Ik val in slaap op de bank!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Ik val in slaap op de bank!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 20:52

Hoi,

Ik heb echt een vervelend luxe probleem. :+ Ik val in slaap op de bank! Op mijn avonden vind ik het heerlijk om te bankhangen met een kopje thee en een leuke serie. Uiteindelijk word ik wat moe en kruip ik lekker liggend onder mijn dekentjes. Heerlijk knus, warm en nog de hele avond voor mij. Dan is het vaak 20:00/20:30. Vervolgens voel ik mijn ogen moe worden, denk ik even de ogen dicht en ben ik eigenlijk al te moe om de stap te maken naar mijn bed en vervolgens is het 00:30 of zelfs na 01:00 uur. Dan had ik allang in bed willen liggen. Ik merk dat dit een patroon wordt en ik hierdoor weinig echt goede slaapuren heb. Daarnaast moet ik dan alles nog doen in de zin van lampen uit, tandenpoetsen ed. Dus nu heb ik de regel door om door de weeks niet op de bank te gaan liggen. Dan maar om half 9/9 uur naar bed. Of andere dingen doen dan bankhangen (zoals knutselen, verven of wandelen) en daarna direct op bed.

Ik sport en rijd overigens naast het werk paard. Dus het is ook niet zo dat ik hele avonden door de weeks op de bank hang. Maar ik vroeg mij af hoe is dit bij anderen? Liggen jullie savonds op de bank?
Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 24-02-25 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Re: Ik val in slaap op de bank!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:53

Heel herkenbaar, als ik s'avonds op de bank ga zitten om TV te kijken dan word ik ook heel lui en zijn mijn avonden heel kort. Zonde van mijn vrije tijd vind ik, dus ik kijk s'avonds nooit TV op de bank. In plaats daarvan game ik achter de PC, toch iets actiever en minder slaapverwekkend.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:54

Ik lig wel op de bank maar val niet in slaap op de bank. Dat is wel mijn voordeel. Je zou een wekker kunnen zetten als je toch op de bank gaat liggen.

Of juist rechtop gaan zitten als je ogen moe worden.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 20:55

maj0 schreef:
Ik lig wel op de bank maar val niet in slaap op de bank. Dat is wel mijn voordeel. Je zou een wekker kunnen zetten als je toch op de bank gaat liggen.

Of juist rechtop gaan zitten als je ogen moe worden.

Dit heb ik geprobeerd en doe ik nog steeds. Ik zet hem dan zo uit of nog 5 minuten en sukkel zo verder in slaap.(snoozen)

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 20:57

Mjetterd schreef:
Heel herkenbaar, als ik s'avonds op de bank ga zitten om TV te kijken dan word ik ook heel lui en zijn mijn avonden heel kort. Zonde van mijn vrije tijd vind ik, dus ik kijk s'avonds nooit TV op de bank. In plaats daarvan game ik achter de PC, toch iets actiever en minder slaapverwekkend.

Ja, ik denk dat ik straks mijn knutselwerk er maar bij pak.
Ik heb ook schilderen op nummer. Maar ik vind dat getuur ook wel intensief. Ik kan mij daar niet goed toe zetten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:58

Ik val dagelijks in slaap op de bank.

Voor mij is dat geen probleem.
Ik val altijd wel weer vlot in slaap als ik later naar bed ga.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:04

Ik zou denken dat je gewoon erg moe bent anders val je niet zomaar in slaap.
Ga eens structureel vroeger naar bed dan normaal en kijk eens of je dan nog steeds zomaar in slaap valt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:07

Niet onder dekentjes gaan liggen en zodra je echt moe wordt, gewoon naar bed.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:08

Als ik ga liggen val ik ook in slaap...
Rechtop blijven zitten is voor mij de truc.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:09

Gewoon vroeger in je bed kruipen? Moe is moe.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:10

Hier hetzelfde. 's Avonds op de bank lezen of een film kijken gaat een tijdje goed maar voor het bedtijd is val ik in slaap. Gelukkig is het geen probleem om daarna in bed voort te slapen.

EsplenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:14

Ik herken het deel van je er niet toe kunnen zetten om naar bed te gaan. Wat bij mij helpt is om alvast alles te doen wanneer ik niet meer naar buiten hoef: pyjama aan, make up af, wanneer ik niet meer hoef te snacken tanden poetsen, etc. Dat maakt het voor mij makkelijker om savonds op de bank te hangen en wanneer ik het gevoel heb dat mijn ogen dichtvallen kan ik direct naar bed.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:17

Je zou voor de zekerheid er eens een bloedonderzoekje tegenaan kunnen gooien? Zo in de winter is een vitamine d tekort bijvoorbeeld niet ondenkbaar.

Verder merk ik dat ik vroeger slaperig word als ik weinig lampen aan heb in huis. Op zich vind ik het wel lekker als het 's avonds een beetje schemering is in huis, ik heb niet heel veel licht nodig. Maar als het dan vroeg donker is en ik zit vanaf 17:00/18:00 in het half donker dan ben ik om 20:00 ook best slaperig :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:21

Zou vooral geen wekkers zetten. Als je eenmaal slaapt dan slaap je en zijn dat gewoon uren van je nachtrust, welliswaar met een onderbreking, maar dat hebben veel mensen.

