Ik ben bijna een jaar geleden door mijn rug gegaan. En ik ben er door omstandigheden ook mee blijven lopen, dom, dom, dom. Eind '24 alsnog naar laten kijken: hernia. Ontslag ingediend, andere baan gezocht/gevonden, kiné beginnen aflopen.
En het is echt al een heel stuk beter - maar sommige dagen/dingen lukken nog steeds niet zoals voorheen.
Vandaar dat ik de Aegis in huis gehaald heb. Ik heb het vooral moeilijk met de rondleidingen die ik in het weekend geef - dat komt neer op 2u slenteren/stil staan/slenteren/stil staan. Na nog geen uur begin ik al last te krijgen; hoewel ik een uur op voorhand al een pijnstiller neem.
Doorstappen gaat me veel beter af, het ligt echt aan het trage tempo/veelvuldig moeten stil staan.
Na zo'n rondleiding ga ik een minuut of 10 zitten, nog een pijnstiller erbij, en dan rij ik naar huis. Eenmaal thuis doe ik een dutje, en daarna voelt mijn rug weer een stuk beter.
Ook wekelijkse kost: het kippenhok schoonmaken. Het bukken is een probleem als het te lang duurt.
Ik heb er rond leren werken, maar ik zou zoooo graag weer eens gewoon zo'n dingen kunnen doen zonder al te veel last te hebben... Ik heb geïnvesteerd in een outdoor-lavabo, zodat ik rechtstaand de waterbakken kan omspoelen, wissel bukkend werken heel snel af met rechtstaand klusjes uitvoeren, ...
Ik had normaal al lang mijn zwembad opgezet, maar daar horen 80 dalstenen bij om af te boorden, en echt: het idee alleen al.. Auwie..
Vandaar: ik heb tips nodig. Ik heb de Aegis in huis, ik heb een elektrisch deken om ontspanning in mijn spieren te creëeren, ik doe een heleboel dingen niet meer, een heleboel dingen pak ik anders aan, ...
Zijn er hier bokkers die de Aegis gebruiken? Zo ja, hoe vaak/hoe lang?
Hebben jullie andere tips? De hernia zit tussen de 4de en 5de wervel; core-versterkende oefeningen zijn welkom!

Van baan veranderen was trouwens een top-idee, dat scheelt enorm. Ik heb ik de auto een ergonomisch rug-kussen. Ik probeer op allerhande manieren mijn rug te versterken/bepaalde dingen te vermijden, maar ik heb dus nog steeds dagen dat ik denk "er is echt nog ruimte tot verbetering"..
Ik hoor jullie tips heel graag!