Sleutelbeen operatie nu stekend en branderig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Sleutelbeen operatie nu stekend en branderig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 12:34

Hoi,

3 weken geleden was ik de gelukkige die van mijn paard mocht vallen en mijn sleutelbeen brak. Die zaterdag zeiden ze ach geneest vanzelf. Dinsdags weer naar de chirurg moest echt wel geopereerd worden. Vrijdags meteen geopereerd dat is nu bijna 2 weken geleden en nu begin ik opeens een stekend gevoel te krijgen rond mijn oksel bij mijn bovenarm en mijn borst. Het vliegt er dan opeens in. Het is ook helemaal dof zelfs aan de binnenkant van mijn bovenarm. Iemand die het herkent

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:39

Misschien kun je de chirurg bellen en vragen of het normaal is of dat er naar gekeken moet worden.

Als er zenuwen zijn geraakt kunnen die wel met pijn op gang komen of juist uitvallen maar geen idee of dat bij jou het geval is. Het ziekenhuis even bellen lijkt me de slimste optie

Edit typefouten
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-04-25 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 12:42

karuna schreef:
Misschien kun je de chirurg bellen en vragen of het normaal is of dat er naar gekeken moet worden.

Als er zenuwen zijn geraakt kunnen die wel met pijn op gang komen of juist uitvallen maar geen idee of dat bij jou het geval is. Het ziekehuis even bellen lijkt me de slimste optie

Op internet las ik dat er zenuwen doorgesneden worden of beschadigd raken tijdens de operatie. Dat zou dan inderdaad goed kunnen

BigOne

Re: Sleutelbeen operatie nu stekend en branderig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:45

Bel de desbetreffende afdeling van het ziekenhuis waar je geholpen bent ipv allerlei suggesties hier. Kortste klap om te horen of dit normaal kan zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:46

Ik zou zeker stoppen met op internet info gaan opzoeken?
Elke situatie en lichaam is anders kwa reactie op een ingreep.
Beter bel je wel met het ziekenhuis en stel je daar je vraag,daar is ook degene die jou behandeld heeft en jou het meest duidelijke antwoord kan geven.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 13:10

Gebeld... waarschijnlijk verkeerde beweging gemaakt of per ongeluk te veel gedaan. Rusten en alleen de oefeningen doen. Niet veel opgeschoten jammer genoeg

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:14

In zoverre dat je nu weet wat te doen, wordt het na een week niet beter kun je nogmaals bellen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 16:03

Ik heb hetzelfde gehad een paar jaar geleden en ik had ook dit doffe gevoel. Dit gaat heel langzaam weg.
Die steken kwamen mij inderdaad alleen bekend voor bij verkeerde bewegingen etc. en lees nu ook dat de chirurg dit ook aan geeft. Kan echt enorm vervelend voelen, maar het wordt vanzelf beter.

En bel vooral elke keer het ziekenhuis als je twijfelt, dat is echt beter dan gaan googlen :) .
Al moet ik daarbij toegeven dat het ziekenhuis mij vertelde dat ik geen oefeningen hoefde te doen en heb deze toch op internet opgezocht en gedaan :Y) .