Gekneusde rug, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Soepblik

Gekneusde rug, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 18:37

Dag bokt,

Ik heb gisteren na het ontvangen van goed nieuws een vreugdedansje gemaakt in mijn kamer waarna ik een soort luchtsprong nam op bed, en...

...ben totaal verkeerd neergekomen. :') op m'n gezicht en borst, met de rest van mijn lichaam erachteraan. Mijn ruggengraad is als een soort harmonica ingedeukt, als het ware.

In eerste instantie leek het gewoon pijn te doen, maar toen het vannacht wel erg stijf werd en ook uit begon te stralen vanochtend toch maar de huisarts gebeld. Ik mocht meteen komen en er zijn ook direct röntgenfoto's gemaakt waar gelukkig niets op te zien was. Conclusie: gewoon gekneusd. Vervelend, maar gaat vanzelf over.

Ik kan wandelen en 'm een beetje buigen, maar niet te ver (vooral niet naar achteren), dan voel ik echt druk en pijn. Ik mag niet hardlopen wat ik stom vindt omdat het enorm veel doet voor mijn mentale gezondheid, maarja, het zij zo.

Heeft iemand hetzelfde gehad, en wat hielp er in jouw geval? Hoe snel ben je van zoiets af, en wat moet je vooral niet doen?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:57

Warm houden helpt mij bij stijve spieren. Sorry geen ervaring met rugkneuzing, ik doe niet aan vreugdedansjes :').
Warm douchen, eventueel een kruik of zo? Of zo'n elektrische deken en daar op gaan liggen bijv. Verder is zitten vaak belastend voor de rug. Probeer in beweging te blijven, stukjes wandelen ed en afwisselen met gaan liggen. En niet onderuit zakken op de bank

Ik ben ooit na een val van een paard naar de chiropractor gegaan. De afspraak stond al, die val kwam op een "goed moment". Ik had mijn knie verdraaid. De chiropractor heeft toen wat gedaan, waardoor er meer ruimte kwam en ik moet zeggen dat ik de volgende dag weer liep. Maar zou goed overleggen van tevoren

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 20:34

Ik heb met je te doen. Heb dit ooit eens gehad na de val van een paard. Dan weet je je geen houding meer want je rug is betrokken bij alles dus alles doet zeer. Na een week was het gelukkig een stuk beter. Na twee weken niet over maar dragelijk in mijn geval.

Warm houden idd, ibuprofen of iets dergelijks en dan voorzichtig blijven bewegen. Beweging houd de doorbloeding op gang en dat is nodig voor een zo spoedig mogelijk herstel. Helaas heb ik verder geen tips. Dit wordt waarschijnlijk een periode afzien helaas.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:05

Warmte pleisters werken hier goed bij.

Brainless

Re: Gekneusde rug, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:01

Ik moest juist de eerste dagen koelen met ice packs.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 23:36

Voltaren gel helpt om de pijn wat te verlichten.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:19

Hoe gaat het nu met je TS? Begint het te herstellen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:32

Kan best zijn dat er een rib verschoven is, ik zou eens een bezoekje aan de osteopaat doen als je er nog last van hebt. Verder pijnstilling en warm houden, koelen alleen als er ergens een ontsteking zit.