Ik ben me aan het oriënteren op oordopjes voor te slapen en als ik naar concerten ga. Voor het slapen gebruik ik het meestal op vakantie, in het vliegtuig, als er buiten herrie is. Ik ben een zijslaper. Ook zal ik graag oordopjes willen voor als ik naar concerten ga. Ik kwam uit op oordopjes van loop. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en welke hebben jullie? Ik hoor het graag!
Konstantine
Geplaatst: 24-06-25 13:57
Ik heb de Loop Quiet. Ze zijn comfortabel, ook als je op je zij slaapt. Ze dempen niet geweldig goed, die ouderwetse schuimdopjes dempen het allerbest. Die vind ik alleen niet lekker zitten.
Wat voor mij doorslaggevend is, is dat ze niet in je oor kunnen verdwijnen door hun vorm. Met die "kerstboomvormige" van bijv. Alpine heb ik dat namelijk wel eens gehad en dat is echt niet leuk.
Diva_Jenny
Geplaatst: 24-06-25 14:17
Ik heb zowel de festival oordopjes van Loop als de slaapoordopjes van Loop. Beide bevallen prima. Zelfs alle vrienden die mee gaan naar festivals zijn inmiddels overgestapt op Loop omdat deze het geluid wel dempen zonder de muziek te vervormen.
Ik heb de quiet gehad en vond ze heel fijn voor bv in de supermarkt! Helaas eentje kwijt geraakt.
xPabloBokt
Fotograaf
Geplaatst: 24-06-25 15:28
Ik heb Loop Engage Plus, maar ik gebruik deze nooit voor concerten. Waarom? Omdat ik dus de muziekkwaliteit niet beter vind worden als ik ze indoe. Ik gebruik mijn Loops met name voor achtergrondgeluid of als ik in de Efteling in een rumoerige wachtrij sta o.i.d.
Voor concerten gebruik ik mijn aangemeten doppen van Schoonenberg met speciaal muziekfilter. Is even een investering (160 euro), maar je kunt ze 4 jaar gebruiken (daarna wordt geadviseerd ze te vervangen). Voor mij zit ik inmiddels sinds aanschaf in 2022 op net iets meer dan 8 euro per concert dat ze me gekost hebben.
Ik heb de 16dB dempende filter erin, maar overweeg de 23 dB.
Edit: heb zojuist de 23 dB besteld, dat is nog 60 euro aanvullend. Natuurlijk bestel je de doppen initieel wel met filter dus die 160 euro is inclusief één set filters. Die kun je dus verwisselen afhankelijk van het lawaainiveau.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 24-06-25 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt
pol013
Geplaatst: 24-06-25 15:30
Ik heb loops voor festivals. Dit waren de enige die meteen fatsoenlijk zitten omdat je de maat kunt aanpassen met de verschillende opzet stukjes. Ik had het één na kleinste dopje nodig. Verder gewoon fijn te dragen. Of ze echt beter zijn kan ik niet inschatten.
Suliko
Geplaatst: 24-06-25 15:33
Ik slaap en studeer graag met de loop quiet, de loop engage gebruik ik bij concerten en feestjes. Ben ook een zijslaper, verlies makkelijk van die andere oordopjes of krijg pijnlijke oren ervan en met loop heb ik daar geen last van. Ik verlies soms trouwens wel de quiet in mijn slaap, maar dan liggen ze ergens rondom mijn kussen of in bed, nog nooit kwijtgeraakt! Droeg ze eerst als ik ergens anders sliep, ook met wildkamperen zodat ik makkelijker inslaap/minder wakker schrik door hogere alertheid, maar inmiddels ook thuis omdat ik merk dat ik er dieper/makkelijker van slaap. Ben een hele lichte slaper namelijk. Je hoort wel je eigen ademhaling, dat stoorde me eerst, maar inmiddels vind ik dat rustgevend en helpt het daardoor ook met studeren.
Dus ja, ik ben fan!
Muurp
Geplaatst: 24-06-25 15:38
Hier ook voor slapen en concerten Loops, en ben erg tevreden Waar ik met andere oordoppen veel te weinig hoorde (concerten) óf last van mijn oorschelp kreeg (slapen) heb ik van beide geen last met Loops.
Heb deze ontvangen omdat ik veel mede concertgangers loop heb aangeraden. dus nu mag ik mensen ook korting aanbieden
cursebreaker
Geplaatst: 24-06-25 16:37
Hier sinds een tijdje de Loop Quiet en vind ze fantastisch. Gebruik ze met name om omgevingsgeluid te dempen wanneer ik overprikkeld ben en slaap er ook wel eens mee. Ze zitten super fijn, ondanks dat ik vaak problemen heb met oordopjes en op de plek houden- met deze geen last van. En dan zijn ze ook nog eens zeer netjes geprijsd vind ik, extra bonus.
