Natuurlijke huidverbetering....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Natuurlijke huidverbetering....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 09:14

Ik ben geen 14 meer.... ook geen 40 meer trouwens... ;-)
Daar heb ik overigens geen problemen mee... dat scheelt dan weer.

Maar natuurlijk is het wel zichtbaar. Ik mag niet klagen, maar ik vind het wel een aardig idee om eens wat meer moeite te gaan doen.
Persoonlijk vind ik kunstmatige ingrepen nog een beetje spannend (botox) en ik denk ook niet passend bij mij.

Ik ben dus op zoek naar natuurlijke alternatieven om je huid toch een beetje te helpen.
Wie heeft leuke tips?

Ik ben al gestuit op een Oxygeneo behandeling, maar er is ongetwijfeld veel meer waar ik het bestaan niet van ken.
En bovendien is het fijn te weten of mensen het effectief vonden natuurlijk......

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 09:22

Gezond leven, een goed dieet en goed hydrateren schijnt nog het beste te werken :j
Ik zie het zelf direct aan mijn huid als ik weer te veel eieren en melkproducten heb gegeten, maar ik wil ook heel graag eens een aantal maanden zo veel mogelijk onbewerkt plantaardig eten zonder toegevoegd suiker en vet, omdat ik bij anderen zo'n enorm verschil zag.. maar het is me nog niet gelukt om dat langer dan een paar weken vol te houden :+

Ik ben verder ook wel benieuwd wat mensen op hun huid smeren. Ik hoor wel goede verhalen over aloe vera, maar heb het nog niet zelf getest.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 09:24

8nnemiek schreef:
Gezond leven, een goed dieet en goed hydrateren schijnt nog het beste te werken :j
Ik zie het zelf direct aan mijn huid als ik weer te veel eieren en melkproducten heb gegeten, maar ik wil ook heel graag eens een aantal maanden zo veel mogelijk onbewerkt plantaardig eten zonder toegevoegd suiker en vet, omdat ik bij anderen zo'n enorm verschil zag.. maar het is me nog niet gelukt om dat langer dan een paar weken vol te houden :+

Ik ben verder ook wel benieuwd wat mensen op hun huid smeren. Ik hoor wel goede verhalen over aloe vera, maar heb het nog niet zelf getest.

Ik eet al plantaardig..... heel erg veel groenten, fruit, zeewier, water, kruidenthee....
Geen alcohol, maar 1 kopje koffie, en geen bewerkte producten.
Ik zie er zeker jonger uit.... maar nog een klein beetje verder klussen kan nooit geen kwaad ;-)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 09:28

Ik zou eerst eens goed gaan kijken en je laten adviseren door een expert waar jouw huid precies behoefte aan heeft. Wat voor mij heeeeel erg heeft geholpen is om foto's van mij huid naar chat-gpt te sturen en heel gericht advies te krijgen. Dus ipv dure allround cremes gebruik ik gerichte serums en dat werkt echt als een tiet. *D

Wat eigenlijk altijd heel goed werkt bij huidveroudering is Retinol (avonden, en daarnaast altijd goed SPF smeren) en Hyaluronzuur in de ochtend, liefst op een wat vochtige huid, dat zorgt dat je huid beter gehydrateerd is.

Verder zijn er natuurlijk nog 101 verschillende middeltjes, maar mijn gouden tip is echt:
-chat gpt is your friend, ook voor dit
- Gerichte middeltjes voor jouw specifieke huid behoefte.

Paulientje

Re: Natuurlijke huidverbetering....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:17

Lauren Verster (Wie? Journaliste en beaty freak, kende haar ook niet) heeft laatst een podcast uitgebracht waarin ze onderzoek deed naar wat echt werkte. Helaas/gelukkig kwam daar ook uit dat hydrateren, goed eten en vooral spf eigenlijk de enige dingen zijn die echt werken op de lange termijn. Je gezicht goed schoonhouden uiteraard ook. Ze heeft met dermatologen gesproken. Ook heb ik ooit een engelstalige docu gezien, die kan ik helaas niet terugvinden, waar dit ook uit kwam. Dingen als retinol en hyaluronzuur geven wel een tijdelijke glow, maar dingen van binnenuit “repareren” gaat gewoon niet met crèmes.

Voor mij als ontzettend luie beauty vrouw goed nieuws, ik drink een glas water extra, eet een extra groentje en smeer mijn gezicht elke dag in met een goede spf. In de avond was ik mijn gezicht met een zachte zeep en smeer alleen een hydraterende crème.

Het is allemaal marketing en de vrouwen marketing werkt helaas heel erg goed.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:21

Je zou eens naar een goede huidtherapeut kunnen gaan. Die kan je hier veel beter advies over geven.
Wel belangrijk (vind ik) dat je een betrouwbaar eerlijk iemand zoekt. Dus niet zo 1 die vooral commercieel is ingesteld en je van alles wilt aansmeren.
Mocht je in midden NL wonen, kan ik een eerlijke betrouwbare aanraden.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 15:45

Een paar kilo aankomen dan staat je huid vanzelf wat strakker :o

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 15:53

Ik ben zeer content met dit spul; ben altijd wat sceptisch maar dit werkt geweldig goed.
Anua - Azelaic Acid 10 Hyaluron Serum.
Met nog een dagcreme van Simple met SPF erbij en klaar.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:23

Ik denk dat je echt het meest ver komt met een gezonde leefstijl. Zon/ buiten komen, bewegen, goede slaap en zo min mogelijk bewerkte voeding.

