Gps tracker kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Gps tracker kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 22:15

Ik zoek een simpele gps tracker voor mijn oudste (6) die soms totaal in zijn eigen wereld zit waardoor ik in drukke situaties (pretpark, drukke stad enz) te weinig ogen heb :+

Ik wil echter geen andere functies. Geen belfunctie, geen sosknop en al helemaal geen games.
Ik heb geen iPhone dus een airtag valt af (die heb ik in het verleden gehad en beviel redelijk).

Wie oh wie kent een goed alternatief?

rien10

Re: Gps tracker kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:16

Een huisdieren tracker misschien?

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:19

Ik ben heel tevreden over de Tractive voor honden… zeker in tegenstelling tot een AirTag omdat deze altijd zichtbaar is, maar dat is wel een flink ‘kastje’. Ik zou niet weten hoe ik dat bij mijn nichtjes bijvoorbeeld zou moeten bevestigen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:20

Huisdier, fiets, ouderen tracker...?

Ik vind persoonlijk de belfunctie toch wel echt heel prettig, dat je gewoon kan bellen als er een vervelende situatie is. Dan heb je in ieder geval contact :(:)

Bij One2Track heb je ook geen spelletjes verder en het horloge is nog redelijk handzaam.
Je kan het ook zonder bandje gebruiken en dan ergens in doen ofzo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:33

Gewoon een oude, vergrendelde telefoon geen idee? Met een prepaid kaartje kun je die overal tracken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 22:33

One2track heb ik naar gekeken, maar ik vind videobellen, spraakberichtjes sturen en belfunctie niet nodig. Een sosknop prima maar de rest is vooral heel aantrekkelijk speelgoed voor hem en dat is precies niet wat ik zoek :D

Tractie ga ik eens kijken, wellicht past het om een (broek)riem oid.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 06:01

Een familielid van ons kan precies zijn kat volgen via een app en zelfs een geluidje afspelen om hem te lokaliseren :')
Die kat sprong een meter omhoog in het weiland toen zijn halsbandje ineens een geluidje maakte :+
Ik weet even niet welk merk dit is, maar wellicht kan je die tag ook aan een lusje van de broek/veters vastmaken? Ik kan het eens navragen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 07:35

Maeve schreef:
Een familielid van ons kan precies zijn kat volgen via een app en zelfs een geluidje afspelen om hem te lokaliseren :')
Die kat sprong een meter omhoog in het weiland toen zijn halsbandje ineens een geluidje maakte :+
Ik weet even niet welk merk dit is, maar wellicht kan je die tag ook aan een lusje van de broek/veters vastmaken? Ik kan het eens navragen.

Als je wil doen graag :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:11

Die Maeve bedoelt is voorbij gekomen in het topic over het kattenluikje van bokker VillaNeusjes volgens mij :j Ik ben alleen ook de naam kwijt.

Edit: hij is van PetSafe :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:30

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:32

De Spotter komt als eerste naar boven, maar het is wel een beetje de vraag hoe makkelijk dat is om te dragen. Om je nek is wel iets dat erg uitnodigt tot afdoen, en jassen trekken kinderen uiteindelijk uit. Maar dat hangt ook af van het kind: is het iets dat een kind veilig vindt omdat hij zelf ook onzeker wordt als hij jullie kwijt is, dan is dat anders dan een kind dat het weglopen en verstoppen ook wel leuk vindt.

Met een musketon in de broekzak kan misschien, en je hebt riemen met een beetje opbergruimte (money belts en dergelijke), die zitten denk ik minder in de weg en nodigen dan minder uit om af te doen en te vergeten.

