Er zijn wel wat oudere topics over coccygodynie oftewel stuitpijn, maar niets wat op dit moment loopt. Ik ben vooral op zoek naar ervaringen in het behandeltraject.
Ik loop inmiddels al heel wat jaren met klachten. Ik weet de oorzaak niet. In eerste instantie had ik de diagnose piriformissyndroom. Maar nu dus coccygodynie. Ik heb diverse fysio's gehad, nimoc-methode toegepast en injectie met cortico's. Omdat ik daar geen verbetering op merkte heb ik me laten doorverwijzen naar een proctoloog. Die noemt het beetje kip/ei-verhaal: bekkenbodemspieren staan te strak en stuitje is chronisch ontstoken. Ze houden elkaar in stand...Ik krijg nu donderdag nogmaals een injectie en begin later deze maand nogmaals met bekkenbodemfysio. Ik heb er een hard hoofd in dat het gaat werken, maar enige andere alternatief is dat ze mijn stuitje operatief gaan verwijderen. En daar ben ik best huiverig voor aangezien er geen enkele garantie is dat ik daarna klachtenvrij ben...
Wat zijn jullie ervaringen? Hoe zijn jullie klachtenvrij geworden? Is er iemand waarbij het stuitje verwijderd is? Ik hoor het heel graag want mijn leven begint aardig beperkt te worden zo