Binnenkort wil ik een nieuwe sport/smart-watch gaan uitzoeken.
Nu heb ik eigenlijk altijd sporthorloges gehad die niet echt notificaties kunnen geven.
Wat zijn jullie bevindingen hierover? Is het een meerwaarde dat je berichtjes kan lezen en eventueel kan bellen met je horloge. Gebruik je het vaak of echt nooit?
Ik heb al een beetje research gedaan en er zag dat er horloges bestaan die valdetectie hebben (handig voor als ik fiets of alleen ga paardrijden) en dus bij een val je contactpersoon verwittigd. Maar ik veronderstel dat zoiets enkel kan met de horloges waarmee je kan telefoneren?
Verder is nog een eis van mij: het detecteren van hartritmestoornissen.
Momenteel heb ik een horloge van Withings en die heeft in het verleden al alarm geslagen en bij onderzoek bij de cardioloog bleek dit ook te kloppen. Zelf voel ik dit niet altijd, vandaar is het wel handig als ik daarbij ondersteuning heb van mijn horloge. Het betreft trouwens geen gevaarlijke ritmestoornissen

Maar wat ik tot nu toe vind, bieden niet veel merken dit aan.
- Apple, maar daarvan lees ik dat je hem elke nacht moet opladen want de batterij gaat heel snel leeg
- Samsung, klinkt heel goed maar ECG werkt enkel met een samsung telefoons (en ik heb een iPhone

- Withings, heb ik momenteel maar daar kan ik verder niet veel mee, heeft zelfs geen gps wat niet handig is om te sporten
- Garmin maar die meet enkel abnormale hoge/lage hartslagen, maar niet echt ritmestoornissen
Wat bestaat er zo nog?

Ga ik bijvoorbeeld voor zo'n dure Apple Watch, maar ga ik dan niet gek worden van de 1000 notificaties op een dag en beperkte batterij? Of valt dat in de praktijk wel mee?
Welke opties vinden jullie nu een meerwaarde en wat niet?
En als ik dan het ultieme horloge vind, zou ik ook graag nog hebben dat het er een beetje vrouwelijk en mooi uitziet voor dagelijks gebruik