Hij is vorige week naar de tandarts geweest ivm lichte kiespijn tussen de jaarlijkse controles in. Maakt een afspraak bij dezelfde assistente als altijd, in dezelfde praktijk met dezelfde inrichting. Maar eenmaal in de stoel komt er een heel andere persoon aan dan de tandarts die hij al jaren heeft

Ok, het zal wel, geen angst voor de tandarts dusvol vertrouwen rustig blijven liggen. Ik was echt opgestaan en weggegaan trouwens.

Maar dan allereerst een hele preek over eerder moeten komen want dat had het eerder opgelost kunnen worden. Nou ja jaarlijkse controle geen last tot vorige week. Ook dat was schouder ophalen aanhoren en zal wel. Daarna ja het kan pas op zijn vroegst eind juli gevuld worden. Eh zo lang nog met nu nog lichte kiespijn rondlopen.

Daarna wordt er even een offerte gemaakt voor tegen de 400 euro voor twee kleine gaatjes vullen. Met de melding dat de verzekering het hoogst waarschijnlijk niet zal vergoeden. Oef dat is nogal fors aan de prijs en vreemd waarom zouden ze dit niet vergoeden. De man is naar huis gegaan met een wat nu te doen gevoel. Is gaan zoeken en deze persoon blijkt geen tandarts maar mondhygienist.

Daar ging het dus gister over en mijn verbazing was ook mmm mogen die dit doen zonder een "echte" tandarts in de praktijk. Ik ben ook gaan zoeken en kom een tijdelijke proef tegen die 5 jaar geduurd heeft en per 1 juli afloopt waarin big geregistreerde mondhygienisten kleine gaatjes fotos en opppervlakkige verdovingen mochten doen zelfstandig. Deze proef loopt echter af per aanstaande 1 juli.
De vraag is dus, mogen deze handelingen gedaan worden zonder toezicht of aanwezigheid van een tandarts? Mag iemand (als je in de veronderstelling bent je eigen tandarts te zien) je controleren zonder vooraf aan te geven dat het geen tandarts is en ook nergens behalve op internet te zien is dat het dus geen tandarts is. En is dat dan ook de reden dat een verzekering het niet zou vergoeden?
Ik heb hier echt geen verstand van gelukkig maar zit dus net als deze meneer vol vragen. Hopelijk zijn er hier tandartsen dan wel mondhygienisten (rotwoord trouwens om te typen