Wall pilates

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Wall pilates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 13:03

Ola!

Ik ben vandaag overstag gegaan en ga vandaag beginnen met wall pilates. Ik sport al 3 keer in de week in de sportschool maar na mijn zwangerschap, wil ik mijn lichaam nog net even wat strakker. Het doel is 3kg eraf.

Volgens de app zou dit na 2 weken al moeten lukken dus ik ben erg benieuwd hoe dit gaat.

Zijn er meer die dit doen of er ervaring mee hebben?

Dorus

Re: Wall pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:58

Ik volg al jaren Pilates lessen bij een Pilates studio bij ons in het dorp. We hebben mat lessen, springboard en reformer, maar wall Pilates heb ik nog nooit van gehoord.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 23:11

Wall pilates helpt zeker om je sterker etc. te maken en uiteraard op den duur zul je er ook wel wat strakker van worden, maar om in 2 weken 3kg af te vallen? Dat is wel erg snel. :) Als je er wat over op zoekt zie je ook op vele websites ook wel staan dat het niet zo effectief is met afvallen als bijvoorbeeld zwemmen of hardlopen oid en dat er echt wel wat maanden overheen gaat voor je het resultaat er van ziet. Je kunt wel met een paar weken al merken dat je sterker begint te worden en dat bepaalde oefeningen al wat makkelijker zullen gaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 07:39

Ja leek mij ook sterk inderdaad maar misschien wel hoor in combinatie nog met het sporten.

Heb er nu 3 dagen op zitten en het doet absoluut wat. Echt spierpijn terwijl ik eerder ook al buikspieren etc trainde maar blijkbaar niet effectief genoeg. Heel blij mee. Ben benieuwd naar de resultaten over 4 weken.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 08:02

Nog nooit gedaan, maar ik zie wel regelmatig advertenties voorbijkomen en ik ben wel nieuwsgierig. Mag ik vragen welke app / site / Youtube-kanaal jij gebruikt?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 09:44

Gnome schreef:
Ja leek mij ook sterk inderdaad maar misschien wel hoor in combinatie nog met het sporten.
Zou kunnen, maar ik zou me er sowieso niet blind op staren. Je ziet strakker worden ook niet altijd terug op de weegschaal natuurlijk als je meer spieren kweekt.

Ik ben wel benieuwd welke app je gebruikt? Zelf doe ik ook aan een combinatie kracht/pilates training waar ook wall pilates in voorkomt. Dat is alleen niet via een app, maar een YouTube kanaal dus ik ben benieuwd! :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:03

Die afvalclaims zijn leuk, maar zijn een soort glazen bol.

Wanneee je al regelmatig sport, voegt een andere trainingsvorm niet zoveel toe aan je verbranding. Wanneer je nog niet tot zeer weinig sport en je gaat dan zo'n app volgen van bv wall pilates, dan schroef je je verbranding in het geheel op en kun je idd gaan afvallen.

Het kan wel de tonus van bepaalde spiergroepen aanspreken, omdat je ze anders traint dan bij je huidige trainingen, maar het is niet zo dat wanneer je ineens superveel buikspieren gaat trainen, ook specifiek je buikvet gaat verdwijnen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 10:22

Helemaal met jullie eens. Ik hoef überhaupt niet af te vallen maar zou mijn buik net wat strakker willen hebben na mijn zwangerschap.

Vond het zelf ook al apart dat ze 3kg in 2 weken noemen, zeker als je al op een gezond gewicht zit. Maar daar staar ik me zeker niet blind op.

Ben wel echt blij dat ik het verschil in ieder geval voel. Wel lekker confronterend hoe niet lenig ik ben haha maargoed dat zal beetje bij beetje wel vooruit gaan denk ik dan.

Ik gebruik de app "Pilates workouts voor thuis". Niet gratis trouwens.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 10:23

JoT schreef:
Nog nooit gedaan, maar ik zie wel regelmatig advertenties voorbijkomen en ik ben wel nieuwsgierig. Mag ik vragen welke app / site / Youtube-kanaal jij gebruikt?

Hierdoor uiteindelijk ook ervoor gevallen :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 11:36

Inmiddels bijna 2 weken bezig en echt heel tevreden. De oefeningen zijn voor mij precies zwaar genoeg om het net vol te kunnen houden. Zo merk ik progressie maar blijf ik ook gemotiveerd om het te doen. Als ik meerdere oefeningen niet kan uitvoeren of volhouden, gaat de lol er wel af.

Inmiddels ook ruim een kilo eraf en zichtbaar wat lijntjes bij de buikspieren. Ben benieuwd waar ik over 4 weken sta.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:20

Gnome schreef:

Deze app gebruik ik ook, maar dan de gratis versie. Ik volg een beginners programma en doe 10 à 15 min per dag oefeningen.
Bevalt me prima.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 16:52

Akecheta schreef:
Gnome schreef:

Deze app gebruik ik ook, maar dan de gratis versie. Ik volg een beginners programma en doe 10 à 15 min per dag oefeningen.
Bevalt me prima.

Ah ik wist niet dat ie gratis kon. Beter!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 19:27

Ik zag in de recensies uitgelegd hoe je de gratis versie kon gebruiken. Voor het betalen moest je ergens op een klein kruisje klikken. Was niet goed te zien.

Als ik de gratis versie klaar heb en het bevalt nog zo goed, ga ik ook voor de betaalde versie..