Ik word belaagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Ik word belaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 23:18

Een aantal weken geleden is iemand 2x tegen mijn auto aangereden met inparkeren met een grote bus, en is daarna weggegaan. Gelukkig staat er een camera op van een computer bedrijf ertegenover. Bij de politie gemeld en deze adviseerde bemiddeling. Prima ik ging ermee akkoord. Echter de tegenpartij niet. De man schijnt ontzettend tegen de politie agent tekeer te zijn gegaan en zei dat hij niks gedaan had en ik fraude zou plegen. De agent zei me dat dit niet vaak voorkwam en zei de man was echt agressief, hij woont niet eens in jouw buurt maar is er voor wat anders. Op aanraden van de politie ben ik overgegaan op aangifte en de agent zei dat dit dan een zaak zou worden van doorrijden na aanrijding. Ik heb er prima beelden van, en deze waren ook overduidelijk dat de man tegen mijn auto aanzat. Vermoedelijk is mijn auto ook total loss nu, het hangt erom ivm de erge lakschade(en mijn oude auto die weinig km heeft op de teller maar al wel ouder is).
Ik hoorde niks meer tot afgelopen week er ineens een brief met koeienletters onder mijn ruitenwissers zat. Met erop ik kon gerust hem bellen om het probleem op te lossen. Ik heb de politie gebeld en gevraagd wat moet ik hiermee. Advies was niet reageren. Twee dagen erna opnieuw een briefje onder de ruitenwissers maar nu met een ruitenwisser omgedraaid en omhoog gezet. Ik had zoiets welke idioot zit er met zijn poten aan mijn ruitenwissers. Nu een dreigendere brief met erin dat ik direct moest reageren. Met nog grotere koeienletters. Opnieuw politie gebeld en deze adviseerde niks te doen, geen contact te zoeken. Ik had er geen goed gevoel bij en zat al te kijken naar een dashcam/beveiliging camera in de auto die ook opneemt in parkeermodus. Vanmiddag en begin van de avond was ik weg en heb de auto weer voor de deur gezet. Niks aan de hand, wel had ik besloten de auto vannacht op een andere plek te gaan zetten. Tot ik vanavond later leek en mijn vriend attendeerde bij het weggaan dat er een flink grote diepe kras op mijn auto aan de zijkant was gekomen. En laat toevallig nu ook die bus weer vlakbij mijn auto geparkeerd staan..
Inmiddels voel ik me nu belaagd. Ik heb opnieuw de politie gebeld en ik krijg wederom te horen dat de agente die hiermee bezig is dit zsm zal oppakken. En dat ik opnieuw aangifte kan gaan doen.
Mijn auto staat nu ergens anders in de wijk. Voel me echt rot hieronder, ik hoop zo dat ik de camerabeelden opnieuw bij mijn beneden buurman kan krijgen. Ik weet vrijwel zeker dat dit expres is gedaan(aan de zijde waar de kras opzit fietsen/lopen geen mensen). Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil. Misschien even van me afschrijven.

Little_Gift

Re: Ik word belaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:24

Ik zou hier asap een dossier over opbouwen en van elke actie die hij onderneemt een aangifte laten noteren.

Heb je de brieven nog? Dan zou ik ook voor beide brieven elk een aangifte doen zodat je zoveel mogelijk aangiftes verzamelt tov die aso.

Desnoods ook alvast een advocaat inschakelen die al wat lijntjes kan uitzetten en misschien nog wat achterpoortjes weet op druk te zetten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:29

Klinkt of de tegenpartij geen (goede) verzekering heeft en daarom ontkent tegen de agent.
Als je verzekerd bent draai je toch niet zelf voor de kosten op maar komt de verzekering erin tussen? (muv de franchise)

Ik zou idd zoveel mogelijk bewijsstukken verzamelen. Misschien ook foto's maken van de auto in de staat waarin het nu bevind zodat elke nieuwe kras of deuk ook duidelijk aangetoond kan worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:40

Heb jij geen vriend of familie/kennis met een flink accentje die wel even telefonisch contact wil hebben met die beste vent? Dus dat die auto even van jouw vriend/kennis etc is. Liefst een grote vent die graag in gesprek gaat.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 23:42

Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig ben ik nog all risk verzekerd dus dan zou het 150 euro kosten eigen risico. De man heeft nog niks gemeld bij zijn verzekeraar. Hij ontkent en de politie zou er een rechercheur opzetten omdat wat hij eerder gedaan heeft doorrijden na aanrijding is waar hij nu van verdacht wordt. Het gaat vooral om dat ik nu angst heb dat de idioot meer dingen gaat doen. Ik vermoed dat hij misschien een oproep heeft gehad mbt de aangifte en hij nu daarom dit doet. Hij schijnt uit het gooi te komen, en helemaal niet hier in de randstad te wonen. Ik hoop echt dat ik morgen camerabeelden kan krijgen van de camera naast mijn auto(dat is een computerbedrijf en toevallig staat mijn auto pal voor hun beveiligingscamera). Mocht de man erop te zien zijn naast mijn portier dat ie de auto bekrast heeft. Ik zou binnen 24 uur terug gebeld worden voor de nieuwe aangifte in te plannen en de agent die ermee bezig is zou me binnen 2 werkdagen terugbellen.
Het is ook zeker een goed idee om opnieuw aangifte mbt de dreigbrieven te doen, dat had ik nog niet bedacht :)*

@Hutcherson: ik zit daar inderdaad aan te denken, ik heb ook al gezegd tegen mijn vriend(hij rijdt ook vaak in mijn auto) kun jij hem niet opbellen en wat zeggen..
Laatst bijgewerkt door Sabri op 01-06-25 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:43

Hé jakkes, hiervan ga je je inderdaad onveilig voelen, dat snap ik heel goed. Woon je samen? Goed contact met de buren die je kan inlichten? Hopelijk willen wat mensen uit je buurt een extra oogje in het zeil houden op jou, zodat je je snel weer veiliger voelt.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:44

Als meneer zo agressief en dreigend is zou ik zeker niet zo'n telefoontje plegen... Vooral als hij ook geen respect heeft richting politie...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:47

Zeker niet iemand laten bellen :n

Wat al eerder is gezegd, bewaar alle bewijsstukken en maak een tijdlijn op. Doe overal aangifte van, dit begint op stalking/bedreiging te lijken. Ik hoop dat je camerabeelden kan krijgen!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 23:50

Ja ik vind het dreigend en ik ben ook echt boos nu, in de zin, ik moet de vent van die bus nu even niet zelf tegenkomen denk ik _-:(
Inderdaad aan de politie over laten deze man. Het komt op mij ook over als soort stalking.
De beste wraak heb ik denk ik als ik beelden heb dat hij mijn auto bekrasd heeft, dan mag hij ook nog voor vernieling zich melden. Vermoedelijk weet hij helemaal niet dat er een camera van dat bedrijf duidelijk filmt(die camera hangt in een soort zijpad en mijn auto staat precies midden in het beeld van die camera, dus heeft hij vermoedelijk helemaal niet door anders doe je zoiets zeker niet bij daglicht). Dat bedrijfje heb ik geappt en ik wacht nu met spanning af tot ze mijn bericht gezien hebben en hopelijk mij opnieuw beelden willen geven. De buren die naast mijn auto wonen heb ik ook ingelicht net als een andere buurvrouw. Er kijken ook veel flats op uit en ik zat ook al te denken om zijn bus met een foto op Nextdoor te zetten met de vraag of meer mensen last van deze man hebben gezien zijn parkeergedrag. Ik zit anoniem op Nextdoor met een nickname

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:55

De politie kan hier echt niks mee. Met staking ook vaak niet (kijk naar al die programmas op tv).
Als je iemand in je omgeving hebt die een indrukwekkende stem heeft, die altijd koel en diplomatiek kan blijven zonder zn bloeddruk te verhogen is dat toch prima?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 00:04

Hutcherson schreef:
De politie kan hier echt niks mee. Met staking ook vaak niet (kijk naar al die programmas op tv).
Als je iemand in je omgeving hebt die een indrukwekkende stem heeft, die altijd koel en diplomatiek kan blijven zonder zn bloeddruk te verhogen is dat toch prima?

Hoezo kunnen ze hier niks mee? Dit is toch gewoon verlaten plaats ongeval (strafbaar feit) en vandalisme/vernieling eigendommen (strafbaar feit)?

Zou het gek vinden als ze hier niks mee deden, zeker niet als het op beeld staat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 00:12

Neem ook even contact op met de wijkagent. Wellicht kan hij wat voor je betekenen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 00:24

Maar, iemand heeft hem gemeld waar je woont. Tenzij hij heel goed weet dat hij tegen je auto heeft gezeten en daarom nu probeert contact met je te leggen.

Doet hij niet echt intelligent, met dreigbriefjes.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 01:11

Wat rot TS. Baken van je auto, maar voorsl dat gevoel is rot.

Eerst dacht ik nog, t kan zijn dat hij zich aangevallen voelt door de politie en het liever zelf met jou op wil lossen, maar daar lijkt t biet op.

