Ik ben benieuwd of hier ook meer bokkers zijn die zwemmen? Ik gemiddeld z'n 2 keer per week en ik vind het hartstikke leuk! Ik ben wel fanatiek en probeer nu elke zwem ronde mijn PR te verbeteren. Vrijdag zwom ik 60 baantjes in 55 minuten. Ik doe vaak 10 banen schoolslag, 10 banen rugcrawl, 10 banen borst crawl en de overige banen gemixt. Ik heb verder geen les of training, gewoon in het trimzwem uurtje. Ik heb er wel naar geïnformeerd en er is een groep die de "masters" heet, dat is het broertje van het trimzwemmen en is net wat fanatieker met een training die je kan volgen. Maar ik vond de tijden nogal heftig. Woensdags om half 10 in de avond en zaterdagochtend kwart over 7. Maar dit lijkt mij wel een leuke stap.
Mijn vraag is ook gelijk. Is zwemmen een goede sport om bijvoorbeeld af te vallen en fit te worden? Ten opzichte van hardlopen, sportschool ed. Ik zie eerlijk gezegd vaak mensen zwemmen die juist niet fanatiek zijn en meer gaan voor de gezelligheid.
Wat zijn jullie irritaties in het zwembad? Bij mij is dat toch wel de drukte soms waardoor je heel erg op moet passen en rug crawl vaak al niet handig is.