Hallo allemaal,
Op Tweede Kerstdag heb ik mijn hand/duim geblesseerd toen ik de deken van mijn paard dicht deed. Ik hoorde iets knarsen en had direct pijn. Ik dacht dat het vanzelf zou overgaan, maar dat gebeurde niet. De pijn zit vooral in de muis van mijn duim en wordt erger als ik mijn duim met mijn andere hand omhoog of omlaag duw.
Ik ben naar de huisarts geweest, maar die wist het niet precies en vermoedde een ontsteking. Ik kreeg toen Celecoxib voor 10 dagen, maar dit hielp niet. Daarna ben ik doorgestuurd naar de handfysiotherapeut, die zei dat het om een peesontsteking ging. Ik moest 2 weken een brace dragen (ook over de pols) en daarna terugkomen. Ik merkte wel wat verbetering, maar het is zeker niet over. De pijn is in de loop van der tijd veranderd van scherp naar dof en zeurend.
Afgelopen week ben ik weer naar de fysio geweest. Ik kreeg oefeningen met een klein gewichtje (waar ik weinig van merk) en een pijnlijke massage (wat ik zeer prettig vond). Vandaag werd ik wakker en is de muis van mijn duim ineens dik en strak.
Heel eerlijk? Ik weet even niet meer wat te doen. Ik heb het gevoel dat er misschien iets anders aan de hand is, maar kan mijn symptomen ook niet 100% linken aan iets wat ik online vind.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-03-25 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt