Menstruatie cup of disc?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alidaenlucky

Menstruatie cup of disc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 21:20

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik gebruik al een aantal jaren de menstruatie cup en die is aan vervanging toe. Nu lees ik ook veel over de disc maar vind z'n verandering toch altijd wel een dingetje. Opzich ben ik wel tevreden over de cup heb wel het steelje eraf geknipt en voel hem soms wel zitten vooral aan het begin/eind van de menstruatie, soms heb ik moeite om hem eruit te krijgen omdat hij dan toch redelijk hoog zit. En de disc zit hoger dan de cup krijg je deze er dan wel makkelijk uit en hoe schoon is het om de disc te legen.
Ik hoor graag jullie tips en ervaringen.

Hannanasjuh

Re: Menstruatie cup of disc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 21:22

Ik volg even mee. Mijn menstruatie cupje is ook aan vervanging toe.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 21:49

[MWS] Menstruatiedisk

Hier zijn een hoop ervaringen te lezen!

Ik heb dankzij dit topic een bamboozy disc aangeschaft en ben er echt super tevreden over.
Ik heb overigens geen ervaring met een cup dus heb geen vergelijking.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 22:28

Ik heb ook een cup en geen disc, dus ik kan je concreet niks zeggen. Wel een andere tip: ik heb voor de lichtere dagen een andere. Dat bleek toch te schelen. :j

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 03:24

Ik heb beide, maar ik krijg de disc niet goed in. Op de een of andere manier blijft hij gekanteld zitten en vangt hij niks op. Dus ik blijf de cup gebruiken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 06:37

Ik heb een disc (van bamboozy) en heb nooit meer naar mijn cup gekeken. Het heeft wel even geduurd voor ik het helemaal begreep hoe het werkte. Bleek dat ik dus te moeilijk dacht. Gewoon erin proppen, ver genoeg en alles gebeurt vanzelf.

Zeker fijn toen ik een spiraal kreeg waarbij ik geen cup meer mocht gebruiken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:15

Ik had eerst de cup van bamboozy en nu de disc van hen. Vind de disc veel fijner, cup zat soms niet (meer) vacuüm en dan lekte ik zo door. Met disc in het begin af en toe, maar bleek dat ik hem dan toch niet goed had ingebracht: je moet echt je bmm door de disc heen voelen. Soms zat ie ervoor en dan werkt ie niet :Y)

Gebruik tegenwoordig menstruatie ondergoed en erbij, zit toch erg fijn en geeft ook een safe gevoel.

alidaenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 22:17

TurdusMerula schreef:
Ik heb ook een cup en geen disc, dus ik kan je concreet niks zeggen. Wel een andere tip: ik heb voor de lichtere dagen een andere. Dat bleek toch te schelen. :j

Mag ik vragen welke je dan hebt?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 00:14

alidaenlucky schreef:
TurdusMerula schreef:

Mag ik vragen welke je dan hebt?

Zeker, maar weet het eerlijk gezegd niet meer. Ik heb een organicup en 'een ander merk' :')

Overigens kan anders vouwen ook nog helpen in hoe het zit/voelt. :j