Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Volgens mij gaat het om enkele weken voordat je weer kunt paardrijden hoor. Het zal dan nog wel gevoelig zijn. Iemand die ik ken die zoiets gehad heeft, had de eerste paar weken wel heel veel moeite met bewegen omdat het pijn deed, maar moest het wel doen. En daarna ging het heel snel. Die was echt geen half jaar uit de running na deze operatie. Het herstel naar werkelijk 100% zoals voor de operatie, dus zoals de knie was voor de blessure, duurt die 9 maanden, maar met een beetje gevoeligheid kun je al veel en veel sneller weer je ding doen. Die persoon deed aan voetbal en staat allang weer op het veld. Heeft echt geen 9 tot 12 maanden van z'n leven weggegooid met zoiets. Die heeft vooral leven verknoeid omdat het best lang geduurd heeft voordat die uiteindelijk geopereerd werd. Was daar overigens snel duidelijk dat de operatie nodig was omdat anders voetbal niet meer ging (ging er steeds weer door, en dat deed overigens geen pijn).
De eerste week was dus heftig, daarna ging het snel beter. En na een maand kon die weer voorzichtig wat sporten. Dus na 6 weken zou die weer op een paard kunnen zitten (maar rijdt geen paard).
Je moet al heel snel die knie weer volledig belasten en zware oefeningen doen, anders komt het herstel niet goed op gang. Dat was voor die persoon de tegenvaller, die was niet van de oefeningen.
Blacky94 schreef:germie schreef:Volgens mij gaat het om enkele weken voordat je weer kunt paardrijden hoor. Het zal dan nog wel gevoelig zijn. Iemand die ik ken die zoiets gehad heeft, had de eerste paar weken wel heel veel moeite met bewegen omdat het pijn deed, maar moest het wel doen. En daarna ging het heel snel. Die was echt geen half jaar uit de running na deze operatie. Het herstel naar werkelijk 100% zoals voor de operatie, dus zoals de knie was voor de blessure, duurt die 9 maanden, maar met een beetje gevoeligheid kun je al veel en veel sneller weer je ding doen. Die persoon deed aan voetbal en staat allang weer op het veld. Heeft echt geen 9 tot 12 maanden van z'n leven weggegooid met zoiets. Die heeft vooral leven verknoeid omdat het best lang geduurd heeft voordat die uiteindelijk geopereerd werd. Was daar overigens snel duidelijk dat de operatie nodig was omdat anders voetbal niet meer ging (ging er steeds weer door, en dat deed overigens geen pijn).
De eerste week was dus heftig, daarna ging het snel beter. En na een maand kon die weer voorzichtig wat sporten. Dus na 6 weken zou die weer op een paard kunnen zitten (maar rijdt geen paard).
Je moet al heel snel die knie weer volledig belasten en zware oefeningen doen, anders komt het herstel niet goed op gang. Dat was voor die persoon de tegenvaller, die was niet van de oefeningen.
Dat ligt toch echt aan je letsel.
Ik moet binnenkort ook voor voorste kruisband reconstructie + hechten meniscus en mag pas in week 4 tm 6 voor 90% belasten met krukken. Meisje bij een vriendinnetje op stal had de boel echter zo kapot dat haar knie meer achter haar voorbeen stond dan er netjes boven en daar hebben ze zoveel moeten repareren dat die 6 weken onbelast op krukken heeft gelopen, daarna nog 6 weken belast opbouwen op 2 krukken en daarna zelfs nog 6 weken belasting opbouwen op 1 kruk. Die heeft dus zo'n 18 weken met krukken moeten lopen en was dus echt niet zo vlot weer op de beenDie hoopt binnenkort weer de go te krijgen om te mogen gaan rijden.
Ik weet nog van na het ongeluk dat ik de eerste week echt een hel vondVeel pijn en de muren kwamen op een gegeven moment of me af
Had eigenlijk gehoopt dat ik na de operatie wat sneller op de been zou zijn en minder pijn zou hebben als na het ongeluk, maar als ik jullie ervaringen zo lees word ik hier toch ook niet heel gelukkig van
![]()
TS, heb jij ook een blok in je knie gehad? Of dat niet? Maar als de pijn niet goed onder controle is, zou ik toch de kortwerkende erbij pakken. Al is het maar voor 1 of 2 dagen. En anders zou ik idd even bellen om te overleggen.
germie schreef:Volgens mij gaat het om enkele weken voordat je weer kunt paardrijden hoor. Het zal dan nog wel gevoelig zijn. Iemand die ik ken die zoiets gehad heeft, had de eerste paar weken wel heel veel moeite met bewegen omdat het pijn deed, maar moest het wel doen. En daarna ging het heel snel. Die was echt geen half jaar uit de running na deze operatie. Het herstel naar werkelijk 100% zoals voor de operatie, dus zoals de knie was voor de blessure, duurt die 9 maanden, maar met een beetje gevoeligheid kun je al veel en veel sneller weer je ding doen. Die persoon deed aan voetbal en staat allang weer op het veld. Heeft echt geen 9 tot 12 maanden van z'n leven weggegooid met zoiets. Die heeft vooral leven verknoeid omdat het best lang geduurd heeft voordat die uiteindelijk geopereerd werd. Was daar overigens snel duidelijk dat de operatie nodig was omdat anders voetbal niet meer ging (ging er steeds weer door, en dat deed overigens geen pijn).
Blacky94 schreef:Oh wel goed om te horen dat je de napijn desondanks wel te doen vindt! Maar veel kan ik er ook niet aan veranderen dus als ik meer stabiliteit en minder/geen pijnklachten op de lange termijn wil, zal ik ook wel "moeten"
Ik heb nog geen OK datum, die krijg ik 3 weken van tevoren. Verwachting was wel binnen 6 weken en heb 12 augustus afspraak bij de fysio voor zo'n spierkrachtmeting, dus ik hoop niet al te lang daarna. Anders kom ik ook met de rest van m'n planning in de knoei
Maar nu al 3x fysio had ik eigenlijk niet verwacht zo snel! Bij je eigen fysio of nog in het ziekenhuis? Of thuis? Want anders mag ik wel flink snel wat qua vervoer gaan regelen
Ik heb voor nu voor de zenuwblok + ruggenprik gekozen maar ik vind t eigenlijk maar doodengHeb vanwege mn achtergrond heel veel ruggenprikken gezet zien worden en vind vooral het idee van die naald echt verschrikkelijk
Maar beroerd uit de narcose wakker worden lijkt me dan ook weer niet echt wat
Met die blok eigenlijk idem maar met het idee dat die wat langer doorwerkt gaan we er toch maar voor denk ik
Ben je wel nog uitgekomen met je pijnmedicatie uiteindelijk?