Ik heb 1,5 jaar geleden mijn stuitje gebroken dit is goed genezen. Daarna ben ik in januari dit jaar in de hindernis gevallen, waardoor ik weer flink last had van me stuitje. De dokter zei toen dat het een ontstoken stuitje was en dit is toen behandeld. Het probleem is dat ik steeds last blijf houden van mijn stuitje. Ik rij al met een speciale pad, maar het blijft pijnlijk. Gister weigerde me paard vlak voor de hindernis , waardoor ik onhandig op de nek en weer terug schoot, vandaag ontzettend veel pijn weer. Iemand tips/ervaringen?
Ik heb hem 2x gebroken gehad en bij mij ging hij steeds scheef. De bekkenbodem fysio heeft hem toen rechtgezet en de spieren die hem scheef trokken opgerekt. Klinkt pijnlijk, voelde alleen wat vervelend
In het ziekenhuis is helaas maar bar weinig kennis over stuitjes en de pijn die ze kunnen veroorzaken. Het is in mijn ogen een ondergeschoven kindje. Bij een bekkenbodemfysio kom je vaak verder.
Hier goede resultaten bij een ervaren bekkenbodemfysio. Al moet ik soms terug blijven gaan om mijn stuitje weer recht te laten zetten. Maar met gerichte oefeningen voor mijn spieren en focus op wat veranderingen in houdingen die ik veel aanneem, is het al gigantisch veel verbeterd!
Na de zwangerschap stond mijn heiligbeen (en dus stuitje ook) wat scheef. Goede bekkenbodem fysio had dat in één of twee pijnloze behandelingen weer recht en klachtenvrij. Heb je geen verwijzing van de HA van nodig.
Inderdaad bekkenfysio! Ik heb na een val jarenlang last gehad van mijn stuitje, vooral met fietsen. Tijdens mijn tweede zwangerschap kwam ik voor andere klachten bij de bekkenfysio, maar zij heeft toen ook mijn stuitje behandeld met goed resultaat! Nu geen last meer van. Je hebt hiervoor geen verwijzing nodig, je kan gewoon zelf een fysiotherapeut benaderen.
Ik heb gelijk een afspraak bij een bekken fysio voor volgende week maandag op de planning staan. Ik ben heel erg benieuwd! Na hoeveel behandelingen werd de pijn bij jullie minder? Ik heb namelijk nog veel pijn.
Osteopaat of chiropractor. Stand van je stuit kan veranderd zijn waardoor je pijn hebt en op lange termijn zelfs mentale klachten kunt krijgen omdat er tractie komt op je dura mater dat aanhecht op je stuit.