Zelf waxen / wax parels. Ervaringen gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Zelf waxen / wax parels. Ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 15:25

Gisterenavond ergerde ik me aan het scheren.
Ik vind het teveel tijd kosten en ik moet het vaak herhalen.

In het verleden heb ik mijn benen en flamoes wel eens laten waxen.
Nadeel vond ik dat je echt die afspraken moet plannen en dat je soms net te lang met harige benen rond loopt.

De epilator vind ik toch niet zo fijn. De haren op mijn benen breken snel af, dus daar helpt het niet echt. Oksel en liezen durf ik niet. Waxstrips laten vaak restjes achter. Met waxen was dat geen probleem. In de salon hadden ze van dat kleurige spul, dat smeren ze op je been, wordt een soort plastic en dan trekken ze dat met haar en al eraf.

Nu dacht ik erover om dit zelf te gaan doen. Google leert mij dat dit kan met wax-parels. Er zijn alleen zoveel opties.

Dus twee vragen aan bokt:
- Wat is je ervaring met zelf waxen? Zones die je aanraadt of afraadt? Is het goed vol te houden etc.
- Welk merk is nu fijn?

JudithGigi

Re: Zelf waxen / wax parels. Ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:29

Ik had er op mijn benen te dunne haren voor dus dat schoot niet echt op. Voor mijn oksels werkte het best goed, maar dan liep je toch best een tijdje met haren rond en het waxen zelf deed me ook echt teveel pijn :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:31

Ik heb mezelf ook een poos gewaxt, maar vond het daar beneden toch wel erg ingewikkeld om goed zelf te doen. Mijn oksels gingen prima, als ik maar niet vergat mijn arm omhoog te houden :')
Mijn been haar pakte niet goed, dus dat deed ik altijd nog scheren.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:42

Ik vond het al snel toch veel te lang duren, dan is vaker, maar even snel scheren toch makkelijker. Dus nu hars ik alleen nog m'n wenkbrauwen :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:21

Even een heel andere hoek, maar is een IPL apparaat niks voor je? Ik heb het in het verleden echt heel consequent gebruikt en ik heb op mijn benen nu maar minimale haargroei wat met scheren echt prima bij te houden is.