Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 07:36

Ik ben er vroeg bij, maar wilde alvast een topic maken. Zijn er meer dames die al een positieve test in handen hebben gehad en mee willen kletsen?

Mijn positieve test had ik vorige week zondag op moederdag in handen. Een mooier moederdag cadeau kan ik me niet wensen <3. Dit betekent dat ik rond 20 januari uitgerekend ben. Ik ben nog niet bij de verloskundige geweest, dus het kan nog veranderen.

Wie praat mee? :D

FeliciaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:13

Nog heel vroeg.. maar toch.. (zelfs manlief weet het nog niet)

Gister een positieve test in handen gehad. Na dat ik mij afvroeg waarom ik het spontaan ontzettend warm had terwijl ik normaal mid zomer nog onder een deken op de bank lig :D

niet gepland en zelf erg in de war van alles... maar nog super vroeg dus niets is nog zeker. Eerst maar eens mijn eigen hoofd erom heen draaien..

Maanlicht

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 14:24

Gefeliciteerd!! Is het je eerste?

FeliciaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:22

Ja kan het zelf nog niet helemaal geloven.

Jij ook gefeliciteerd! De eerste voor jou ook?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 07:24

Snap ik helemaal! Het is mijn tweede, heb al een dochtertje van 2.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:30

Proficiat allen! ik las stiekem al even mee in het topic van najaar 2025. Weet het nu 2,5 weken en zou uitgerekend zijn voor 13 januari. Hoewel ik een kort cyclus had, dus het zou wel eens vroeger kunnen zijn ook. Maar dat zien we dan wel bij de echo.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 16:51

Gefeliciteerd! Leuk dat je mee komt praten. Hebben jullie al een afspraak voor de echo? Ik ga op 13 juni.

FeliciaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:29

Maanlicht schreef:
Snap ik helemaal! Het is mijn tweede, heb al een dochtertje van 2.

Ah leuk!

Laure schreef:
Proficiat allen! ik las stiekem al even mee in het topic van najaar 2025. Weet het nu 2,5 weken en zou uitgerekend zijn voor 13 januari. Hoewel ik een kort cyclus had, dus het zou wel eens vroeger kunnen zijn ook. Maar dat zien we dan wel bij de echo.

Gefeliciteerd!

Maanlicht schreef:
Gefeliciteerd! Leuk dat je mee komt praten. Hebben jullie al een afspraak voor de echo? Ik ga op 13 juni.

Nee nog niet

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:16

Ja de eerste echo staat gepland op 5 juni, nog een dikke 2 weken wachten dus. Ben super benieuwd!
Ik merk dat ik toch een beetje die bevestiging nodig heb dat er echt wel iets mijn buik zit, hoewel ik me met momenten toch al behoorlijk misselijk voel :D
Hebben jullie al last van kwaaltjes?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 16:46

Ik voel me over het algemeen vooral heel euforisch of heel emotioneel :+. En heel hongerig. Verder nog geen klachten, al zie ik al wel een klein buikje verschijnen.

FeliciaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:57

Ik ben af en toe wat misselijk maar dat valt mee tot nu toe.

Ik ben wel echt zoo ontzettend moe.. middag dutjes zijn echt mijn beste vriend atm

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 08:34

Haha ja, dat is wel herkenbaar. Middagdutjes probeer ik ook te doen waar mogelijk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 08:17

Hoe gaat het nu met jullie?

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:46

Net een week goed ziek geweest met een keelontsteking en luchtweginfectie en behoorlijk misselijk geweest. Voel mij dus gesloopt :z Heb vooral veel in bed gelegen. Gelukkig wel een vriend die dan alles overneemt in huis.
We kijken vooral uit naar de eerste echo donderdagavond. Ik vind het zo spannend!

Hoe voelen jullie je?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 17:05

Oh jeetje, hoe gaat het nu? Wel fijn dat je vriend alles kon overnemen in huis. Ja, spannend die echo!! Wij hebben hem volgende week vrijdag, ben echt aan het aftellen.

Ik voel me rond deze tijd echt super gaar, wil dan alleen maar op de bank liggen. Ben sowieso erg moe. Qua misselijkheid valt het nog redelijk mee.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:50

Ik kom mij hier ook melden :):)
Allereerst gefeliciteerd allemaal!

Ik heb al even met jullie meegelezen, maar durfde me nog niet te melden.
Deze zwangerschap gaat namelijk (na een eerdere vroege miskraam) tot nu toe ook niet heel soepeltjes.

Ik ben op dit moment 7 weken (+1) zwanger. Op 5,5wk kreeg ik een bloeding. Het was echt in spanning afwachten, want een echo kon nog niet. Maar gelukkig zette deze niet door en kreeg ik geen buikkrampen!

Gisteren had ik wéér een bloeding (schrok me kapot), maar gelukkig kon ik vandaag direct terecht voor een echo.

En daar zagen we vandaag een heel mooi, stevig kloppend hartje <3 en de vrucht was qua grootte tot op de dag precies kloppend.

Ik durf nu dus eindelijk echt te geloven dat ik zwanger ben en heb eindelijk wat vertrouwen gekregen in dat het deze keer wel goed gaat.

De misselijkheid en zere borsten zijn ook al volop aanwezig :+

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:28

Proficiat MRM25! Wat leuk dat je al een kloppend hartje zag. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter en kan je er stilaan van genieten. <3

Ik heb ook op 7 weken wat bloedverlies gehad. Echt mininaal en donkerbruin waterig, gelukkig enkel bij afvegen. (sorry voor de TMI :+ ) De HA zei dat ik me geen zorgen moest maken. Dus ik ga ook heel blij zijn als we morgen een stevig kloppend hartje zien.

