Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morrie schreef:Mijn man is 83. Dronk voorheen alleen koffie de dag door, wegens ziekte mag hij geen koffie meer, maar water drinken is en blijft een probleem. Ik zorg dat het voor zijn neus staat, geef hem met dit weer af en toe een mok bouillon en blijf melden dat die waterfles leeg moet.
Foaly schreef:Mijn tante (75 en astma) wil nooit te veel drinken want dan moet ze plassen
Goof schreef:Ze zijn volwassen en bij hun volle verstand. Het is niet eens bij me opgekomen om mijn eigen ouders te bellen om ze te zeggen dat ze goed moeten drinken. Ze zien me aankomen
raket schreef:Goof schreef:Ze zijn volwassen en bij hun volle verstand. Het is niet eens bij me opgekomen om mijn eigen ouders te bellen om ze te zeggen dat ze goed moeten drinken. Ze zien me aankomen
Tja, je hecht je toch aan ze he...
Ook als de gezondheid minder wordt en het dorstgevoel verdwijnt.
Maar ik ben met je eens dat de toon de muziek maakt.
Ik heb trouwens ervaring met ouderen in het ziekenhuis, dus niet perse jullie fitte oudersmaar te weinig drinken wordt echt wel onderschat. Dat maakt het ook lastig, want opmerkingen zijn inderdaad snel betuttelend.
dorothea schreef:Morrie schreef:Mijn man is 83. Dronk voorheen alleen koffie de dag door, wegens ziekte mag hij geen koffie meer, maar water drinken is en blijft een probleem. Ik zorg dat het voor zijn neus staat, geef hem met dit weer af en toe een mok bouillon en blijf melden dat die waterfles leeg moet.
Maar een man neemt meer aan van z’n vrouw dan een vader van z’n dochter, althans, mijn vader dan