Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Florenc schreef:Ik ben ook van mening dat voor een deftige interpretatie van zo een scan, je een (medisch) professional moet hebben. En laat een gemiddelde verkoopsmedewerker van een outdoor winkel dat nu niet zijn...
Mijn tip voor de 'wandelschoen' - overweeg ook eens trailrunschoenen. Misschien niet voor zwaar bergterrein, maar voor gemiddeld Nederlands en zelfs middelgebergte vind ik trailschoenen 10x aangenamer dan 'echte' wandelschoenen.
Eleionomae schreef:Florenc schreef:Ik ben ook van mening dat voor een deftige interpretatie van zo een scan, je een (medisch) professional moet hebben. En laat een gemiddelde verkoopsmedewerker van een outdoor winkel dat nu niet zijn...
Mijn tip voor de 'wandelschoen' - overweeg ook eens trailrunschoenen. Misschien niet voor zwaar bergterrein, maar voor gemiddeld Nederlands en zelfs middelgebergte vind ik trailschoenen 10x aangenamer dan 'echte' wandelschoenen.
Ik ga helemaal met je mee. voor de zomers ben ik ook over op trailrun schoenen voor het wandelen (ca 15-20 km per wandeling). Heb daar wel aparte zooltjes in gedaan om mijn overpronatie wat te compenseren, maar deze gooi ik in het najaar ook weer over op mijn Lowa renegades wanneer ik wel weer over modderige bospaadjes kom.
Muze schreef:Heeft iemand fijne tips voor trailrun schoenen?
Ik zoek ook iets voor bv zomers wandelen in de bergen maar niet zo warm en zwaar..
haffiefreak schreef:Ik had ook altijd last van blaren tussen de tenen, afgelopen keer 25 km gelopen met ininji teensokken en geen last van blaren tussen de tenen.![]()
Dan maar even kijken bij vos.
Weet iemand zo'n winkel in de kop van overijssel. Tot zwolle of tot Heerenveen/Hoogeveen/Emmeloord
Vos Apeldoorn is ook bijna 1,5 uur
haffiefreak schreef:Ik had ook altijd last van blaren tussen de tenen, afgelopen keer 25 km gelopen met ininji teensokken en geen last van blaren tussen de tenen.![]()
Weet iemand zo'n winkel in de kop van overijssel. Tot zwolle of tot Heerenveen/Hoogeveen/Emmeloord
Travel_me schreef:haffiefreak schreef:Ik had ook altijd last van blaren tussen de tenen, afgelopen keer 25 km gelopen met ininji teensokken en geen last van blaren tussen de tenen.![]()
Geen tips qua winkels, maar met blaren tussen de tenen zou ik vooral naar een wat bredere voorvoet kijken qua schoen. Als het qua maat kan, dan zou je ook bij de mannenmodellen kunnen kijken. Die zijn over het algemeen wat breder.
Heb nu zelf ook mannenmodel en de blaren zijn verdwenen itt tot hetzelfde vrouwenmodel die ik eerder had
verootjoo schreef:Eleionomae schreef:
Ik ga helemaal met je mee. voor de zomers ben ik ook over op trailrun schoenen voor het wandelen (ca 15-20 km per wandeling). Heb daar wel aparte zooltjes in gedaan om mijn overpronatie wat te compenseren, maar deze gooi ik in het najaar ook weer over op mijn Lowa renegades wanneer ik wel weer over modderige bospaadjes kom.
Wat voor sokken doe je daar in?
Ik wandel echt het liefst op mijn Lowa’s, maar idd in de zomer heel erg warm…
Ik doe er Falke TK5 wandelsokken in, met merinowol. Dat vind ik de fijnste sokken.
Maar trailschoenen lijken me ook fijn.