Al járen heb ik last van maagzuur. Vroeger af en toe, als ik slecht had gegeten en met de jaren is het steeds erger geworden.
Inmiddels is het zo'n jaar of 2 zo heftig dat ik bijna niks meer kan eten zonder het maagzuur helemaal in mn keel te voelen met enorme hoestbuien van dien, tot kokhalzen aan toe.
Steeds vaker krijg ik ook het idee dat het tot overgeven gaat komen maar tot nu toe heb ik dat nog weten te voorkomen.
Mijn voedingspatroon is opzich nog zo gek niet. Uiteraard krijg ik direct last van alle slechte snacks.
Maar ook als ik rauwe groente eet zoals wortels, tomaten etc.
Brood kan ik absoluut niet hebben (vanochtend een donker volkorenbrood gegeten met laag zoutgehalte met wat kipfilet en het zuur zit alweer in mn keel).
Havermout is een no-go, bananen zijn te zwaar, noem maar op.
Het eetleven wordt er niet leuker op met zoveel beperkingen

Ik doe al aan intermittent fasting aangezien ik ontbijt ook niet goed verdraag. Dit gaat een minibeetje beter maar als ik dan weer 1 verkeerd ding eet, ben ik savonds de paarden aan het doen al hoestende en kokhalzende.
Meerdere keren ben ik al naar de huisarts geweest.
Rond mn 16e een maagonderzoek gehad, daar kwam toen uit dat ik maagzweren had. Rond mn 18e nog een keer een maagonderzoek, daar was niets meer mis mee.
2 jaar geleden ontlasting ingeleverd om te zoeken naar heliobacterie, niet gevonden.
Daarop heb ik 9 maanden omeprazol moeten slikken om te kijken of ik daarmee het probleem zou oplossen; dit hielp enorm maar met stoppen is het probleem alleen maar harder teruggekomen.
Een aantal weken geleden weer naar de dokter geweest en die vind dat ik nogmaals ontlasting in moet leveren, wat ik persoonlijk onzin vind (ik vind het gewoon niet chill om dat in te leveren en het is vorig jaar al onderzocht

Maar een maagonderzoek vind ie te ingrijpend.
Met als slotwoord; sommige mensen hebben er nou eenmaal last van en moeten ermee leren leven.
Daar ben ik mooi klaar mee

Het enige dieet waar ik het oke mee doe, is het keto dieet maar dat vind ik echt niet vol te houden en dat wil ik ook niet volhouden... ik wil soms ook een beetje van het leven genieten.
Heeft iemand hier ervaring mee?