Wil nog graag aanvullend wel de ‘ketting’ erbij zodat Als ze zouden uitvallen, ik ze niet kwijt raak.
Maar hier dus ook een Loop fan!
Zou ook voor toekomstige concerten de Engage ook nog wel willen testen. Heb na mn laatste concert lange tijd piep in de oren gehad dus wil toch een volgende keer eens dopjes gaan proberen.
Westhof
Geplaatst: 24-06-25 16:41
Ik wil ook graag nieuwe oordopjes voor concerten en ik kijk nu ook naar Loop.
Merken jullie veel verschil tussen de Experience 2 en Experience 2 Plus? Ik vind het design bij die laatste iets minder mooi, omdat je bij de zwarte versie dan nog een witte ring in het midden hebt, maar als de Plus daadwerkelijk veel beter is, dan accepteer ik dat wel.
Ik heb Loop nu bij me, welke het is de enage of de experience durf ik niet te zeggen voor het festival aankomende week waar ik 3 dagen ben. Loop quit slaap ik al geruime tijd mee na mn nachtdiensten en dat is top!!
Celebi
Geplaatst: 24-06-25 16:50
Ik heb de Quiet voor het slapen (doe er vaak eentje in op de kant waar ik op lig en in mijn andere oor mijn Samsung bud voor wat muziek). De Engage gebruik ik op kantoor of in restaurants (dan al niet met de extra demping erin). En de Experience heb ik voor concerten. Werkte altijd prima, alleen toevallig bij Robbie Williams was het duidelijk niet voldoende van de week. Kreeg er gewoon oorpijn doorheen. Toen heb ik de Quiet ingedaan die ik gelukkig ook mee had. Zonde van het geluid, maar het stond ook gewoon echt ontiegelijk hard.. De Apple Watch van mijn vriend bleek meldingen maken dat hij veel te lang in een veel te luide omgeving was..
Ik heb van alle versies wel de eerste variant, dus de nieuwe versies hebben meer demping. Misschien stap ik ooit nog eens over op betere demping. Maar in het vervolg doe ik wel die extra inleg dopjes in de Experience als ik naar de Arena ga.
ik heb denk ik 6 paar en ik ga nergens heen zonder mijn oordopjes, thuis en op de sportschool gebruik ik een noise canceling hoofdtelefoon. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en aanpasbaarheid van de oordopjes en ga er zelfs mee zwemmen. zonder deze dopjes en zonnebril kom ik een dag niet goed door, wegens overprikkeling
Iemand hier toevallig de Dream vs de Quiet al eens geprobeerd? Ik twijfel ook al een tijdje om ze te bestellen, idd voor zowel slaap als concerten etc.
Ik heb 4 paar Loops. De Experience en Experience 2 voor concerten. De Engage voor gewoon overprikkeld zijn en de Quiet voor slapen.
Ik heb ze al vrij lang, nog voordat ze populair waren Mijn oude Experience hebben ook nog het oude bewaardoosje. De nieuwe doosjes zijn veel handiger.
Ik vind ze geweldig, de Quiet zitten ook erg comfortabel voor slapen. Afgelopen week 4 dagen festival gehad en de Experience 2 heel veel uur ingehad. Op sommige momenten moest ik checken of ik ze überhaupt wel in had want ik voel ze niet zitten Zo fijn zitten ze.
Ik heb de Experience voor concerten, die vind ik echt top. De quiet ook geprobeerd met slapen, maar na een paar uur ging het helaas toch zeer doen. Inmiddels slaap ik gelukkig ook goed zonder oordoppen. Gebruik ze nog wel eens in de trein of zo, ze zijn wel fijn verder.
Celebi
Geplaatst: 24-06-25 19:53
Plus is vooral die extra inzet dopjes. Dus extra demping. Ik had zelf een los setje van die dopjes gekocht in allerlei kleurtjes want dat vond ik leuk, dus ik koos expres niet voor de Plus variant. De Experience 2 moet wel daadwerkelijk anders zijn dan de Experience, anders hadden ze die niet hoeven te maken.
Ik heb al een paar jaar de engage en quiet, heb er een paar engage en quiet een keer bijgekocht al en nu de 3-in-1 ook. Ik ben fan
GDG
Geplaatst: 24-06-25 21:14
Blacky94 schreef:
Iemand hier toevallig de Dream vs de Quiet al eens geprobeerd? Ik twijfel ook al een tijdje om ze te bestellen, idd voor zowel slaap als concerten etc.
Ja. Dream is echt geweldig, ook voor zijslapers, echt een aanrader.