Ik voel me gelukkig wel al beter na vorige week. Heb de afgelopen 2 nachten ook nog eens kunnen doorslapen en ik merk dat de misselijkheid doorheen de dag dan ook wat minder is.
Ik herken het heel hard van op de bank liggen :j Ik kijk van dag tot dag wat wel lukt met werken en paard en huishouden. Meestal is het werken > paard > crashen op de bank met vriend die eten maakt of ik die iets opwarm als hij niet thuis is. Ik was al blij dat ik gisteren tijdens het thuiswerken een was heb kunnen doen en de afwasmachine heb leeggeruimd *\o/*

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:55

Bedankt! En fijn dat je je wat beter voelt Laure! Lijkt me vreselijk om ernaast ook nog ziek te zijn :(:)

En wat een schrik hé, zo'n bloeding. Die van mij was echt een stuk heftiger beide keren (ik zal niet op de details in gaan haha, maar zal zeggen dat ik blij was dat ik thuis was eergister). En na de tijd ook wat bruinig. Dus hopelijk betekent het bij jou ook gewoon niks en heb je morgen ook een goeie echo <3

Ik merk dat als ik vaker kleine beetjes eet, ik minder tot geen misselijkheid heb. Heb nu zelfs een mueslireep naast mijn bed liggen voor als ik wakker wordt haha.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:41

Jaa dat is echt schrikken. Ik heb toen de hele dag gehuild en in bed gelegen :o iets met hormonen en emoties zeker?

Jaa dat heb ik ook gemerkt! Ik heb op mijn nachtkastje ook nic-nacjes liggen. Ik vind het wel moeilijk om toch iets te eten als ik misselijk ben, ook al weet ik dat ik me daarna beter zal voelen. Dan moet ik mezelf echt dwingen om te eten. Droge koeken of crackers werken bij mij dan wel het beste.

Hebben jullie al echte cravings ook?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 19:30

Herkenbaar O:) ik denk deels hormonen en deels angst dat het mis gaat.

Nog geen cravings, maar merk wel dat ik soms zin heb in zoete dingen. Zag een bakfilmpje voor een taartje voorbij komen op insta en had ineens zóveel zin in taart haha. Echt meer dan normaal.
Jij wel al?

FeliciaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:31

Hier in een traject in het ziekenhuis na bloedverlies en heftige pijn. Volgende week maandag weer terug, maar niets is zeker.

Wat wel zeker is.. Is deze extreme misselijkheid.. :/

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 16:10

Welkom MRM25!
Spannend dames die bloedingen.. hopelijk niets ernstigs.

Ik zit nu op 7+2. Heb wel mega cravings en moet zeggen dat ik er ook aan toegeef tot nu toe :+. Vorige zwangerschap was ik zo extreem misselijk in het begin dat ik heel veel ben afgevallen, en toen had ik eigenlijk geen reserves. Dit keer wil ik dat voorkomen. De misselijkheid valt hier nog erg mee, hopelijk blijft dat zo.

Mijn cravings zijn vooral voor brood. Vanmorgen heerlijk gebruncht met een vriendin bij een Franse bakker, was echt fantastisch :9
Afbeelding

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:45

Jeetje FeliciaJ, wat heftig. Het is nog te vroeg om iets zinnigs te zeggen over de vrucht denk ik? Spannend hoor... ik ga voor je duimen.

Haha dat ziet er heerlijk uit Maanlicht! :9

Hoe was je echo vandaag Laure?

Hebben jullie het al aan familie/vrienden verteld?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 07:55

Ik wil mij ook melden, ik ben momenteel 8 weken zwanger van mijn tweede. Uitgerekende datum zou ergens halverwege januari zijn. Tot nu toe veel misselijk en vermoeid. Ik slik wel al Emesafene tegen de misselijkheid en dat helpt gelukkig! Thuis loopt al een dochtertje van bijna 2 <3

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:50

Ik duim voor je mee FeliciaJ! Hopelijk heb je maandag goed nieuws. :knuffel:

Ziet er idd lekker uit Maanlicht! Ik merk dat toegeven aan de cravings ook gewoon helpt tegen de misselijkheid :D

Welkom Sky! We gaan dan gelijk op.
Echo gisteren was goed. We hebben het hartje horen kloppen. Ben 1 dag teruggezet dus vandaag 8+2, uitgerekend voor 14 januari. Heb ook Navalit en Primperan voorgeschreven gekregen voor de misselijkheid. Daarnaast nam ik ook een multivitamine met foliumzuur, maar de gynaecologe zei dat dat ook vaak misselijkheid opwekt in de eerste 4 maanden. Ze raadde me aan om enkel foliumzuur te nemen en pas na 16 weken over te schakelen op de multivitamine.

3 juli gaan we terug voor de termijn echo en meteen ook prikken voor de NIPT test.

We hebben het wel al aan enkele vrienden en familie verteld. Familie was vooral omdat mijn zussen een dagje wellness wouden plannen voor moederdag voor onze mama. Ik heb alles geprobeerd om ze op een ander idee te brengen, maar dan moest ik wel vertellen dat ik helemaal niet in de sauna mag :+ Dat was toevallig ook met de begrafenis van mijn opa, dus we vonden het wel mooi om dat ineens tegen mijn mama en mijn oma te vertellen. Symbolisch was dat wel een mooi moment voor de familie.

Hebben jullie het al verteld?