Ik ben altijd gezegend geweest met een makkelijke huid. Nooit acne of andere problemen gehad.
In de winter wel vaak droge handen maar met een goede handcreme was dat vaak zo opgelost.
Maar een paar weken geleden kreeg ik opeens een soort van uitslag. Het begon in de regio van mijn vingers tot iets boven mijn pols. Daarna zat het in mijn nek en vervolgens op beide kuiten.
Het begon roodbruin met een soort rimpelige uitgedroogde huid om vervolgens als een gek te gaan vervellen. Het voelde wat branderig maar jeukte toen (nog) niet.
Omdat ik dit nooit eerder heb gehad, ben ik naar de dokter geweest en die schreef in eerste instantie een handencreme met 10% ureum voor. Dit werkte met name voor mijn handen erg goed.
Maar de overige plekken bleven doorgaan en dus kreeg ik een hormoonzalf (Triamcinolonacetonidecreme) en een extra vette zalf (cetomacrogolzalf).
Ik smeer dit sinds een week maar merk nog weinig verbetering. Sterker nog: er komen plekken bij en de al aanwezige plekken krijgen nu een soort van rode omlijning

Opvallend: Het zijn allemaal plekken die zijn blootgesteld aan de zon.
Ik lig nooit in de zon maar ik loop wel graag buiten. En op juist die plekken zat geen kleding.
Voor de volledigheid: Ik gebruik geen nieuwe shampoo, wasmiddel/verzachter of zeep.
Nu de foto's...
Zo begon het: van mijn nagels tot net vlak voor mijn pols werd de huid opeens heel erg schraal en ging vervellen.

Vervolgens begon het in mijn nek:

Toen mijn kuiten.
Hier zie je ook die rimpelige huid die gewoon omhoog blijft staan wanneer je het vastpakt alsof het extreem is uitgedroogd. Dat was eerst absoluut niet zo

Vervolgens ging het vanuit het midden van de plek vervellen. Het lichtere stuk is nieuwe huid.

en vervolgens mijn beide onderarmen.
Daar is het "vervellen" inmiddels klaar maar krijg ik er rare rode randen omheen en begint het ontzettend te jeuken.
Het is ook aan het verspreiden naar mijn bovenarmen.

En nu gaat het ook naar de wreef van mijn voeten toe:

Ik ben dus al drie keer naar de dokter geweest en smeer nog steeds netjes de zalfjes, maar ik heb niet het gevoel dat ik iets verder kom. Ik wil het nog even een paar dagen geven waarbij ik zoveel mogelijk uit de zon blijf om te kijken of het verschil maakt, maar anders bel ik maandag wederom de dokter.
Nu mijn vraag: Komt dit iemand bekend voor? Volgens de dokter is dit normale eczeem maar ik heb nog nooit eerder eczeem gehad en via google kom ik geen vergelijkbare foto's tegen.
Ik weet ook niet wat ik moet verwachten en of dit nog helemaal bijtrekt?

De jeuk is echt heel vervelend