Krullenkapper, het geld waard?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bowo

Krullenkapper, het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 09:07

Ik ben gezegd met licht krullend haar. Nu zie ik bij steeds meer kappers de optie voor krullen knippen, maar wel voor grofweg 3x zo duur als een normale knipbeurt.

Wat is jullie ervaring? Krijg je echt meer krul?
En ook als je verder niet mega veel tijd wilt besteden aan verzorgen en stylen?

_Nancy

Re: Krullenkapper, het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:30

Mijn kapper doet het, ik heb zelf ook een flinke bos krullen.
Ik laat het zelf niet op die methode knippen, want zij kan ook 'gewoon' heel goed krullen knippen, waarbij ik nadien niet heel lang bezig ben met mijn haar te fatsoeneren.

Ze geeft wel aan dat zo'n knipbeurt ook 2 of 3 uur duurt, daar betaal je natuurlijk ook wel voor.
En ze doen het wel écht heel erg goed dan.

Voor mij vind ik het niet waard, en ik heb niet licht krullend haar, maar echt veel krullen.

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:36

Ik ben wel naar een krullenkapper geweest en het bevalt me wel. Mijn haar zit nadien echt beter in model en is daarna ook beter zelf in model te houden/brengen. Krullen komen ook veel mooier uit. :)

Maar dat duurt geen 2 a 3 uur. Wel iets langer dat als ik normaal gewend ben, maar ook nou weer niet zo lang. Natuurlijk wel iets duurder, echter ga ik ook niet zo vaak. Kapster geeft aan dat 1x per kwartaal voldoende is. Ben nu denk ik 3 keer geweest en ga dat wel aanhouden denk ik.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:45

Ik ga wel naar een echte krullenkapper en wordt geknipt dmv de DevaCut techniek, voor mij is het echt het geld waard. Ik zit dan een goed uur in de stoel en dat is inclusief wassen en stylen rond de 80 euro (ligt aan je haar lengte). Nu ga ik ook naar een hele bekende salon waar je minimaal een maand van tevoren moet boeken voor een weekend dag (als je een specifieke kapster wil) maar ik ga ook maar eens in de 3 a 4 maand dus dan valt het mee.

Het kan ook echt wel goedkoper hoor, maar ik ben een keer bij een andere krullenkapper geweest en die was zoooo slecht dat ik het eerste jaar überhaupt niet meer naar de kapper durfde. Na de reviews heb ik een keer een afspraak hier gemaakt ookal was het een half uur rijden en sindsdien ga ik gewoon steeds naar Amersfoort.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:47

Afhankelijk van je krullen, de lengte van je haar en de tijd die je hebt voor styling. Ik heb lang (onderrug) golvend haar (S-vorm met her en der een spiraalvorm ertussen) en het heeft voor mij niet goed uitgepakt, ik moet echt mijn haren 'doen' elke ochtend omdat je anders ziet dat er happen uit mijn haar missen. Als ik het doe is het mooi hoor! Ik heb er alleen geen energie voor. Ik laat het dus uitgroeien en ga weer voor lange lagen of 1 lengte. Kan me wel voorstellen dat het bij mij ook anders zou vallen als het schouderlengte was.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:48

Ik ga ook naar de krullenkapper. De eerste keer duurde het wat langer, maar nu ongeveer een uurtje.

Ik ben er superblij mee. Veel meer en betere krul en minder pluis.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:49

Ik ben twee keer bij een krullenkapper geweest en vond het het allebei niet waard. De eerste heeft mijn haar helemaal scheef geknipt. En de tweede heeft eigenlijk amper iets gedaan dus dat was het geld ook niet waard. En bij beide liep ik met mega pluizend haar naar buiten.

Tegenwoordig knip ik het zelf. :+ Ik lees even mee in dit topic voor als iemand nog een écht goede krullenkapper kent.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:02

Ik heb heel veel, maar dunne haren met krullen van 3c tot bijna stijl. De onderste pluk is stijl en die zou je dus af moeten knippen tot mijn schouders zodat dat stuk niet onder de krullen uit piekt als het ware.
Bij “gewone” kappers zijn ze daar wat huiverig voor, ook als ik ze echt beloof dat ik het goed vind als ze dat doen. Daarnaast heb ik bij reguliere kappers vaak toch een beetje een dakpan effect, dus dat je de lagen goed ziet.

Ik ben een half jaar geleden bij een krullen kapper geweest en mijn model is nog steeds relatief netjes. Ik ga liever niet te vaak naar de kapper omdat ik er gewoon echt een hekel aan heb, ik denk ook dat eerdere ervaringen bij reguliere kappers daaraan bijdraagt.

Ik vind het dus wel de moeite waard om een kapper te zoeken die ervaring heeft met krullen, dus een die begrijpt dat je niet alles op dezelfde lengte kan knippen omdat elke krul anders krult. Mijn haren zijn lang, tot over mijn bh bandje.

