Om lang verhaal kort te maken ik heb op 8 mei tak afgeweerd met mijn arm die door een defensie helikopter uit boom viel. Als deze tak op mijn hoofd was gekomen was de schade vele malen erger geweest.

Dit resulteerde dat mijn hand schaafplekken had en ontzettend zeer deed. Ben diezelfde middag gelijk naar huisarts gegaan en daarna naar ziekenhuis voor röntgen foto’s.
Na foto’s kreeg ik te horen boel is zwaar gekneusd en flink geraakt. Op foto’s is niks te zien.

( Net gebeurd onderweg naar huisarts)
2 dagen later voelde het toch absoluut niet goed en heb ik wederom via huisartenpost doorgestuurd naar de 1e hulp voor wederom röntgenfoto’s. Deze keer kreeg ik opnieuw te horen nee hoor mevrouw er is niks te zien. Zwaar gekneusd.

(Deze fotos zijn van 10 mei)
Naar huis gegaan en hand gebruikt zover ik kon en wat lukte… dat was eig vrij weinig.
27 mei bijna 3 week later nog weinig verbetering dus naar de huisarts en die deed een testje om te kijken of ik misschien wat gescheurd of band/ kraakbeenletsel kon hebben ( TFCC letsel ) daar verdacht ze me van dus doorverwezen naar plastisch chirurgie. Daar kon ik gelukkig 4 juni al terecht deze arts deed dezelfde test en kwam net als mijn huisarts tot dezelfde conclusie dus ingepland voor een kijkoperatie op 11 juni. Bij de kijkoperatie is vast gesteld dat TFCC opgerekt is en klein scheurtje heeft. Verder zagen ze ook een breuk in 1 van de handwortelbeentjes. Na de operatie kreeg ik te horen dat ze op 20 juni een ct scan hadden ingepland van mijn pols om te kijken hoe en wat verder…. 23 juni uitslag ct scan. 1 handwortelbeentje os triqetrum in 3 stukken gebroken en 1 dorsale scheur in os lunateum. Heb zowel na operatie als na uitslag van scan gevraagd of gips niet nodig was maar na 6 weken had dat geen toegevoegde waarde meer.
Uiteraard nieuwschierig als ik was heb ik mijn eigen rontgenfoto opgevraagd en heb mijn breuk die niet gezien is door de artsen ontdekt op foto van 10 mei…..

Röntgen

Ct scan os triquetrum in 3 stukken.
En nu as vrijdag naar trauma chirurg er is totaal nog geen genezing na 9 weken en geen nieuwe botaanmaak en of bot groei te zien. Ik gebruik de hand niet meer sinds ik weet van de breuk en heb hem constant in een sling hangen. Om maar zoveel mogelijk rust te geven nu. Ik heb ook behalve röntgenfoto’s kijkoperatie en ct scan niks geen behandelingen gehad, rekverband op eerdere foto’s heb ik zelf aangelegd voor beetje steun toen het net gebeurd was (heb EHBO).
Ben benieuwd wat ik vrijdag te horen ga krijgen en wat de opties zijn wie heeft er nog meer niet of slecht genezende botbreuken gehad en wat voor behandelingen heb jij gehad om het te herstellen. Ik zoek wat ervaringen om voor mezelf alvast afweging te kunnen gaan maken ( ik weet dat iedere botbreuk anders is en niet alle behandelingen hetzelfde hoeven of kunnen zijn ook afhankelijk van arts ziekenhuis en of voorkeur etc…..)ik zoek ervaringen qua behandelingen las oa iets over botstimulator oid…
Ik heb nog veel pijn en gebruik nog steeds pijnstillers zonder lukt echt niet.