Ervaringen met dit soort breuken en het herstel?
Hier dag voor kerstavond enkel uit de kom gedraaid en blijkbaar 2 botten (en stuk kom) kapot. 2 operaties verder en een hele lange adem, kan ik inmiddels weer functioneren. Wekelijks fysio.
2 platen met 8 schroeven zitten in m'n enkel
Na 5 maanden:
- Kon ik weer auto rijden
Na bijna 8 maanden:
- Kan ik weer fatsoenlijk lopen
- Kan ik weer paardrijden
Ik kan (nog) niet rennen, ik kan niet volledig mijn voet naar mij toe bewegen i.v.m. het plaatwerk/littekenweefsel. Plaatwerk kan er uit na jaar maar i.v.m. infectiegevaar doen ze dat liever niet. En ik houd het er liever ook in - vind het nog steeds bizar, in goede gezondheid gewoon even je enkel kapot draaien. Pech noemen ze het. Dus laat dat plaatwerk maar zitten, dan kan die voorlopig daar niet (meer) kapot.
Zijn er hier meer mensen met een soortgelijke breuk / ervaringen? Kan je uiteindelijk wel weer rennen? Ik mag alles weer doen van de orthopeed.
Op dit moment 50 kilo aan het wegdrukken bij de fysio, merk meer kracht, maar merk nog steeds een verschil t.o.v. m'n linker been. Zeker bij paardrijden weleens uit balans.
Het paardrijden - sinds 2 weken - brengt wel weer wat flexibiliteit mee heb ik het idee.
Wat is jullie ervaring? Wat kunnen jullie wel / wat kunnen jullie niet na een bepaalde tijd?