Ik weet pas sinds enkele jaren dat dit blijkbaar een aandoening is en het niet normaal is om niet te kunnen boeren. De keren dat ik geboerd heb zijn op één hand te tellen. Het is dus wel mogelijk maar blijkbaar gaat er toch ergens iets mis in mijn lichaam waardoor het het grootste deel van de tijd niet lukt- ook al voelt het alsof mijn borstkas op springen staat door de lucht die vastzit. Even TMI hoe ik dit soms oplos:
de enige manier van verlossing is door een 'kotsboer' te induceren en mijn vingers in mijn keel te steken, hierbij komt er enkel lucht en soms wat dik slijm uit. Het klinkt dan ook niet als een gewone boer, eerder een demonisch braakgeluid...

Op Reddit -ik weet het- heb ik al veel over deze relatief onbekende aandoening kunnen leren. Bij mijn huisarts heb ik dit al eens aangehaald maar zij leek hier niet gekend mee te zijn en verwees naar ademhalingsoefeningen. In sommige landen gebruiken ze botox om dit op te lossen. Ik weet niet hoe dit in BE en NL zit, evenals welke risico's hier mogelijk aan gebonden zijn (want die zijn er wel) en of er mogelijk andere oplossingen zijn...
Alvast bedankt voor het lezen en alle bijdragen zijn welkom...