Stel de politie gaat er wat mee doen, mag je uberhaupt de camerabeelden wel gebruiken? Mag dat it bedrijf de straat wel filmen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 07:33

Hutcherson schreef:

Ik zou er niet raar van staan te kijken dat deze man je gerust in elkaar slaat. Niet dat agressie de oplossing is, maar als je koel en diplomatiek bent, moet je je ook goed kunnen afweren, verwacht ik zomaar. Klinkt niet als een lieverdje deze man!

Ts ik snap je angst heel goed! Ik zou je auto zeker ergens anders neerzetten. Hij weet niet waar je huis is toch? Auto ook niet voor het huis zetten. Dan ben je verder van huis. Hoop dat de politie het snel op pakt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:09

Art_Ificious schreef:
Klinkt of de tegenpartij geen (goede) verzekering heeft en daarom ontkent tegen de agent.
Als je verzekerd bent draai je toch niet zelf voor de kosten op maar komt de verzekering erin tussen? (muv de franchise)

Ik zou idd zoveel mogelijk bewijsstukken verzamelen. Misschien ook foto's maken van de auto in de staat waarin het nu bevind zodat elke nieuwe kras of deuk ook duidelijk aangetoond kan worden.

Niet helemaal waar, het kost je je no claim en dus de korting op je verzekering

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:34

het morele verval, pijnlijk als je er mee te maken krijgt, nog pijnlijker is het dat jij extra kosten hebt.

neem een advocaat in de arm voor stalking en dreigen, gedogen is het kwade zogen, dreigen hoort niet in onze cultuur,
veel succes en hoop dat je met rust gelaten wordt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 10:07

Popstra schreef:
Art_Ificious schreef:

Niet helemaal waar, het kost je je no claim en dus de korting op je verzekering

En dat kan je veel geld kosten.

Ik heb 2 jaar terug een kleine parkeerschade gereden. Schade tegenpartij 400€
Ik ging van 8 naar 5 jaar ofzo.
Kostte mij totaal meer dan 2000€ aan premie.
Dus toen zelf de schade betaald.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 10:21

Ik snap wel dat je je niet veilig voelt.
Het gevoel dat zo'n engerd je opwacht bijvoorbeeld.

Ik denk dat op nextdoor zetten zo gek nog niet is.
Om daar ook eens te vragen bij wie hij in de buurt op bezoek komt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 10:25

En zeker de wijkagent inschakelen. Daar is hij voor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 10:46

rien10 schreef:

Ja alleen wel lastig als die meneer niet daar vandaan komt.
Vraag mij af of je dan wat aan je wijkagent hebt.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 10:51

Pfff gadver wat een nare man.

Ik weet wel ik heb zelf ook een aanrijding met doorrijden van dader gehad en gelukkig een getuige ( in jouw geval de camera beelden waardoor je nog sterker staat) en je moet een hele lange adem hebben, ik heb uiteindelijk 9 maanden moeten wachten, wekelijks bellen, zeuren, platmailen en het is gelukt. Al hoop ik wel natuurlijk dat deze engnek stopt met dreigen, dit is namelijk wel een ander kaliber zo..

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:16

Mijn ervaring is, de politie maakt zich er niet druk om
Soms kan ik me heel goed voorstellen dat mensen voor eigen rechter gaan spelen.
Voorbeeld.

Mijn nichtje heeft een elektrische fiets. Stond geparkeerd op terrein van school.
De accu van de fiets werd gestolen.
Op camera van school was duidelijk te zien, wie en hoe de accu werd meegenomen.
Was een oud leerling en was een veelpleger.
Dus bekend wie het was. School wou d e beelden wel ter beschikking stellen.
Tegen mijn oom werd gezegd, ze deden niks. Want waren onderbezet.
Toen mijn oom zei dat hij de accu zelf wel even op zou halen.
Werd hij gewaarschuwd, dan zouden ze wel even bij hem langs komen 8)7
Dab zijn ze kennelijk niet onderbezet
Laatst bijgewerkt door OleJon op 02-06-25 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:17

daantjuhhh schreef:
rien10 schreef:

Ja alleen wel lastig als die meneer niet daar vandaan komt.
Vraag mij af of je dan wat aan je wijkagent hebt.

Dat is een goed punt. Toch even doen. Wijkagenten zijn laagdrempelig, wellicht kan hij of zij met TS meedenken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:19

Ik heb jaren en jaren geleden hetzelfde meegemaakt. Was het zat en ben bij de mensen gaan aanbellen. Met briefjes durfde deze meneer wel, face to face was hij -na tegensputteren- een heel stuk minder stoer. We hebben het met de verzekering opgelost.
Ik snap heel goed dat dit niet altijd kan. Je moet het willen en je moet weten waar de dader woont.