Mastopathie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Mastopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 14:20

Hallo bokkers,

Ik moet vrijdag weer naar de huisarts omdat ik waarschijnlijk mastopathie heb aan mijn linkerborst.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met mastopathie? Welke klachten heb je en wat werkt goed voor je om dit te verminderen?

Hoor het graag :)

Groetjes

Alwiene

Re: Mastopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:26

Ik heb een tijd last gehad van borstpijn, achteraf geen mastopathie maar een gevolg van een verhoogde prolactine door medicatie. In Duitsland kun je Mastodynon kopen bij de apotheek en dat hielp bij mij wel goed toenertijd!

_Denise_

Re: Mastopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:37

Toevallig, na een paar maanden duidelijke klachten aan de linkerzijde te hebben ervaren ben ik recent door huisarts doorverwezen voor mammografie, hier is uiteindelijk (dmv aanvullende echo) ook enkelzijdige mastopathie vastgesteld.
Voorheen had ik altijd de week voor menstruatie last van gevoelige borsten aan beide zijden. Nu slechts links en minder duidelijk verloop. Ik denk dat bij mij stress een grote rol heeft gespeeld. Sinds een kleine maand is externe stress (werk) sterk verminderd. Misschien dat dat (en de opluchting dat borstkanker werd uitgesloten) maakt dat ik er nu weinig last van heb.
Ik zweer wel bij het dragen van beugelloze beha’s van Calvin Klein.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:54

Ik heb het sinds mijn 30ste echt erg.
Ze doen dan zo zeer dat je spontaan denkt dat je zwanger bent of stuwing hebt.
Zat bij mij wel altijd een vast patroon in.

Stel
1 januari menstruatie
14 januari begonnen borstel zeer te doen
28 januari menstruatie en dag later was de pijn weg.

Echt met mega veel harde bonken en/of schijven erin.
Had hierom.okk altijd 2 maten bh's. Want in de pijnlijke periodes kon ik ook qua formaat niet in mijn normale bh's

Hier noemde de arts het overactief klierweefsel. Moet ook jaarlijks sindsdien preventief voor een mammografie.
Tegenwoordig ook nog eens cysten erbij.

Nu ben ik 48 en mijn menstruatie is nu enorm wisselend. En merk dat het de laatste maanden minder wordt gelukkig.