Steeds terugkerende keelpijn/keelonsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Steeds terugkerende keelpijn/keelonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 15:40

Ik heb nooit specifiek last gehad van mn keel tot zo'n 1,5 jaar geleden. Toen kreeg ik voor het eerst een forse keelontsteking. Door de huisarts laten checken, geen ab want daar word ik vaak nog zieker van. Maar ik ging toen naar de huisarts omdat het best wel lang aan hield.
De 2e keer had ik zoveel pijn en moest ik zo erg hoesten dat ik niet kon slapen, dus codeïne meegekregen. (ook al wordt het niet meer voorgeschreven, mij helpt het gelukkig wel om even in slaap te vallen :P )
2 weken terug ook weer keelontsteking en toen ook weer langs de huisarts geweest. Ik heb mijn keelamandelen nog maar zij dacht dat het daar niet aan lag. Ontstekingswaarden waren wel verhoogd maar toch besloten om het nog even aan te kijken met paracetamol. En toen nam het uiteindelijk later in de week ook af.

Maar ik heb dus inmiddels al 4/5 keer keelontsteking gehad en nu broeit de 5e al. Maar dit keer doet mijn keel alleen echt heel veel pijn. Geen hoesten, niet ziek voelen ofzo. Nu ben ik gisteren op een feestje geweest en veel gepraat en ook hard moeten praten. En nu is mijn idee dat het misschien door mijn manier van praten komt? Mijn ademhaling is namelijk ook niet goed. Tijdens het praten ben ik veel buiten adem. (Ik zing ook en dan gebruik ik mijn stem wel op de juiste manier :+ )

Maar kent iemand dit? Ik ga morgen sowieso weer contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de KNO arts. Daar heb ik al een strippenkaart voor mn neus en oren, dus keel kan er ook nog wel bij _O- Maar zal bijvoorbeeld een logopedist kunnen helpen hiermee? Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaringen.

Amado7

Re: Steeds terugkerende keelpijn/keelonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 15:42

Wat vervelend!

Hier eentje in de buurt die er ook standaard last van had. Bij haar zijn alsnog de keelamandelen eruit gehaald en heeft uiteindelijk wel geholpen ondanks dat het daar ook niet aan lag zeiden ze! Wellicht goed om dat mee te nemen.
Beterschap! Verder kan ik je helaas niet helpen!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 15:48

Amado7 schreef:
Wat vervelend!

Hier eentje in de buurt die er ook standaard last van had. Bij haar zijn alsnog de keelamandelen eruit gehaald en heeft uiteindelijk wel geholpen ondanks dat het daar ook niet aan lag zeiden ze! Wellicht goed om dat mee te nemen.
Beterschap! Verder kan ik je helaas niet helpen!

Dank je. Ja het zal me niet verbazen dat het daar toch aan ligt. Want het valt me nu ook op dat de pijn op dezelfde plek zit als laatst.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:08

Het kan komen door droge slijmvliezen/ droge keel dan loop je sneller irritatie op maar ook virussen e.d.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:28

Je bent toch altijd aan het reizen? In vliegtuigen en dat soort plekken loop je heel snel allerlei virussen op. Zeker op langere vluchten.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:30

Mijn dochter heeft ook erg vaak last gehad van keelontstekingen, had ook haar keelamandelen nog .
Meerdere keren forse antibiotica kuren gehad , hielp even maar de ontstekingen kwamen steeds weer terug .
Keelamandelen wilde de arts liever niet verwijderen , ook niet omdat ze al volwassen was ,maar mijn dochter heeft er na de zoveelste kuur toch op gestaan om de keelamandelen te verwijderen .
Ze zijn toen verwijderd en dochter heeft nooit geen keelontsteking meer gehad.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:35

Heerst dit niet nog steeds? Ik en veel bekenden zijn nu bezig met ronde 20 helaas. Het lijkt steeds terug te komen, al dan niet flink of alleen wat ongemak.

