind in de wireless met bredere schouderbandjes ook wel stevig genoeg om mee te rijden (voor mijn cup maat).
Maar van de gewone allerdaagse bh's ook alleen nog maar VS.
Ze blijven ook mooi.
Wel heb ik mijn maat laten bepalen in de winkel... kwam daar op iets anders uit dan ik zelf dacht te hebben :')

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:42

Earth schreef:
SansaS schreef:

Moah, ik heb sinds een jaar 2 cupmaten erbij (natuurlijk) en ik voel me toch vrouwelijker als ik daar wat meer rondingen heb :j Dus ik snap het wel.

TS het is echt persoonlijk. Ik zou ook naar een winkel gaan om je te laten helpen en verschillende opties te proberen. Ik heb nu een prettige bh van Passionata die niet zweterig is en comfortabel zit. En ik heb voor het chillen thuis een katoenen(met heel iets elastaan) van Sloggi, dat is helemaal een feestje. Maar die kleed iets minder mooi af ;)

Ik voel me gelukkig nog heel vrouwelijk met maar 1 eigen borst meer :)

Dat is ook persoonlijk bedoelde vooral dat vrouwelijk zijn niet gelijk staat aan flinke borsten hebben.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:47

Ik heb er nu 1 van Prima Donna waar ik in woon. Draag hem zo graag, knelt niet, zit mooi onder alles. En ik wil er nog een paar.

Een goede nummer 2 is Triumpf bij mij.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:48

Ik vindt de bh’s van prima donna heerlijk zitten. Ga naar een goede speciaal zaak en laat iemand meekijken. (En dan bedoel ik geen livera of hunkermuller)
Het heeft bij mij een hele zoektocht gekost om de ideale bh te vinden. Er zijn maar 2 lijnen van prima donna die ik goed vindt zitten.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 16:52

Ok misschien iets meer nuance, ik ben reeds bij de livera / Hunkemöller enz geweest, ken geen andere eigenlijk, sorry. Heb me laten adviseren maar ben met lege handen naar huis gegaan. Ik ben behoorlijk gevoelig voor bepaalde stoffen en kan eigenlijk weinig wat ik voel zitten verdragen. Een sport bh is te strak, een beugel bh trek ik al helemaal niet en een kanten stofje irriteert al meteen bij de eerste beweging. Maar het ergste is gewoon de onderkant, een bh die steun bied volgens de winkel vind ik gewoon knellen. Meestal kom ik dan in de bh's zonder beugel en met een voorgevulde vorm zodat er nog iets van vorm overblijft, maar die zweten dan weer zo. Ook in gewone kleding slaag ik meestal niet in de gewone winkel, maar beland ik in de outdoor winkel omdat ik echt niks lekker vind zitten. Het is dus niet dat ik een verkeerde maat heb, maar ik ben echt ook gevoelig voor alles.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 16:56

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb er nu 1 van Prima Donna waar ik in woon. Draag hem zo graag, knelt niet, zit mooi onder alles. En ik wil er nog een paar.

Een goede nummer 2 is Triumpf bij mij.
\

Even gezocht op prima donna, maar iets zonder beugel en van katoen oid vind ik niet.
Is heel veel kant en beugel bh en dat kan ik dus geen hele dag volhouden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:58

Sinds ik ruim 3 cups ben afgevallen kan ik geen enkele lekker zittende bh meer vinden.
Ik zweerde voorheen ook bij vs. Deze draag ik ook nog steeds omdat ze ondanks dat ze niet goed meer passen ze nog steeds lekker zitten.

Ga dit jaar weer nieuwe halen in Amerika.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:59

Iets als soft revolt? Zie die wel eens voorbij komen op facebook.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 17:01

Earth schreef:
SansaS schreef:

Die sloggi heb ik nu ook inderdaad, maar ook die zweet. Kwa stof en bandjes verdraag ik het nog net voor een dagje, maar zodra ik thuiskom gaat dat ding als eerste wat ik doe weer uit. En dan koelen met koud water aan de onderkant.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:04

Hier precies hetzelfde probleem. Kant en beugels vind ik een gruwel om te dragen. De meeste voorgevormde bh's zien er, bij mij, niet uit. Ook de maat laten opmeten maar er is gewoon geen fijne bh te vinden. Vroeger had je katoenen BH's met brede bandjes, zonder beugels. Die zaten prima.
Ik volg want ik word er ook moedeloos van. Zou graag weer eens fijne BH's dragen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:05

Anita heeft katoen. Miss Mary ook. Zonder beugel.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 17:07

SusanH schreef:
Iets als soft revolt? Zie die wel eens voorbij komen op facebook.

Bedankt daar ga ik eens naar kijken!
Enige is dat ze al weer van ondersteuning spreken, dat staat voor mij inmiddels gelijk aan beknelling.
Maar ervaren heb ik het nog niet, dus maar even overheen zetten en zien.
Ik heb gezien mijn cup maat ook niet echt ondersteuning nodig.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:07

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:10

Probeer een curvecatch. Kun je al je wensen doorgeven en dan sturen ze je een aantal op en kun je passen, je hoeft niks te kopen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:17

Zit er niet een goede lingeriezaak bij je in de buurt waar je je kunt laten meten en adviseren? En dan geen Hunkemoller of Livera

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 17:19

femkepien schreef:
Probeer een curvecatch. Kun je al je wensen doorgeven en dan sturen ze je een aantal op en kun je passen, je hoeft niks te kopen.

Hij is inmiddels ook besteld, ik ben heel benieuwd!
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 04-08-25 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:26

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 17:56

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 17:59

IndianSu schreef:
Sloggi zero feel of deze van Uniqlo:

https://www.uniqlo.com/eu-at/en/product ... ayCode=004

Ik ben ook heel gevoelig en dit zijn de enige bh's die ik nog trek. Evt kun je bij Sloggi de vullingen eruit halen als je ze te zweterig vindt.

Uniqlo ken ik nog niet, ga daar eens voor kijken, volgens mij zit dat alleen in grote steden?

De vullingen eruit halen heb ik geprobeerd maar ik vind dat niet mooi. Je ziet dan precies je tepels als het even koud is....liever niet op werk met vooral mannen...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:59

Je zou eventueel ook naar een speciaalzaak kunnen gaan die ook borstprothese en borstamputatie BH's verkopen. Dit zijn vaak zachtere stoffen.

Om terug te komen op mijn prima donna, er zit kan op, maar dit zit niet direct op mijn huid. Of ze beugel loos zijn durf ik niet te zeggen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 18:04

x_Jeanine_x schreef:
Je zou eventueel ook naar een speciaalzaak kunnen gaan die ook borstprothese en borstamputatie BH's verkopen. Dit zijn vaak zachtere stoffen.

Om terug te komen op mijn prima donna, er zit kan op, maar dit zit niet direct op mijn huid. Of ze beugel loos zijn durf ik niet te zeggen.

Even online bij zo'n zaak gekeken, maar ik vrees allemaal teveel ondersteuning en de ritsjes wordt ik al naar van bij het aangezicht. Hier in de buurt zou ik ook zo'n zaak niet weten om het eens te vragen.

Dat het kant bij de prima donna niet op de huid zit scheelt inderdaad al veel. Ik hou het even in gedachten. Ik heb nu even de 3 ideeën opgepakt die me op het eerste gezicht het meeste aanspraken. Mocht het daar niet tussen zitten ga ik de rest van de ideeën af.