Ervaringen met xxl nutrition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Ervaringen met xxl nutrition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 13:46

Wie heeft ter ervaringen met de producten van xxl nutrition?

Ik zou graag een aantal (ongeveer 5) kilo willen afvallen, en nu zag ik dat de site maaltijdvervangers heeft.
Ik ga ook meer fruit eten en meer bewegen.
Nu 2x in de week vakantiehuisjes schoonmaken van 8.30 tot 15.30 dus veel lopen. En 1x in de week paardrijden.

DiantaM

Re: Ervaringen met xxl nutrition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:48

Maaltijdvervangers zijn nooit een goede manier om af te vallen. Kijk anders eens opveren Instagram van Lot Beukers. Daar krijg je gezonde en makkelijke tips om die paar kilo eraf te krijgen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:55

Er zullen wel producten van xxl zijn die bij kunnen dragen… maar in dit geval zou ik echt starten met te kijken naar je calorie inname. Dan zou je eigenlijk al een eind moeten komen zonder direct andere producten te moeten gebruiken.

Maaltijd vervangers zou ik niet direct aanbevelen.. want als je dan op streef gewicht bent en je gaat weer je ‘oude’ patroon starten, ben je waarschijnlijk zo terug bij af

Wij gebruiken zelf veel van xxl en ESN, maar dit is meer voor het spieronderhoud etc. De eiwitshake en vitamines etc komen er ook vandaan.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:14

Zou ik niet aan beginnen. Gewoon naar een goede diëtist gaan en laten adviseren over een goed/gezond dieet. Vaak betekent dat niet dat je minder moet eten, maar in de meeste gevallen juist meer. En dan in de juiste verhoudingen van vetten, koolhydraten, eiwitten etc.

Die vervangers klinken allemaal erg leuk, maar werken niet. Het beste is om “gewoon voedsel” te eten.

Behalve als je gigantisch veel sport en je qua eiwitinname drie potten kwark op een dag moet eten, dan zou een product op XXL een toevoeging kunnen zijn (eiwitshake oid). Anders zou ik er niet aan beginnen. Het beste is om dit uit normaal voedsel te halen.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 23:01

Ik gebruik de whey delicious van xxl nutrition, maar enkel als ondersteuning voor herstel na een hiit training en dan ook nog maar 1x per week, eigenlijk als een guilty pleassure.
Wel eens de oat meal gehad, maar die vond ik zo vreselijk zoet dat ik er misselijk van werd, heb de zak weggegooid, zo ook de BCAA, ook weggegooid.
Om af te vallen is het beter om niet naar poedertjes e.d te grijpen maar wezenlijk iets aanpassen in je eten.
Dan blijft die 5 kilo er meestal ook af, ipv supplementen te gebruiken om af te vallen,zodra je stopt zit het maal 2 er weer aan.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 23:36

Maaltijdvervangers zijn niet de oplossing.
Meer water drinken, goed slapen (7 a 8u), gebalanceerd eten (veel vezels, vitamines, juiste vetten en eiwitten), het liefst krachttraining combi met cardio. Zul je zien hoe snel je progressie boekt.

Afbeelding

Kunst is het om het dan ook vol te blijven houden, anders ben je ook snel terug bij af.

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:05

Ik ben echt een groot van van de supplementen en verdere voedingsartikelen van xxl nutrition. Mijn to go's zijn altijd de whey proteïne shake en poeders en de xxl nutrion bar. De afslankproducten gebruik ik weliswaar niet. Persoonlijk denk ik niet dat dat veel zode aan de dijk zet wanneer er verder geen concrete aanpassingen in levensstijl worden gedaan. Veel water drinken, gezond eten eten (fruit, groente, noten, zuivel (of zuivelvervangers), vlees of vleesvervangers) en bewegen. Het recept om af te vallen is in wezenlijkheid heel simpel, maar het is wel een livestyle. Dus één ding anders doen werkt niet, voor het beste resultaat neem je alles op de schop.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:26

XXL is een fijn bedrijf, bestel er al jaren :j

Ik dronk vroeger regelmatig de maaltijdvervangers als ontbijt omdat ik anders niks at. Maar dat was niet specifiek om af te vallen.