Om te voorkomen dat het gebeurt: vooral niet plat gaan liggen onder de warme dekentjes. En als je zo moe bent gewoon lekker vroeg naar bed als dat er niet voor zorgt dat je heel vroeg wakker bent of wakker ligt.

Misschien kun je kijken naar je dagelijks leven? Misschien verbruik je gewoon teveel energie en neem je niet voldoende pauzes waardoor je begin van de avond al op bent. Sta je bijvoorbeeld wel energiek en uitgerust op?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:34

Ik val ook snel in slaap op de bank, ook als ik niet moe ben. Voor mij helpt het om niet te gaan liggen en af en toe iets te eten/drinken. :j

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:39

daantjuhhh schreef:
Ik val dagelijks in slaap op de bank.

Voor mij is dat geen probleem.
Ik val altijd wel weer vlot in slaap als ik later naar bed ga.

Hier ook.

Als ik een drukke dag heb gehad val ik ook in slaap bij het tv kijken. Maar kan ook wel weer slapen als ik naar bed toe ga.
Na een weekje vakantie gaat het weer prima. :P

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:46

Oooh zo herkenbaar. Heb t ook een hele periode gehad.

Ik vond het eerlijk gezegd heerlijk. Lekker insnoozen. En inderdaad soms 1 uur maar ook wel eens 4 uur wakker. Soms keek ik ook serie tot 3 uir en viel ik niet in slaap. In mijn optiek, soms heb je het gewoon ff nodig.

Je kan misschien gaan serie kijken op bed? En anders inderdaad niet gaan liggen. Maar ooh zo moeilijk

Ik val overigens makkelijk in slaap. Laatst op wen middag ff film kijken ook. Vroeger sliepen mijn vader en ik beide tijdens voetbal en zat mijn vriend er pompverloren tussen

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:07

Ik ook… mijn oplossing was niet onder een dekentje liggen maar rechtop in mn stoel.
Hierin val ik dus inmiddels ook in slaap..
dus zodra ik merk dat ik moe ben ga ik naar bed en zet ik m’n tv programma over op de telefoon. Liever dat ik daarmee ‘s morgens wakker wordt in bed dan met de tv aan op de bank of nog erger rechtop in een stoel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:19

Herkenbaar, voor mij werkt het niet om rechtop op een stoel te gaan zitten ipv op de bank met een dekentje. Voordat mijn kachel het warm heeft is het alweer bedtijd, ik zet dus savonds uit werk de kachel nooit aan. (Electrisch) dekentje op de bank is dan veel economischer.
Maar ja, dat in slaap vallen hè _O-
Vervolgens jezelf dan naar de badkamer slepen en omkleden om dan de rest vd nacht niet te slapen 8)7

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:49

Eeeeh herkenbaar! Eigenlijk begonnen na mn puberteit. Ik val in slaap en slaap gerust tot 3:00 of later…. Val rond 20:00 in slaap denk ik. Nu sta ik vaak 5:15 al op dus ik snap dat ik wel snel moe ben. Meestal ben ik het nu voor en ga ik gewoon optijd naar bed, maar van het weekend gebeurde het nog. Film opgezet, werd bij de aftiteling wakker :+

Ik slaap dan trouwens wel gewoon de hele nacht nog door. Ik heb veel slaap nodig. Ohja en ik val gerust zittend in slaap, ik hoef er niet voor te liggen…

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:06

Oh hier ook herkenning. Vooral in de wintermaanden heb ik dit, ook bijna elke avond als ik alles klaar heb en lekker ga zitten voor de buis. Ik red vaak geen film uitkijken. Dan word ik zo boos op mezelf maar ik hou er ook niks aan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:19

Ik heb het meestal niet met tv kijken, maar geef me een boek en binnen tien pagina's ben ik weg. Ik vind het maar irritant, ik wil geen tukkie doen maar kan mijn ogen dan gewoon niet meer open houden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:22

Ik ben gestopt met boeken lezen. Deed ik eerder graag in bed voordat ik ging slapen. Maar elke avond je rot schrikken als dat boek op je harses valt omdat je in slaap valt is ook niet leuk _O-

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:38

Wij doen al maanden over een serie op Netflix. Puur omdat ik regelmatig al na 10 minuten in slaap ben gevallen. Inmiddels val ik denk ik 6 van de 7 avonden in slaap op de bank. Gelukkig maakt mijn partner mij altijd rond 21.00/22.00 wakker om samen naar bed te gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 00:52

Ik heb dit opgelost door voor mezelf te beginnen in 2016 en me meer te laten leiden door mijn biologische klok. Mijn wekker gaat dus niet vroeg en ik kan de dagen veel beter volhouden. Ga dus ook later naar bed omdat mijn biologische klok naar achteren is geschoven.