Dus mijn ervaring is toch positief, al moet ik er wel bij vermelden dat ik ook een tijd een kapster heb gehad die bij een reguliere zaak werkte die echt geweldig was, helaas moest zij stoppen met knippen door een blessure aan haar handen.

In het kort: Probeer het een keer en vraag dan ook naar methodes om je haar makkelijk te stijlen. Tussentijds goed onderhouden van krullen scheelt echt de helft.

Edit: n.a.v. bovenstaande post. Mijn haren zien er direct na het knippen ook altijd een beetje sneu uit, krullen vinden het vervelend als je er aan blijft zitten wanneer het droogt. Je ziet bij mij pas goed hoe het zit nadat ik het thuis heb gewassen en gedaan. Ik stijl het middels product door mijn haren kammen en vingercoilen. Mijn ervaring is wel dat mijn krullen kapper vooral een beetje richting de grote bos stijlt. Prima, maar niet mijn smaak bij de vorm van mijn hoofd.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:32

Ik lees graag mee!

Dit is iets wat ik ook steeds vaker langs zie komen op social media.
Ik heb ook krullen, maar ik föhn of stijl mijn haar ook graag zonder krullen.
Ik ben bang als ik dat doe, dit niet mooi is na het knippen van krullen.
Of dat ik na het stijlen niet meer mooie krullen terug krijg.
Hebben jullie daar misschien ervaring mee?

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:04

Het voordeel van de krullen kapper is, dat zij niet alleen weet hoe ze moeten knippen, maar ook gewoon veel meer weten kwa omgang en verzorging, waar jij ook van kan leren.
Maar er zijn zat gewone kappers die ook prima krullen kunnen knippen.
Mijn ervaring is dat de dagelijkse omgang met je eigen haar gewoon heel belangrijk is.
Zo ben ik overgestapt op CG priducten, borstel ik het niet meer, en was ik het hooguit 2x in de week. Ook vind ik verven echt een no go, en gebruik ik alleen warmte als ik het moet drogen na het douchen.
Overigens is 1, hooguit 2x in het jaar knippen echt zat wanneer je krullen hebt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:20

Ik denk dat het heel erg verschilt in kwaliteit per krullenkapper. Ik ben er ook geweest en m'n haar werd er niet veel beter op. Nog altijd beter dan de gewone kapper die sommige plukken snijdt met de schaar (niet doen ;( ) maar nog steeds niet dat ik dacht oh wat is dit prachtig geworden.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:28

De meeste kappers wisten mijn haar na de knipbeurt te veranderen in of een hoop pluis of een Beatrixkapsel. Inderdaad, snijden = pluis. De 1e keer dat ik naar de krullenkapper ging, had ik gewoon een bos krullen. Zoals het ook zit na een regenbui. Dus ik ben fan en heb het geld ervoor over. Inmiddels een aantal krullenkappers geprobeerd en niet alle methoden passen bij mijn haar, maar ik heb er 2 (deze: https://www.fiercedeventer.nl/krullen-knippen-deventer/ en deze: https://hetkrullenhuys.nl/ ) waar ik graag heen ga.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:41

Krullenkapper is voor mij absoluut het geld waard! Ik heb mooiere krullen, minder pluis en ben veel sneller klaar met m'n haar doen. Ik ga 2 keer per jaar en da's genoeg met schouderbladlengte.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:41

ik ga wel naar de krullenkapper, en mijn haar is sinds ik daar 1 x per 6/8 maand heen ga veel minder pluizig dan eerder. verder is goede producten voor je haar gebruiken bij krullen wel heel belangrijk, en nee ik ga ook niet iedere dag met een diffuser en plukje voor plukje vingercoilen.. ik gebruik een product wat prima aan de lucht droogt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:48

Het is een hype en zal per kapper verschillen of je tevreden bent of niet.

Ik heb zelf heel veel krullen en mijn moeder is haar hele leven kapster geweest met eigen zaken. Ze heeft alle hypes zien komen en gaan.

Een goede kapper, die goed opgeleid is ( school en werkplek/baas), weet hoe haar werkt en valt en beweegt, kan krullen netjes knippen. Heeft iemand een vrij basic opleiding, weinig interesse of meer extra's geleerd op andere gebieden, zal het krullen knippen wel geleerd moeten worden.

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:35

Verschillende krullenkappers geprobeerd en de ervaringen liggen enigzins uiteen.

Vroeger geknipt door een jonge kapster met echt passie voor haar vak en zich zelf had verdiept in allerlei technieken. Betaalde daar echt een habbekrats voor in de salon. Ze is 'helaas' nu alleen beschikbaar voor bruiloften en dan icm make up etc.

Een kapper was echt helemaal hipperdekip via insta/tiktok vroeg hier een heel flink bedrag voor. Zag er oké uit maar het geld echt echt niet waard, ik hecht geen waarde aan dat je foto's vooraf en achteraf krijgt en in een speciale stoel zit. (€120)

Nu een fijne kapper met een schappelijkere prijs, standaard haarmasker en hoofdmassage (€85) daar zit ik dan een uur of 2, heerlijk rustmomentje :D En mijn haar zit echt naar wens! :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:38

Ik ben een keer in Haarlem naar een krullenkapper geweest. Was niet heel erg veel duurder dan een gewone knip beurt moet ik zeggen. Zij was verder niet bij een groep aangesloten ofzo, maar knipte echt erg goed. Ik gebruik het product wat zij aanbevolen heeft nog steeds al meerdere jaren inmiddels.

