Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Mijn moeder heeft dit ook regelmatig en is helemaal onderzocht, ook op nierstenen etc. Het zijn bij haar de darmen, ze heeft sowieso al hele gevoelige darmen maar eens in de zoveel tijd krijgt ze een darminfectie, heel erg pijnlijk. Heeft te maken met de uitstulpingen in de darmen, diverticulitis heet het dacht ik. Dan gaat zo’n uitstulping ontsteken en dat geeft verschrikkelijke pijnen en vaak ook bloed. Is meestal met een week weer over.
Freyr schreef:Totaal geen idee of tips, ik dacht echt dat dit topic over een paard zou gaanVoor paarden heb ik genoeg tips en ervaring met koliek helaas
ivy_power89 schreef:Ik zou aandringen bij de gynaecoloog op meer onderzoek. Ik vind het wel beetje onlogisch qua ritme maar endometriose is niet altijd met de normale instrumenten te vinden.
Wat jij omschrijft had ik elke maand, onnoemelijke pijn. Maar de gyn zei, niets te vinden op de echo, alles is normaal.
Tot ik aangedrongen heb op een kijk operatie, en toen vonden ze plekken op mn blaas, buikvlies en bekken holte.
Hoe is je cyclus en hoe zijn je menstruaties?
wouterpaard schreef:ivy_power89 schreef:Ik zou aandringen bij de gynaecoloog op meer onderzoek. Ik vind het wel beetje onlogisch qua ritme maar endometriose is niet altijd met de normale instrumenten te vinden.
Wat jij omschrijft had ik elke maand, onnoemelijke pijn. Maar de gyn zei, niets te vinden op de echo, alles is normaal.
Tot ik aangedrongen heb op een kijk operatie, en toen vonden ze plekken op mn blaas, buikvlies en bekken holte.
Hoe is je cyclus en hoe zijn je menstruaties?
Laatste keer bij uitstrijkje op aandringen van mij gekeken naar endometriose was niks te zien. Keer ervoor hadden ze weefsel weggenomen controle door slecht uitstrijkje en die pijn daarna voelde hetzelfde. Ben inmiddels door 4a5 gynaecoloog wel bekeken.
Ik ben lees vaker dat endometriose pas wordt gezien bij een kijkoperatie.. ik slik de pil altijd half jaar door, heb een lichte 20mg en ben nauwelijks ongesteld. Heb nooit veel last gehad van mijn menstruatie.
Respect dat jij een kijkoperatie erdoor hebt gekregen! Huisarts wil eigenlijk niks meer doen..
En ja die om het half jaar is zo raar…
Celebi schreef:Als het soms voorkomt na een stopweek na 6 maanden doorslikken zou ik eens kijken wat het doet om netjes een paar keer na 3 weken de stopweek te doen. Heb je het dan niet meer, of misschien na elke stopweek, of gewoon ongeveer weer halfjaarlijks. Denk dat die info best veel kan helpen bij de zoektocht.
wouterpaard schreef:Celebi schreef:Als het soms voorkomt na een stopweek na 6 maanden doorslikken zou ik eens kijken wat het doet om netjes een paar keer na 3 weken de stopweek te doen. Heb je het dan niet meer, of misschien na elke stopweek, of gewoon ongeveer weer halfjaarlijks. Denk dat die info best veel kan helpen bij de zoektocht.
Sowieso niet na elke stopweek wel een keer gedaan na 3 weken toen geen last. Maar kan geen kwaad dit tijdje te testen! En kijken wat er dan gebeurt over een half jaar. (Alleen tijdens vakanties niet fijn maar moet toch iets)
wouterpaard schreef:Lalidan schreef:Hebben ze galstenen ook uitgesloten? Het klinkt niet heel typisch, maar ja, je bent wel een vrouw. Wij vrouwen tonen weleens vaker atypisch
Hebben ze het nooit over gehad.. zouden ze dit kunnen uitsluiten door echo of ct scan?
Ik heb ct scan gehad met vloeistof en zonder.