Edit: de Spotter komt wel met behoorlijk wat kosten voor de simkaart.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 20-05-25 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:37

Als je bij de One2Track geen telefoonnummers in het adresboek zet kan hij niet bellen of spraakmemo's sturen. Lijkt me echt de meest simpele oplossing.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:30

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:34

Hier fan van het One2Track horloge. Denk dat je daar als hij ouder wordt ook nog veel aan hebt.
Wij hebben hem sinds een aantal maanden voor onze zoon (die is net 9 geworden). Ik vind het heel handig want er is weinig op het horloge om mee te spelen, maar hij kan wel zien hoe laat het is en mij bellen als het nodig is. Verder zitten er geen spelletjes oid op dus ik vind het voor zo'n soort horloge wel echt een fijne. Je kunt ook alleen je eigen nummer er in zetten, dan ben jij de enige die hij kan bellen of een spraakberichtje kan sturen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:13

secricible schreef:
One2track heb ik naar gekeken, maar ik vind videobellen, spraakberichtjes sturen en belfunctie niet nodig. Een sosknop prima maar de rest is vooral heel aantrekkelijk speelgoed voor hem en dat is precies niet wat ik zoek :D

Dan zet je dat toch uit...? Bij One2Track heb je in je eigen app (die je aan het betreffende horloge koppelt) een soort telefoonboekje waar je 10 telefoonnummers in kan zetten. Kind kan alleen bellen naar en gebeld worden door de telefoonnummers die je daar in zet. Zet je er geen telefoonnummers in dan zal hij niet kunnen bellen en berichten verzenden.

Zelf vind ik de SOS functie niet zo top juist eerlijk gezegd. Die is best gevoelig voor per ongeluk activeren.
Dan is het fijn als je even kan bellen om eerst even te vragen of alles okee is, voordat je met Mach 6 op zoek gaat.

Sowieso als je iets wilt om kind terug te vinden als die kwijt / niet zichtbaar is en je weet niet waar die precies is.... dan zou ik kunnen bellen echt 100.000 keer meer waardevol vinden dan alleen maar hopen dat een tracker een beetje secuur werkt :=

Want dan kan je tenminste contact hebben. Kind (en jezelf) gerust stellen. Aan kind vragen om op een veilige plek stil te blijven staan en te vragen wat 'ie allemaal om zich heen ziet zodat je kan inschatten waar die zal zijn. Kan je meteen kind instructie geven om daar te blijven staan en niet te blijven rondbanjeren :=

One2Track heeft overigens ook wel hele goede tracking. Het zal best van moment tot moment verschillen afhankelijk van de locatie en wij gebruiken hem niet veel. Maar als we hem gebruiken dan kan ik echt op enkele meters zien waar hij is. Dus niet alleen op welke camping, maar zelfs in welk speeltuintje / op welke kampeerplaats.

Of exact in welk huis. Zelfs waar ongeveer in huis. In de speeltuin zie je precies dat hij van schommel naar zand gaat enzo, zo nauwkeurig :=

Die van ons is er trouwens ook zo 1 die maar blijft klooien met zoiets omdat het veel te interessant is.
Maar dikke kans als hij het een poosje om mag, en zeker als je geen telefoonnummers invoert verder, dat de bijzonderheid er wel snel vanaf is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:52

Foaly schreef:
Low tech oplossing maar een rugzak met een kindertuigje? Als je die gps nodig hebt, dan is ie immers al weg, een tuigje ziet er wat vreemd uit maar dan heb je hem wel steeds bij de hand.

https://www.babyplezier.nl/blog/post/ru ... ndertuigje

Dit idee :j

Kind is 6 he :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:54

Wat dat horloge betreft; Voor je kind kan het overigens ook aanvullend juist een fijne geruststelling zijn dat hij je wel zou kunnen bellen, en vice versa, met het horloge als hij onverhoopts jou kwijt zou raken (zo’n horloge is voor een 6 jarige dan goed te gebruiken). Ik zou juist daarom wel het horloge overwegen want dat lijkt me idd wat pmarena al zegt, minstens zo waardevol zodat je met je zoon kunt praten terwijl je hem gaat zoeken want paniek kan snel toeslaan. Wij waren er iig altijd super tevreden over, totdat onze zoon z’n eigen telefoon had waarmee we ‘Zoek mijn iPhone’ nu kunnen gebruiken. Wij hadden naast onze eigen ervaring, meer ouders in onze omgeving die minstens zo tevreden waren over het horloge als wij zelf in ieder geval. :j