Ik dacht zelf misschien een subvariant van corona, waardoor het langer blijft hangen misschien?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 16:38

Het reizen valt wel mee, dit jaar maar 1 keer. En ik heb het ook gehad toen ik niet aan het reizen was.

N4N4, dat is goed om te weten. Dan misschien daar toch maar op aandringen.

Elisa dat kan ik wel even meenemen. Ik heb ook problemen met verslikken dus misschien is dat hetzelfde probleem.

Sunnda, wellicht, ik ken verder niemand die ook zo vaak keelontsteking krijgt of vaak ziek is.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:09

Je komt dus al bij de KNO-arts voor neus en oren? Dan kan je hun toch gewoon rechtstreeks bellen voor een afspraak.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 17:40

Denise_Storm schreef:
Je komt dus al bij de KNO-arts voor neus en oren? Dan kan je hun toch gewoon rechtstreeks bellen voor een afspraak.

Ja dat kan ik misschien wel doen, al kan het ook zijn dat ik hiervoor juist een nieuwe verwijzing moet hebben natuurlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 22:17

Al op pfeiffer laten testen?
Ik heb na ziekte van pfeiffer zeker nog 10 jaar continue terugkerende keelpijn gehad.
1 uurtje te weinig slaap: volgende dag keelpijn.
Uiteindelijk is het weggegaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:50

Maar hoe weet je dat het telkens echt keelontsteking was? Je bent dus 3 keer bij huisarts geweest? En is er ook telkens gekeken of het echt ontsteking was? De andere keren kunnen dus ook gewoon keelpijn geweest zijn, vooral als het gewoon alleen keelpijn is zonder ziek zijn. Of juist een symptoom van ander virus.

En ja, je ademhaling kan daar mee te maken hebben. Buiten adem hoort niet bij praten. Sowieso kan je van verkeerde ademhaling enorm veel klachten krijgen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:19

Als je ook last hebt van verslikken en verkeerde ademhaling, kan een logopedist ook wel eens optie zijn om te onderzoeken.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:22

Mungbean schreef:
Al op pfeiffer laten testen?
Ik heb na ziekte van pfeiffer zeker nog 10 jaar continue terugkerende keelpijn gehad.
1 uurtje te weinig slaap: volgende dag keelpijn.
Uiteindelijk is het weggegaan.

Dit herken ik ook, maar dan last van mijn keelklieren.
Dat was toen ik Pfeiffer had ook de meest aanwezige klacht. Ik ken meer mensen die na Pfeiffer nog jaren last hadden van bepaalde symptomen, geen gekke gedachte dus.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:56

Bij mij is het gemiddeld elke 1-2 maanden wel raak met keelontsteking. Ik zing het tegenwoordig maar uit zonder AB kuur, want anders ga ik er geheid resistent tegen worden. Bij mij mogen mijn keelamandelen er absoluut niet uit vanwege dat ik als een verborgen gehemelte spleet heb gehad, die is dicht gemaakt maar zodra die keelamandelen eruit zouden gaan ben ik weer terug bij af m.b.t. het praten (ik stotter namelijk ook).

Je zou wellicht eens met een logopedist hierover kunnen sparren.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 11:08

Geen allergie of kruisallergie van het een of ander? Dat geeft nl. ook keelontsteking. Ik hoef geen pit-of steenvruchten te eten, of meloen, en dan 's avonds een handje paranoten of hazelnoten. Dan schoeft mijn keel de hele dag dicht. Gaat wel weer over zodra ik niets meer eet waar ik allergisch voor ben, maar je moet wel weten wat het veroorzaakt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 15:34

Ik zou je huisarts of je KNO-arts raadplegen. Jouw dossier gaat veel verder dan alleen deze klachten en jouw huisarts kan naar het totaalplaatje kijken. Dat kunnen de mensen hier niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:34

Heb je al eens gekeken naar de spirituele betekenis van keelpijn, het heeft te maken met het praten dus gooi alles er uit. Doe je dat al dan zou ik eens een kno arts raadplegen.