Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Ah, weer een diagnose die niet officieel gesteld is, maar laten we er een heftige stempel op plakken![]()
Om op je vraag te antwoorden; niet. Daar ga je niet mee om. Als de schimpartner volwassen is is het aan die persoon zelf om daar iets mee te doen en daar heeft een ander geen invloed op.
Beemsterkaas schreef:Een narcistische persoonlijkheidsstoornis komt naar schatting bij maar 1% van de bevolking voor.
meggiemeg schreef:Zolang een partner er voor kiest om in de relatie te blijven kan je weinig. Diegene zal zelf de stap moeten gaan zetten, vaak komt dat wel, kan helaas soms wel te lang duren.
Goof schreef:Ah, weer een diagnose die niet officieel gesteld is, maar laten we er een heftige stempel op plakken![]()
Om op je vraag te antwoorden; niet. Daar ga je niet mee om. Als de schimpartner volwassen is is het aan die persoon zelf om daar iets mee te doen en daar heeft een ander geen invloed op.
Tiggs schreef:Goof schreef:Ah, weer een diagnose die niet officieel gesteld is, maar laten we er een heftige stempel op plakken![]()
Jep, mannen hebben narcisme en vrouwen borderline…
kiki1976 schreef:Machteloos, zeker weten! Degene moet het idd zelf doen, en voor nu lijkt hij geen uitweg te zien nog. Zit compleet klem. Positief over de ander blijven is verrekte moeilijk, omdat mijn man en ik van degene regelmatig een mes in ons rug krijgen.
Waar ik niet helemaal achter staat, heeft mijn man wel een grens getrokken door te zeggen, het houd voor mij hier nu op. Jij zal de eerste stap moeten zetten als je zover bent. Als je zover bent dan zijn wij er voor je. Dan staan we naast je om te helpen, onvoorwaardelijk.
En dan doel ik op zijn uitspraak, het houd hier voor mij op. Want op de hulp sta ik voor 1000% achter