Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Nee
Slik al 6 jaar altijd antibiotica en prednison
Kom niets aan, val zelfs af
Het is vooral.vocht dat je vasthoudt
Vochtafdrijvende kruiden thee werkt supergoed
verootjoo schreef:Kan ook gewoon de leeftijd zijnop een gegeven moment verandert je stofwisseling en als je dan eet wat je blijft eten word je dikker.
Ik heb dat nu ook, maar ben meer gaan lopen en nu ben ik weer op m’n oude gewicht.
Hannanas schreef:Tuurlijk kat dat.
Je darmbacterien hebben een grote vinger in de pap kwa gewicht. Firmicutes zijn bijvoorbeeld vaak hoger aanwezig bij mensen met obesitas. Nu je darmflora naar z’n gootje geholpen is door antibiotica kan het idd zo zijn dat je daar verandering in opmerkt. De verwerking/opname van koolhydraten, vetten en eiwitten wordt dan anders.
Hopelijk trekt het met probiotica weer bij. Goed verschillend eten, veel diversiteit en vezels.
Kies een probio met vezels en veel stammen. Ook een Akkermansia product ernaast zou je kunnen proberen.
https://www.darmklachten.nl/maken-darmbacterien-dik/
verootjoo schreef:Wat is je lengte en gewicht dan?
Het is echt wel normaal dat je zo in de 40’er jaren wat kilo’s bijkomt.
Als je een schriele kip bent lijkt me dat ook niet zo’n probleem?
Saaams schreef:Ik moet eerlijk zeggen na het lezen van je topic dat ik me eerder zorgen maak over je onrust/obsessie over de gewichtstoename dan over je urineweginfectie.
Het darmverhaal klinkt plausibel. Misschien drink je momenteel meer (dat wat je met een uwi zou moeten namelijk..) en hou je om die reden wat meer vocht vast.
Maar als je het kan hebben, let it go. Het komt dan vanzelf weer goed.