Een product dat me wel gigantisch heeft geholpen is de flavor powder. Ik eet nu in de ochtend magere Franse kwark met een klein beetje granola en die poeder, daardoor vind ik het super lekker. Het vult goed en daardoor snaai ik veel minder. Dat plus meer bewegen heeft in -8 kilo geresulteerd :j

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:30

Om wat kilo's kwijt te raken moet je je levensstijl veranderen. Ik zou daar dan ook in investeren. Anders komen de kilo's er zo weer bij.
Een fijn Instagram account dat ik nu al een tijdje volg en dat je helpt je levensstijl aan te passen met superlekker eten, is Broodje Dunner.
Ik zie daar zulke goede resultaten van, zonder maaltijd vervangers et cetera. Door haar methode en recepten krijg je goede handvatten om blijvend af te vallen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:50

Afvallen is een calorietekort en daarmee "gecontroleerde uithongering". Dat wil niet zeggen dat je je slecht hoeft te voelen. Er is veel focus om dagelijkse macrodoelen te behalen (eiwitten, koolhydraten en vetten). Maar het is ook belangrijk al je vitaminen, mineralen en vezels binnen te krijgen. Hierdoor voorkom je vaak dat je je lamlendig voelt. Eiwitrepen, poeders etc zijn prima ondersteuning indien nodig. Ik weeg niet zoveel, momenteel zit ik een calorietekort om nog wat vet te verliezen. Ik kan mij de calorieën van een eiwitreep bijvoorbeeld niet permitteren. Ik eet liever wat griekse yoghurt met gestoomde groenten die veel vitaminen en mineralen bevatten. Net zo hoog in calorieën en eiwitten, maar meer nuttige voedingstoffen en waarschijnlijk vezels. Ik voel mij langer verzadigd ook. Goede social media accounts vinden vind ik lastig. Ik merk vaak dat ze populaire content maken voor de views en daarmee omzet maken.
Op YouTube en IG volg ik Jon Mango en Sillz als het gaat het afvalproces en voedingsstoffen.
Ik zie best wat recepten voorbij komen van bekende social media account die prima laag zijn in calorieën, maar wel erg weinig voedingsstoffen bevatten. Ik geef het liever uit aan wat anders.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 20:57

Wij vinden de fitmeals van xxl nutrition erg fijn, bij onze lokale Plus supermarkt te koop. Goede volwaardige maaltijden, je kunt de low calorie versie kiezen. Voldoende eiwitten. Wij kruiden alleen iets bij.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:02

Ik heb maaltijden van fit preps. De afval variant kan je kiezen. Ik heb de spiermassa variant. Verder gebruik ik producten van upfront maar zoals anderen hier ook al aangeven voor spieronderhoud en niet voor afvallen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:14

Xxl nutrition is een fijne bedrijf, goede levering en fijne klantenservice.
Ik gebruik het niet voor afvallen, maar heb proteïne shakes en metabolism enhancers via hun. Naast een gezond voedingspatroon en veel sporten.
Maar het bedrijf an sich is top.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:38

Ik gebruik sinds kleine maand Orange fit. Diet shake. Het fijne is dat plantaardig is, lactose vrij, gluten en soja vrij.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 16:14

Love_myhorse schreef:
Ik gebruik sinds kleine maand Orange fit. Diet shake. Het fijne is dat plantaardig is, lactose vrij, gluten en soja vrij.

Heb je hier een link van,
Hoe vindt jij die smaken? Lees veel negatieve reacties over lactose vrije producten.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:32

haffiefreak schreef:
Love_myhorse schreef:

Heb je hier een link van,
Hoe vindt jij die smaken? Lees veel negatieve reacties over lactose vrije producten.

https://www.orangefit.nl/producten/afva ... gIIB_D_BwE

Het is ff wennen maar ons bevalt het prima, Je kan het aan maken met water of een plantaardige melk of lactose vrije melk. Ik verdraag slecht melk producten.
Hier de coffee en de chocolade smaak en je kan dit ook mixen met elkaar. Banaan was oké maar smaakte niet echt naar banaan. Chocolade kan je wel met de banaan mixen.
Andere smaken hebben we nog niet geprobeerd.