En verder ben ik voor bv onze hond super tevreden over Tractive maar dit is met een abbo dus die kosten moet je dan willen/kunnen dragen. Het is wel super secuur/betrouwbaar en die zou bv ook prima aan een broek vastgemaakt kunnen worden bv.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:09

Ik sluit me aan bij Pmarena en Cruisebreker inz het kunnen bellen op basis van een voorbeeld dat ik vanaf de zijlijn meegemaakt heb.

Het zoontje van een vriendin is "gered" doordat hij een keer wel kon bellen.
Hij was toen 5 jaar oud en een echte banjer.
Hij kreeg het horloge met de mededeling dat hij beloond zou worden indien hij niet onterecht zou bellen.
Daardoor was hij gemotiveerd en deed dat niet.
Er waren 3 telefoonnummers ingevoerd die hij kon bellen; pappa, mamma en oma.
Hij was met zijn vader aan het vissen.
Door de diabetes raakte pappa buiten bewustzijn.
Waarna het kindje zijn moeder belde die vervolgens 112 alarmeerde en door het horloge de exacte locatie door kon geven.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:13

Volgens mij heb je ook een soort Android variant van de AirTag, is dat niks?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:29

Voor onze hond vind ik de Tractive heel fijn, onze hond is maar een kleine terrier van 6 kilo, dus geen groot ding.
Zit wel een abbonement aan. Hij zou prima aan een broekriem oid vast te maken zijn. Aan een armband voor een kind zou te groot zijn.
Als het goed is kan er ook een geluidje op afgespeeld worden, maar dat heb ik nog nooit gebruikt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 16:52

Ik vind de aanvullingen die jullie geven op de one2track wel heel positief! Ik ga er nog eens naar kijken. Dank!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 17:48

X2305 schreef:
Ik ben heel tevreden over de Tractive voor honden… zeker in tegenstelling tot een AirTag omdat deze altijd zichtbaar is, maar dat is wel een flink ‘kastje’. Ik zou niet weten hoe ik dat bij mijn nichtjes bijvoorbeeld zou moeten bevestigen..

Tractive heeft ook iets kleinere trackers voor katten. Die kan je zeker aan een broekriem ofzo bevestigen.
Hele goede ervaringen mee voor de kat, alleen binnenshuis (dus indoor speelhal bv) heeft de gps slecht bereik.

(Hier op bokt is een heel topic over gps trackers voor huisdieren)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:59

Zag toevallig dit artikel voorbij komen:

https://nos.nl/artikel/2567943-grote-zo ... twikkeling

Zoals hierboven genoemde heb je ook tags die werken met Android.

In een pretpark krijgen ze van ons een bandje met telefoonnummer aan.

Al was ik laatste de oudste kwijt in de ikea en toen baalde ik er wel van dat we geen horloge hadden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 21:23

Terecht artikel, constante tracking ben ik heel erg op tegen.
Ik gebruik nu idd een telefoonnummer op een armband of gewoon op zijn arm. Maar dat voelt wel heel passief, wachten tot iemand jou belt.
Vandaar dat ik toch een soort balans zoek voor inderdaad een pretpark, op vakantie in een drukke stad. Momenten dat hij dus bij mij hoort te zijn zeg maar :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:37

Je hoeft zo’n horloge natuurlijk ook niet non-stop te gebruiken. Zo zitten wij ook niet non-stop op zoek mijn iPhone te kijken. Maar met de wereld zoals ie is vandaag is het toch wel prettig dat je iig in bepaalde situaties gebruik kunt maken van dit soort dingen.

Zo’n horloge zou je dan bv ook alleen voor uitjes kunnen gebruiken. Het is maar net hoe je er zelf invulling aan geeft allemaal natuurlijk.