Maar er zijn er volgens mij ook een hoop hype. Wel is het zo dat als je lang krullend haar hebt je niet heel vaak naar de kapper hoeft als het goed wordt geknipt.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:40

https://www.instagram.com/reel/DIlbcvcI ... RraGdleWpw

Hier een filmpje van mijn keer aan de krullenkapper. De krullen zijn nu echt veel beter in model te krijgen. De handelingen om dit nu te krijgen is echt niets qua styling. In mijn geval enkel een goede conditioner en gel op de juiste manier aanbrengen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:49

Nee, goed knippen is goed knippen. Ik ben een tijd door een krullenkapper geknipt maar dat werkte niet helemaal voor mijn fijne haar. Ze knipten er te veel lagen in waardoor er knopen kwamen in individuele haren en ik het niet langer kreeg. Uiteindelijk ben ik weer teruggegaan naar een gewone kapper die heel goed knipt en daar ben ik veel tevredener over. Product vinden dat werkt is toch een kwestie van uitproberen dius wat dat betreft mis je er ook niks aan.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:25

Ik ben een tijdje bij een krullenkapper geweest en eerlijk is eerlijk, het zat altijd mooi als ik daar vandaan kwam. Ik heb daar zeker wel wat van geleerd, hoe ik mijn krullen moet verzorgen en waar ik op moet letten. Op een gegeven moment ben ik er wel mee gestopt, ik vond de prijs te hoog, reserveren moest echt wel een tijd vooraf en zo'n knipbeurt duurt gewoon lang. Overigens ben ik ook wel eens bij een andere krullenkapper geweest en dat was drama. Dus de ene krullenkapper is de ander niet.

Nu ga ik weer naar een locale vestiging van een grote kappersketen en ik heb daar een kapper gevonden die krullen aardig snapt. Kost me minder geld en tijd en dat is mooi. Ik laat mijn haar hier overigens alleen maar knippen, föhnen kan ik thuis wel en inmiddels kan ik zelf redelijk bepalen welke stylingproducten geschikt zijn voor mijn krullen.

Dus heeft het zin, ja absoluut. Probeer het een keer en oordeel zelf zou ik zeggen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:59

_coquette_ schreef:
https://www.instagram.com/reel/DIlbcvcI ... RraGdleWpw

Hier een filmpje van mijn keer aan de krullenkapper. De krullen zijn nu echt veel beter in model te krijgen. De handelingen om dit nu te krijgen is echt niets qua styling. In mijn geval enkel een goede conditioner en gel op de juiste manier aanbrengen.

Wat een verschil, zo was mijn voor- en na ook ongeveer.

Ik ben ook blij met de krullenkapper. Het duurt een uur, kost 76,50 en ik heb weer mooie krullen ipv droog en pluizig haar.

Maar de ene kapper is de andere niet ..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:37

Ik ben er ook nog nooit geweest, maar ook echt bang dat ik geen goede tref.
Zit in omgeving rotterdam, dus als iemand een goede weet hoor ik het graag :)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:59

Ik heb ook een bos krullen en gruwel er van :') Ik ga ook niet naar een dure kapper om ze nog meer te benadrukken. Ik heb het in lagen en ga naar de reguliere kapper.

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:51

weet iemand een goeie krullenkapper regio noord limburg? vind het niet erg om evt wat verder te rijden, dus brabant of gelderland

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 00:05

De mijne zie ik elk half jaar. Hij kan meerdere krultechnieken toepassen, curlsys en Deva-cut, en hij mixt ze om toe te spitsen op jouw specifieke haar.
Ik kan hem vragen stellen per telefoon. Ik heb nog een keer een consult gehad waar hij praktische tips gaf/dingen voordeed/vragen beantwoordde - ik betaalde alleen voor de gel die ik toch al nodig had, niet voor het advies zelf. Hij stuurt als service trouwens ook kosteloos haarstylingsproducten op.

Dofferhoff Kappers in Oegstgeest. Gevestigd in een van de meeste troosteloze winkelcentra van Nederland, maar wel vlakbij een bushalte waar meerdere bussen per uur langsgaan en die buslijnen stoppen ook bij Leiden CS.

Ik heb nu veel meer krullen. Ik was 1 of 2 keer per week, afhankelijk van hoeveel product ik in mijn haar heb gedaan om de krul te benadrukken. Mij haar zit immers niet altijd t zelfde, gel is groffer geschut dan stylingcreme, en ik gebruik dus niet elke dag hetzelfde product).
Fohnen na het wassen kost me 12 minuten (getimed).
Stylen kost me daarna nog geen 2 minuten per dag.