Welke kant op met werk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Welke kant op met werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 21:23

Ik ben op zoek naar een professional in Zuid Holland die me kan helpen mijn richting te bepalen wat betreft werk. Ik heb een opleiding en werkervaring in de financiële richting. De laatste tijd vraag ik mij af of ik dit wel tot mijn pensioen wil blijven doen en of ik misschien zou moeten omscholen. Echter ik heb geen idee welke richting dan op. Ik zoek iemand die met mij mee kan kijken naar sterke en zwakke punten, iemand die met suggesties en ideeën komt. Niet iemand die vaag blijft en mij zelf wil laten ontdekken want dat werkt niet voor mij dan kom ik nergens.
Hebben jullie goede ervaring met bepaalde mensen, kunnen jullie me iemand aanraden?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:27

Ik zit in ongeveer dezelfde situatie en heb zitten googlen naar hulp in deze situatie. Via de rijksoverheid ben ik bij het locale mobiliteitsteam terecht gekomen. Vanuit de overheid betalen ze voor 3 coachingsessies.

Edit: https://werkcentrum.nl/
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 28-05-25 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:28

conny@loopbaanprofessional.com | 06 48 66 95 98

Mss is Conny iets voor jou. Ik ken haar uit de tijd dat zij zelf bij Rabobank Leiden werkte.
Zij heeft daarna zelf deze overstap gemaakt.
Jouw worsteling zal haar dus zeker niet onbekend zijn.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 21:39

capopjekop schreef:
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie en heb zitten googlen naar hulp in deze situatie. Via de rijksoverheid ben ik bij het locale mobiliteitsteam terecht gekomen. Vanuit de overheid betalen ze voor 3 coachingsessies.

Edit: https://werkcentrum.nl/

Wat een goede tip, hier ga ik zeker eens voor informeren.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 21:40

SjonnieZ schreef:

Mss is Conny iets voor jou. Ik ken haar uit de tijd dat zij zelf bij Rabobank Leiden werkte.

Dank je wel, heeft ze misschien ook een website dat ik een beetje idee kan krijgen van de werkwijze en haar prijzen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Welke kant op met werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:53

Ik denk dat haar website al in haar emailadres staat?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:00

Je kunt bijvoorbeeld ook een kerntalentenanalyse laten maken. Dan wordt er samen met jou gekeken waar jouw talent en kracht zit en welk werk daar goed bij aansluit.

https://www.kernkompas.nl/

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:11

mystery1980 schreef:
SjonnieZ schreef:

Dank je wel, heeft ze misschien ook een website dat ik een beetje idee kan krijgen van de werkwijze en haar prijzen?

https://loopbaanprofessional.com/

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 22:19

ikkedus schreef:
Je kunt bijvoorbeeld ook een kerntalentenanalyse laten maken. Dan wordt er samen met jou gekeken waar jouw talent en kracht zit en welk werk daar goed bij aansluit.

Zo dat zijn prijzen zeg! Dat lijkt me heel nuttig, maar is simpelweg niet te betalen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:22

Werk je nu? Veel werkgevers hebben opleidingsbudget voor hun medewerkers, misschien zou je daar aanspraak op kunnen doen.

Ik heb zelf coaching gehad via Schouten en Nelissen maar die zijn niet goedkoop vrees ik.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:24

mystery1980 schreef:
ikkedus schreef:

Zo dat zijn prijzen zeg! Dat lijkt me heel nuttig, maar is simpelweg niet te betalen.

Dit lijkt gericht op het bedrijfsleven en dus zakelijke prijzen. Ik denk dat je wel mensen kan vinden die dat veel goedkoper doen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:36

Ja, dit lijken prijzen voor de werkgever. Vaak worden er andere (lagere) tarieven voor een particulier gehanteerd.

Maar over t algemeen ben je niet voor 100 euro klaar.

Ik heb zelf zo'n traject doorlopen en daarvoor mijn vakantiegeld gebruikt. Ik heb veel langer plezier van het loopbaantraject gehad dan van welke vakantie ook. :D Ik werk nu al jaren op een plek waar ik blij van wordt.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:39

loulou schreef:
Dit lijkt gericht op het bedrijfsleven en dus zakelijke prijzen. Ik denk dat je wel mensen kan vinden die dat veel goedkoper doen.

Dat klopt wel. Ze werkt idd veel voor werkgevers en het UWV. Ze doet ook wel particulier misschien? Vragen staat vrij toch?

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:41

Bied je werkgever geen trajecten in deze aan? Of misschien kun je bij je huidige werkgever wel een paar uur bij andere mee kijken om een idee te krijgen?

Wij maken met onze medewerkers die vast lopen nog wel eens gezamenlijk een mindmap. Met een hobby in het midden. Zo komen we erachter wat de drijfveren en talenten van iemand zijn, zonder in de vaste paden te blijven denken.

Hoewel loopabaangesprekken niet echt mijn baan is (dat is HR) heb ik ze regelmatig. Je mag een berichtje doen als je wilt.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:56

Dee_Es schreef:
Werk je nu? Veel werkgevers hebben opleidingsbudget voor hun medewerkers, misschien zou je daar aanspraak op kunnen doen.

Ik heb zelf coaching gehad via Schouten en Nelissen maar die zijn niet goedkoop vrees ik.

Die hebben wij als team ook via de werkgever mogen doen, idd niet goedkoop, maar daar heb je wel echt iets aan.

Een collega is indertijd niet meegeweest op de trainingen, en dat was jaren later nog merkbaar in zijn skills. Die zegt achteraf ook had ik het maar wel gedaan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:02

Er zijn ook (gratis) tests te vinden, onder andere op intermediair.nl en via nationalevacaturebank.nl. Maar de opbrengst valt vaak tegen omdat er niet wordt doorgevraagd.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-25 09:13

Dee_Es schreef:

Bij mijn werkgever zijn helaas geen mogelijkheden wat dat betreft. Maar dank je voor het meedenken.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-25 09:14

Ir111 schreef:
Ja, dit lijken prijzen voor de werkgever. Vaak worden er andere (lagere) tarieven voor een particulier gehanteerd.

Maar over t algemeen ben je niet voor 100 euro klaar.

Ik heb zelf zo'n traject doorlopen en daarvoor mijn vakantiegeld gebruikt. Ik heb veel langer plezier van het loopbaantraject gehad dan van welke vakantie ook. :D Ik werk nu al jaren op een plek waar ik blij van wordt.

Goed te horen dat het wel goede resultaten geeft!