Dat is wat ik doe, en waar voeding indd de meest lastige is maar ik probeer vooral de suikers zoveel mogelijk te vermijden. Als ik snoep zie ik dat direct terug.
Ik smeer het liefste met niveau. Die in dat blauwe blikje.

Voor mijn bruiloft in februari mij gewaagd aan smeersel en reinigingsmiddelen van mijn huid met het idee dat het zou kunnen helpen. Het werkte averechts. En dat terwijl het “vriendelijke” producten zouden moeten zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 18:31

office schreef:
Een paar kilo aankomen dan staat je huid vanzelf wat strakker :o

hihihi... ja, maar dat toch maar liever niet ;-)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 18:33

Ter aanvulling:

Ik ben eigenlijk met name op zoek naar behandelingen buiten de deur.
Qua gezonde voeding en goede producten heb ikhet aardig op een rijtje, hoop ik....
Maar meer natuurlijker behandelingen die je elders kunt doen....

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:35

Kwalitatieve collageen slikken.
Goed voor je hele lijf maar ook zeker voor je gezicht en huid.
Beter supplement slikken dan een zalfje smeren wil je resultaat behalen.

Verder hoor ik veel over zo'n infrarood masker.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:02

Laatst was in het nieuws dat collageen ook 0,0 effect heeft.

Inderdaad wat al eerder gezegd is: gezond eten/drinken/spf/rust.

Rest zijn allemaal marketingtrucs.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:18

Microneedling schijnt ook effectief te zijn, zelf geen ervaring mee.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:31

Dat collageen slikken schijnt onzin te zijn. Dat komt niet waar het wezen moet door de lange reis in het maag darm stelsel.
Infrarood led maskers geloof ik ook niet in...

Klei of Algen maskers zijn wel natuurlijk. Laten Laseren wellicht!?
Microneedling worden ook serums bij gebruikt.

Je moet genetisch gewoon mazzel hebben wil je mooi oud worden maar roken is echt killing voor je huid. Dat zie je ook precies bij oude rokers.
Alcohol is ook niet tof. Daar word je ,pofferig, van in je gezicht en idd overmatig zonnebaden geeft vlekken die blijven..maar daar heb je ook weer laser behandelingen en cremetjes voor.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:41

Daarom ook kwalitatieve collageen slikken. Niet wat je bij de Kruidvat vindt als beauty gummy.
Collageen doet zéker wat met de huid, het is gewoon een eiwit wat veel doet voor al het bindweefsel in het lichaam.
Maar veel al verwachten mensen binnen een week resultaat en dat is niet hoe het werkt.

https://www.orthokennis.nl/artikelen/co ... aar-nagels

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:50

Nyaleti schreef:
Daarom ook kwalitatieve collageen slikken. Niet wat je bij de Kruidvat vindt als beauty gummy.
Collageen doet zéker wat met de huid, het is gewoon een eiwit wat veel doet voor al het bindweefsel in het lichaam.
Maar veel al verwachten mensen binnen een week resultaat en dat is niet hoe het werkt.

https://www.orthokennis.nl/artikelen/co ... aar-nagels

Interessant… wat zijn dan de betere merken? Iemand enig idee?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:34

Ook die kwalitatieve ( uit vis en iets over kleine moleculen ofzo) is nog nooit wetenshappelijk bewezen het zou werken.
Leco zei onlangs dat je net zo goed een bouljonnetje kunt drinken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:35

Leco?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:39

Van Zadelhof

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:40

Microneedling. Je loopt een week voor aap, maar daarna heb je een baby huidje

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:47

Popstra schreef:
Van Zadelhof

Leco van zadelhof , de stylist?
Heeft hij verstand van voedingsproducten enzo?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:52

Vitakruid vind ik een mooi merk.
Welk collageen zij hebben en hoe die is weet ik niet.
Zit blijkbaar ook verschil in rund of vis collageen maar die theorie weet ik zo niet meer.

Bouillon uit de supermarkt lijkt me sterk. Maar een goede bottenbouillon is inderdaad een goede optie. Weet je wat er in zit? Collageen :Y)
Tuurlijk kun je het beter uit je voeding halen dan supplementeren.
Maar in verhouding zou je dan dagelijks 1L bottenbouillon moeten drinken (exacte hoeveelheden weet ik niet hoor, maar vaak heel veel in verhouding tot een supplement).

Maar goed, dit is geen topic over de zin en onzin van collageen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:59

Het zit vooral in de genen denk ik. Ik rook al jaren fors, maar heb nauwelijks rimpels. Ik ben 61.
Had al wel lang een diepe fronsrimpel en die laat ik elk half jaar wegspuiten met botox. Verder ben ik totaal niet ijdel. Geloof ook niet in creme. Was mijn gezicht gewoon met zeep en gebruik in de lente, zomer zonnebrand factor 5 op mijn gezicht.
Je zou inderdaad collageen kunnen gaan slikken. Gewoon van de action of kruidvat. Het is immers gemaakt van een heel goedkoop restprodukt van de vlees en vis produktie, botten en graten, dus dure merken verdienen er vooral zelf veel aan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 08:51

Je moet vooral doen waar je je fijn bij voelt.
Ik denk dat het ook een stuk self care is. Een fijn moment als vrouw om lekker met je verzorging bezig te zijn en je daar goed bij te voelen.
Dat momentje voor jezelf ook.

Ik vind overigens retinol fijn. Daar krijg je echt een glad huidje van.
Vooral goed op de etiketten lezen. Veel producten zijn tegenwoordig plantaardig..vegan..
Zo is er een fijne lijnen verzorgings producten op basis van olijfolie