Nu ben ik ‘gezegend’ met het tegenovergestelde: ik vergeet makkelijk te eten en ik heb een snel metabolisme, geen handige combi.
Zo’n beetje mijn hele leven heb ik ondergewicht gehad en ik zit nu eindelijk op een gezond gewicht door te sporten (+ 15 kilo) en meer op mijn voeding te letten.
Echter merk ik dat ik alsnog makkelijk vergeet te eten wanneer het geen standaard werkdag is. Zo was ik vanavond mijn calorieën aan het tellen en kwam ik net aan de 2000, terwijl ik een fysiek intensieve dag heb gehad en ik me door het te weinig eten slapjes voelde.
De meeste mensen zouden dan misschien zeggen: lepel een bak ijs leeg, probleem opgelost.
Nu wil het feit dat ik gezond eten erg lekker vind, maar dat zit vaak laag in de calorieën. Wanneer ik ijs eet ben ik na een paar happen al wel voldaan

Dus ik dacht, laat ik hier om raad vragen voor calorierijke (makkelijk

Wellicht goed om te weten:
- ik eet grotendeels plantaardig, met ‘makkelijke’ maaltijden zoals kant en klaar maaltijden of pizza wil ik nog wel eens zuivel en eieren eten. Vis en vlees is geen optie.
- ik slik supplementen ivm mijn grotendeels veganistische dieet, hoewel ik het liefst zoveel mogelijk uit mijn voeding probeer te halen.