Gekke pijnlijke puntjes op voet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elineAbby123

Gekke pijnlijke puntjes op voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 17:00

Hallo,

Excuus alvast voor de tenenfoto :')

Heeft iemand enig idee wat dit zijn? Ik kan op internet niet helemaal vinden hoe of wat. Ik heb dit maar op 1 voet en het doet pijn om erop te staan/te lopen. Is geen mega probleem maar toch net irritant.

Iemand tips of herkent iemand het? Anders ga ik na het weekend even huisarts.

Spoiler:
Afbeelding

Typhoon

Re: Gekke pijnlijke puntjes op voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 17:02

Lijkt op zaad likdoorns

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 17:03

Zit er een harde "kern" in? dan is het wsl eksterogen/eeltpitten/likdoorns
ook als er een harde kern in zit maar die er uit doet kan het nog wel ff pijn doen.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 17:14

Het zijn wel hardere puntjes.

De kern eruit halen? Is dat een huisarts of pedicure handeling?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 17:38

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 17:46

Zijn kleine likdoorns/eeltpitten, en het beste is om met een pedicure een afspraak te maken. Vermoedelijk zal een huisarts hetzelfde adviseren, die kan er niets mee.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 17:49

Idd likdoorns. De pedicure kan die prima voor je verwijderen.
Mijn pedicure is nu nog met zwangerschapsverlof, afspraak staat voor eind deze maand. Merk ook dat ik er nu echt weer aan toe ben, heb ook veel van deze plekjes die ook pijnlijk zijn. Zij haalt ze altijd goed weg

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:48

Zo te zien likdoorns, en nooit aan gaan pulken altijd laten doen door de pedicure.
Dit is mij heel duidelijk verteld bij de afspraken, anders ga je de goede huid kapot maken.

Al heb je er geen eelt zitten, maar wat helpt om het iets zachter te maken is eelt creme er op te smeren 2x daags.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 09:27

Persoonlijk heb ik ze altijd zelf er af gehaald, dat was wel minder en op een andere plek op mn voet, dit lijkt me een pijnlijke plek ook.
Maar ik leef nog steeds en heb het "probleem" daarmee ook verholpen.
Eerst voetenbadje, eelt verwijderen met vijl oid en vaak kon ik de puntjes van de kern er zo met mn nagels er uit halen.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 11:09

siskeh schreef:
Persoonlijk heb ik ze altijd zelf er af gehaald, dat was wel minder en op een andere plek op mn voet, dit lijkt me een pijnlijke plek ook.
Eerst voetenbadje, eelt verwijderen met vijl oid en vaak kon ik de puntjes van de kern er zo met mn nagels er uit halen.

Okay dank! Dan ga ik een poging wagen en anders afspraak met pedicure maken!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:13

Pedicure heeft veel ervaring en kijkt er recht tegenaan, jij moet jezelf in bochten wringen. En zo heel prijzig is het niet. Ik zou zeker voor een eerste keer dat doen. Als je zeker weet wat het us dan kan je altijd de rest zelf afhandelen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 21:36

siskeh schreef:

Zo heb ik ook al eens door met een naald onder een likdoorn door te steken zelf een likdoorn weggehaald. Bloedt iets, maar kost ook niets verder. Met een klein injectienaaldje wip je zo vervelende stukken huid omhoog en dan trek je het daarna los en is het weg. Misschien niet het mooiste, maar wel het makkelijkste.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 22:23

germie schreef:
siskeh schreef:

Zo heb ik ook al eens door met een naald onder een likdoorn door te steken zelf een likdoorn weggehaald. Bloedt iets, maar kost ook niets verder. Met een klein injectienaaldje wip je zo vervelende stukken huid omhoog en dan trek je het daarna los en is het weg. Misschien niet het mooiste, maar wel het makkelijkste.

En dit is precies de reden waarom advies op internet gevaarlijk kan zijn....
Voor hetzelfde geld heeft ts diabetes of gebruikt ze bloedverdunners. Dan is dit het slechtste advies ooit. ( Daarbij mag het ook niet bloeden als je het verwijdert)

Gewoon naar de pedicure, die hebben ( als je naar een goede gaat) ervaring..dan weet je zeker wat het wel of niet is, en kan die het weg halen en advies geven....

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 22:41

Inderdaad, gewoon naar de pedicure en niet te lang op door lopen want dan ga je helemaal scheef staan :Y) been there, done that. Ik heb nu vaak last van 1 grote en die haal ik zelf weg met een likdoornpleister, na 24u is het zo zacht dat hij er heel makkelijk uit gaat. 1x per half jaar ofzo ga ik naar de pedicure voor alles

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 22:50

Yepp! Rondje pedicure!!

Hier ook, maar vaak maar één of twee plekjes. Heel gevoelig en liep soms zelfs kreupel.

