Zomer in Nederland - koelvest voor mensen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malle_meid

Zomer in Nederland - koelvest voor mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:15

Ik ben op zoek naar ervaringen met een koelvest voor mensen.

Ik heb in de zomer veel last van de warmte in huis. Ik woon in een goed geïsoleerde woning, die in de zomer als de warmte eenmaal binnen is, niet snel afkoelt. Helaas geen mogelijkheid voor een airco met buiten unit en een mobiele airco met slang zorgt niet voor de gewenste afkoeling. Ik heb wel al plafond ventilatoren.

Ik heb ook al geïnvesteerd in een koelmatras voor 's nachts, maar ik wilde ook voor overdag iets aanschaffen, zodat ik me in de zomer thuis toch goed kan blijven voelen en bijvoorbeeld gewoon mijn huishouden kan blijven doen. Daarom dacht ik nu aan een koelvest, bijvoorbeeld die van de volgende site:

https://koelvest.nl/gezondheid

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn ze bijvoorbeeld zwaar of kun je er gemakkelijk in bewegen? Helpt het ook echt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:38

Ik gebruik een koelhalsband voor honden, dat werkt verrassend goed ook bij mensen. :j ik heb ook wel een simpel koelvest overigens. Maar de halsband zit een stuk fijner en koelt ook beter heb ik het idee

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:56

karuna schreef:
Ik gebruik een koelhalsband voor honden, dat werkt verrassend goed ook bij mensen. :j ik heb ook wel een simpel koelvest overigens. Maar de halsband zit een stuk fijner en koelt ook beter heb ik het idee

Mmm, zo’n halsband zou ik ook eens kunnen proberen. Misschien een stomme vraag, maar draag je die dan zelf ook om je hals?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Wij hebben voor de warme dagen een soort vest/ bodywarmer die je 20minuten in het koude water legt.
Die zuigt het water op, en bij het dragen geeft deze het beetje bij beetje af. Echt nat wordt je niet.
Soms beetje vochtig. Maar het koelt je goed.
Hebben we interpromo gekocht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

Malle_meid schreef:
karuna schreef:

Mmm, zo’n halsband zou ik ook eens kunnen proberen. Misschien een stomme vraag, maar draag je die dan zelf ook om je hals?

Klopt als een halsband :D

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:32

karuna schreef:
Klopt als een halsband :D

Goed om te weten :D

Ik zag inmiddels dat ze die halsband voor honden ook als een bandana hebben (ik had een echte halsband in m'n hoofd, dat leek me niet zo lekker zitten...).

Maar ook op de site die lieke2 net deelt zie ik ook leuke dingen! Ik ga morgen eens wat dingen bestellen, het is er nu weer voor :Y)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:48

Ik heb deze
https://coolsafety.nl/p/techniche-hyper ... est-blauw/

Ik werk in de recreatie vakantiehuisjes schoonmaken.
Ik dompel hem ongeveer 5 minuten onder in koud water, dan even in de koelkast.
Ik doe hem onder mijn tshirt (wordt wel nat) en blijft zeker wel 5 uur koel. Je kunt hem daarna gewoon wel weer onderdompelen in water.

Renske_W

Re: Zomer in Nederland - koelvest voor mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:34

Ik heb een aantal jaren geleden in de kassen gewerkt, daar droegen we ook koelvesten in de zomer.
Geen idee meer welke, maar was erg fijn!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:45

Ik werk buiten en heb een duur koelvest gekocht maar ik vond het erg tegenvallen en het ligt nu al tijden stof te happen. Het zou tot 4 uur moeten koelen maar na een half uur merkte ik er al niks meer van.

Ik heb er zo eentje van gel die geactiveerd wordt in de koelkast of vriezer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:23

Ik heb geen ervaring met een koelvest (weleens aan gedacht) maar gebruik koelarmbanden. Die leg je dan in een bakje koud water en die zuigen zich vol met het koude water. Het helpt mij zeker wel, ik gebruik ze dan voor buiten.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Toen ik zag hoe goed ons oude hondje ging op de bandana die ik gekocht had wilde ik er zelf ook 1. Ik heb er ook 1 die je dus onder water houdt en dan koelt. Ik vind het heerlijk. Ik gebruik hem te weinig omdat het eigenlijk net wat te strak zit en het er duslelijk uit ziet daardoor (heb al de grootste maat geloof ik) maar het draagt heerlijk. Op een gegeven moment voelt hij wat stugger aan en dan is het tijd om hem even opnieuw nat te maken. Met name buiten ging dat redelijk snel. Na een uurtje of 2/drie denk ik. Maar dat was dan wel met werk in het open weiland in de volle zon dus vind het niet gek. Het geeft voor mij een heel aangename verkoeling

Ik heb deze :
https://www.podobrace.nl/shop/product/g ... 70QAvD_BwE

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:26

Je wordt er wel nat van, maar als ik mijn borst nat houd door een vochtige/natte BH of bikini aan te trekken krijg ik het ook niet warm. Maar die honden halsband is ook een goed idee zeg!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

Je hebt ook nekventilatoren, ik las/hoorde er wel goede dingen over.