Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myka schreef:Als je voor het eerst medicatie ophaalt betaal je soms ook eenmalige kosten, zoals bijvoorbeeld uitleg over het medicijn. Kan me voorstellen dat je voor zoiets ook hebt betaald. Heb je geen bonnetje of factuur meegekregen?
Nientsje schreef:Die hoogte zal inderdaad liggen aan de terhandstelling al dan niet met begeleidingsgesprek.
Een terhandstelling wordt altijd gerekend, dit zijn de kosten voor het controleren en klaarmaken van de medicatie. Dit wordt gerekend per soort medicatie dat is afgegeven.
Een begeleidingsgesprek wordt gerekend wanneer het voor de 1e x is afgegeven, of als het een jaar terug is dat het voor de laatste keer is afgegeven.
+ begeleidingsgesprek liggen deze kosten ook hoger.
Lalidan schreef:Hoe kan je geen headspace hebben om dezelfde vraag aan de apotheek voor te leggen, als je hem wel hier voor kan leggen? Met hetzelfde gemak als je hier een topic hebt gepost, had je (vrijwel exact dezelfde tekst) naar ze gemaild. En dat kan je natuurlijk gewoon alsnog doen.
Dit kost je meer energie.....
Elisa2 schreef:Volgens mij wordt je gewoon genaaid waar je bij staat.
Ik heb dit ook weleens gehad, medicatie in DLD was e12,50 en als het via de apotheek ging kwam daar zo,n twintig euro bij. Dus ik probeer het eerst gewoon met recept in Duitsland zelf te bestellen. Ik wens niet mee te doen aan die zelfverrijking.
Hier zat ook niks bij hoor qua gesprekken of weet ik wat.
Lalidan schreef:Hoe kan je geen headspace hebben om dezelfde vraag aan de apotheek voor te leggen, als je hem wel hier voor kan leggen? Met hetzelfde gemak als je hier een topic hebt gepost, had je (vrijwel exact dezelfde tekst) naar ze gemaild. En dat kan je natuurlijk gewoon alsnog doen.
Mellow schreef:Lalidan schreef:Hoe kan je geen headspace hebben om dezelfde vraag aan de apotheek voor te leggen, als je hem wel hier voor kan leggen? Met hetzelfde gemak als je hier een topic hebt gepost, had je (vrijwel exact dezelfde tekst) naar ze gemaild. En dat kan je natuurlijk gewoon alsnog doen.
Misschien omdat dit een "veilige" plek is om het te vragen en de mogelijkheid er misschien was om toch meteen antwoord te krijgen hier.
Soms gaat iets bij een apotheek over heel veel schijven voordat je een antwoord hebt en die energie heeft ze nu blijkbaar niet.
MyWishMax schreef:De rest, bedankt. Ik ga het volgende week als ik me beter voel even navragen. Ik vind het gewoon bizar, ook dat een factuur niet eens gespecificeerd is dus.
DuoPenotti schreef:MyWishMax schreef:De rest, bedankt. Ik ga het volgende week als ik me beter voel even navragen. Ik vind het gewoon bizar, ook dat een factuur niet eens gespecificeerd is dus.
Je kan het helaas voor nu toch niet meer veranderen, dus volgende week als je hoofd er wat meer bij kan hebben is tijd genoeg.
Al hoop ik voor je dat ze het terug gaan draaien.