Goede verzorging van je voeten is echt belangrijk! Je loopt toch meer dan je denkt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:19

Sky_As schreef:
En dit is precies de reden waarom advies op internet gevaarlijk kan zijn....
Voor hetzelfde geld heeft ts diabetes of gebruikt ze bloedverdunners. Dan is dit het slechtste advies ooit. ( Daarbij mag het ook niet bloeden als je het verwijdert)

Gewoon naar de pedicure, die hebben ( als je naar een goede gaat) ervaring..dan weet je zeker wat het wel of niet is, en kan die het weg halen en advies geven....

Ik lees nergens advies, maar gewoon de ervaring van 2 bokkers die het zelf doen. En ja, dat scheelt geld en is makkelijker. Het is altijd een keuze he. Maar omdat ik het net zo goed zelf kan doe ik het liever zelf. Ik ben nog nooit bij een pedicure geweest. En tegen verdikkingen op voeten omdat je gewoon dikke tenen hebt, daar kan een pedicure niets aan doen.

Ik heb voor mijn teennagels ook een nagelfrees van 16 euro, dan kan ik de verdikkingen op de nagels er ook zelf af halen. Die frees heeft zichzelf al wel 30 keer terugverdiend. Je kunt echt ook veel zelf en dan is het gewoon een keuze of je iets laat doen of toch zelf doet.
Het is niet anders dan zelf je haar knippen i.p.v. de kapper. Mogelijk wat minder mooi, maar je bespaart wel tijd en geld. En het is dan aan een ieder om te bepalen of die wel of niet het geld uitgeeft.

Als ik kijk naar pedicures hier in het dorp, dan doen ze ook aan gelnagels en dergelijke. Dat is zeker niet gezond en dan hoef ik al niet meer naar zo'n persoon toe. De prijslijst is er bij 1 zelfs dat je dus een pedicure behandeling hebt +nagels lakken. Ik zou m'n teennagels niet gelakt willen hebben, dat ziet er erger uit dan een teennagel met wat bobbels wat puur natuur is.
Dus de pure pedicure die niet lakt zit hier in ieder geval niet in het dorp. Maar die willen vast ook dadi oil verkopen tegen droge nagels (wat niet helpt, ik heb wel eens dadi oil zelf gekocht omdat mensen die bij een pedicure geweest waren zeiden dat dat fantastisch spul is).

Maar persoonlijk zou ik bij deze puntjes eerst zelf even een naald er onder wippen om te kijken of dat verlichting geeft. Je kunt er zelf ook prima bij. En nee, ik geef geen advies, ik vertel gewoon wat ik zou doen. Je kunt altijd nog naar een pedicure immers.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 09:29

Dank voor alle adviezen! Is de eerste keer dat ik dit heb. Loop er inderdaad al best wel lang mee en ik doe fysiek werk dus hoogste tijd om het op te lossen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:37

elineAbby123 schreef:
Dank voor alle adviezen! Is de eerste keer dat ik dit heb. Loop er inderdaad al best wel lang mee en ik doe fysiek werk dus hoogste tijd om het op te lossen!

succes. Het is heel vervelend als je met staan al pijn hebt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:44

Om likdoorns te verwijderen heb je echt niet meteen een medische pedicure nodig. Ga vooral niet zelf lopen prikken met naalden, net als bij paarden zijn je voeten erg belangrijk voor de rest van je lijf. Je wilt niet ineens een ontsteking in je voet krijgen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:54

En nog even voor degenen die moeilijk doen over het zelf verwijderen:
https://skystep.nl/likdoorn-verwijderen/

Citaat:
Door de beperkte omvang van de likdoorn kan enige vorm van onderschatting op de loer liggen. Een likdoorn kan namelijk erg pijnlijk zijn. Je kunt de likdoorn laten verwijderen door een (medisch) pedicure, maar je kunt hier tegenwoordig ook zelf mee aan de slag. Is er geen medische oorzaak voor je likdoorn, zoals een diabetische voet, dan kun je ervoor kiezen de likdoorn zelf te verwijderen. Er zijn tegenwoordig goede producten te verkrijgen waarmee je dit gemakkelijk kunt doen.

Dus de meeste mensen kunnen het gewoon zelf, want de meeste mensen hebben gelukkig geen diabetes. En dan weet je ook zelf wel dat je het misschien niet zelf moet doen (maar ook die mensen kunnen het vaak nog prima zelf hoor, want die rennen ook niet bij een snee in de keuken naar de dokter. Die zijn dus gewaarschuwd op te letten en dat zullen ze normaal gesproken dan ook wel doen. En zij krijgen het vaak vergoed, dus dan hoeven ze het niet zelf te doen). Vergeet niet dat een pedicure vaak ook van het principe 'wij van wc-eend....' is. Zou ik zelf ook zijn hoor ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:13

Het zijn er best veel, en als je veel moet lopen / staan....dan zou ik toch mooi even naar een pedicure gaan in de hoop dat die het zo pijnloos (vooral achteraf ;) ) en netjes mogelijk meteen echt goed doet.

Goed opletten hoe die het precies doet. Advies vragen hoe je terugkeer zou kunnen voorkomen.

Dan weet je het meteen voor een eventuele volgende keer :)