Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runnerfan schreef:Ik moest ook meteen aan coeliakie denken. Is daar nog geen onderzoek naar gedaan?Wat vervelend dat je je zo naar voelt! Je verhaal doet mij in de richting van coeliakie denken. Ik zou als ik jou was de huisarts vragen om even de antistoffen hiervan in je bloed te bepalen. Dan heb je een richting waar je moet zoeken. Sterkte!
superpony schreef:Ik had ook altijd lage waardes en de oorzaak was ook duidelijk, dus opname probleem.
Een van de eerste keren dat het echt niet goed ging, moest ik een bloedtransfusie. Toen ging ik na 2 dagen en meerdere zakken bloed echt huppelend het ziekenhuis uit.
Het zakte altijd snel, maar pas onder een HB6 komen ze met een ijzerinfuus, terwijl ik als het onder de 7 zakt, het al ga merken.
Ik heb meerdere malen ijzer via het infuus gehad, zowel Venofer als Ferinject. De ene kreeg ik dan eenmaal en de ander met enkele tijd ertussen een paar keer.
Bij een ijzerinfuus duurt het wel even voor je waardes stijgen, maar goed.......je weet dat het gaat stijgen.
Nu al lange tijd geen infuus gehad en het gaat doorgaans ook goed. Als ik merk dat het minder is, neem ik zelf een periode ijzer bij. Krijg het wel van de huisarts.
Mijn B12 is nooit laag geweest. Vit C slikken bij ijzer lukte eerst niet, maar toen kreeg ik de tip om vit C te slikken die niet zuur is en dat werkt.
Als ik wel een ijzerinfuus nodig heb, gaat dat via de MDL arts. Een keer zat ik bij de huisarts en in overleg besloten om weer voor een ijzerinfuus te gaan. Hij heeft toen daarvoor naar de mdl arts moeten bellen, dus kon het blijkbaar niet zelf aanvragen.
Alleen de eerste keer was ik na het infuus niet zo lekker, maar toen waren mn waardes niet zo goed. Als ik op tijd was of ben, valt dat reuze mee. En we hebben de geswitcht tussen de venofer en ferinject. Maar iedereen zal anders reageren.
superpony schreef:Ja, zie eerste zin. Daar valt ook niks meer aan
Uit je eerste zin kan ik niet de oorzaak halen
dierenfan schreef:Hopelijk dan een duidelijke diagnose