Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Douce schreef:Ik snap die angsten voor een B.V. nooit. Mijn boekhouder gaf vooral aan dat de controles van de Belastingdienst strenger zijn bij een BV.
Overigens is ook de €90.000 in mijn ogen volledig uit de lucht gegrepen. Je wilt niet weten wat je dan bij je IB aan belasting betaald. Bij een BV kun je dan al een redelijk deel als dividend uitkeren.
Maar goed, wij doen de volledige boekhouding zelf op de jaarrekening na. Alsnog vind ik het wel fijn voor bijvoorbeeld de kinderopvangtoeslag dat ik gewoon van tevoren al weet met welke belastingen/inkomen ik rekening moet houden. Daarnaast vind ik niet persoonlijk aansprakelijk zijn (tenzij nalatig) ook echt wel wat waard
ikkeniet schreef:Vanwege 2 ongelukken ( vanachter aangereden in de file), rijden op een motor, en een hoog BMI , is het voor mij ook lastig om mezelf te verzekeren. Ik zou dan ruim €1000 per maand moeten gaan betalen.
Terwijl mijn man dus ruim de helft minder hoeft te betalen. We hebben hem voor zo'n bedrag verzekerddat mocht hij ziek worden, wij van zijn uitkering iemand in dienst kunnen nemen die zijn werk kan doen.
Ik ben dus op dit moment niet verzekerd. Maar het isndus wel iets wat we dit jaar opnieuw willen gaan bekijken.
Ladyson schreef:Naast inderdaad:
- Broodfonds. Heb ik geen vertrouwen in, want daar sluiten dus alle mensen met een te hoog risico bij aan, en zodra voor de werkende mensen de premie te hoog wordt (omdat er teveel ziek zijn geworden), dan stappen ze eruit en stort het in.
Tango1979 schreef:Kan je huidige adviseur de aanvraag niet bij meerdere verzekeraars indienen? Zo doen wij het als je medische uitsluitingen krijgt. Let wel op dat je gebruik maakt van je recht op eerste kennisneming. Dan gaat het medisch advies eerst naar jou ipv naar je verzekeraar.
Qua medische acceptatie ben ik redelijk fan van Avero en ASR. Is je aanvraag daar ingediend?
Mbt liegen op de medische acceptatie vragen: nooit doen! Als je ooit langdurig arbeidsongeschikt raakt en de verzekeraar komt daar achter, dan mag je alle uitkeringen terugbetalen.
Ladyson schreef:Naast inderdaad:
- Broodfonds. Heb ik geen vertrouwen in, want daar sluiten dus alle mensen met een te hoog risico bij aan, en zodra voor de werkende mensen de premie te hoog wordt (omdat er teveel ziek zijn geworden), dan stappen ze eruit en stort het in.
Tango1979 schreef:Mbt een broodfonds: lees je goed in. Is psyche meeverzekerd? Krijg je een uitkering tot AOW leeftijd of maar een paar jaar?
Er is een situatie geweest van een man die zijn vrouw en kind binnen een zeer korte tijd verloor. Hij er natuurlijk helemaal kapot van. Volgens het broodfonds was hij echter niet arbeidsongeschikt, dus geen uitkering.
SansaS schreef:Daar heb je toch niks aan als je echt ziek wordt?
Je zegt zelf mensen willen zsm weer werken. Ja ik dacht ook vorige jaar ik ben 31 en gezond wat kan mij gebeuren? Toen kwam kanker. Dat kun je niet voorspellen en inmiddels zit ik al 7 maand thuis (loondienst). Je leven is niet te voorspellen. En onnodig lang thuiszitten mwah. Als zoiets je overkomt ben je als je pech hebt gewoon een jaar onder de pannen met behandelingen.
Met 2500 kom je dan natuurlijk nergens.
Gebruikers op dit forum: Amazonbot, doekenbas, Duhelo, Mondy, Rosalie_91, Sjokki, Tibamar, tirzasarah10, wortel115 en 29 bezoekers