Over-ear noice cancelling koptelefoon voor slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Over-ear noice cancelling koptelefoon voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 10:47

Ja, lange titel :').

I.v.m. een chronische gehoorgang infectie kan ik geen in-ear oordoppen dragen. Zodra ik dat doe, zeggen mijn oren na een paar nachten 'Nope nope nooooope!'

Maar ik merk wel dat ik beter slaap wanneer ik wél iets van oordoppen draag. Mijn partner zaagt graag oerbossen om en we wonen langs een N-weg waar men vooral 's nachts denkt op het circuit te zijn. Het is wel de bedoeling te gaan isoleren (we zijn bezig alle kozijnen te vervangen, maar, tijd), maar tot die tijd wil ik toch kijken of ik iets kan vinden dat mijn nachten wat stiller maakt, maar geen oordop is.

Nu heb ik wel slaapbanden gevonden die ook over de oren gaan, die spelen een muziekje. Maar dat hoeft van mij allemaal niet. Ik ben echt op zoek naar noice cancelling over-ear koptelefoons/ear muffs oid.

Heeft iemand hier ervaring met bepaalde merken, of tips waar ik nog naar kan kijken?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:25

Ben je een rugslaper of slaap je op je zij/buik?
Wil je iets hebben dat echt geluid reduceert zonder muziek/geluid en moet het over je oren gaan dan zit je toch al gauw gebonden aan een regulier model koptelefoon met een (semi-)harde schaal over de oren. En dat ligt naar mijn mening echt voor geen meter als je niet 100% van de nacht op je rug ligt, of je raakt het halverwege de nacht kwijt. Als het niet je bedoeling is om geluid af te spelen zou ik eigenlijk voor reguliere gehoorbescherming gaan (bijv earmuffs van het merk 3M) die puur decibels reduceren. Actieve noise cancelling kan ook, bijv de Sony wh1000xm-5 of de bose quietcomfort, of oudere modellen uit die series. Maar qua prijsklasse zit je dan een stuk hoger (enkele honderden euro’s).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:28

Ik heb de Bose Quietcomfort, die noise cancelling is super fijn.. maar liggend op de bank of in bed vind ik de grootte toch vervelend. Op de zij liggen gaat sowieso niet, en als ik op de rug lig dan zakt de beugel af en gaat hij scheef zitten en irriteren.
Ik vraag me af of er koptelefoons bestaan die wel comfortabel zijn en goed blijven zitten in bed.

Misschien nog wel een idee; ik gebruik voor mijn werk wel eens siliconen vormbare oordopjes. Die hoeven niet de gehoorgang in en sluiten verrassend goed af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 11:42

Memories schreef:
Ben je een rugslaper of slaap je op je zij/buik?
Wil je iets hebben dat echt geluid reduceert zonder muziek/geluid en moet het over je oren gaan dan zit je toch al gauw gebonden aan een regulier model koptelefoon met een (semi-)harde schaal over de oren. En dat ligt naar mijn mening echt voor geen meter als je niet 100% van de nacht op je rug ligt, of je raakt het halverwege de nacht kwijt. Als het niet je bedoeling is om geluid af te spelen zou ik eigenlijk voor reguliere gehoorbescherming gaan (bijv earmuffs van het merk 3M) die puur decibels reduceren. Actieve noise cancelling kan ook, bijv de Sony wh1000xm-5 of de bose quietcomfort, of oudere modellen uit die series. Maar qua prijsklasse zit je dan een stuk hoger (enkele honderden euro’s).

Oh ja, wel handig om te melden. Ik ben een zijslaper en de normale noice cancelling koptelefoons zijn absoluut geen optie.

8nnemiek schreef:
Ik heb de Bose Quietcomfort, die noise cancelling is super fijn.. maar liggend op de bank of in bed vind ik de grootte toch vervelend. Op de zij liggen gaat sowieso niet, en als ik op de rug lig dan zakt de beugel af en gaat hij scheef zitten en irriteren.
Ik vraag me af of er koptelefoons bestaan die wel comfortabel zijn en goed blijven zitten in bed.

Misschien nog wel een idee; ik gebruik voor mijn werk wel eens siliconen vormbare oordopjes. Die hoeven niet de gehoorgang in en sluiten verrassend goed af.

Ik heb naar de Loop gekeken, maar ik ben bang dat die toch ook een ontsteking gaan veroorzaken.

De vormbare oordopjes die alleen in de oorschelp zitten, zouden wel een optie kunnen zijn.

8nnemiek

Re: Over-ear noice cancelling koptelefoon voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:53

Dan zou ik die eens proberen :j Ik heb ze gewoon bij de drogist gehaald. Je moet ze even kneden, en dan vooraan tegen de gehooringang duwen, niet naar binnen duwen maar gewoon kneden totdat ze goed afsluiten. Ze blijven bij mij erg goed zitten tijdens het bewegen, maar ik heb ze niet getest in bed.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:26

Ik heb zo'n slaapband die inderdaad ook muziek kan laten afspelen maar dat kun je ook uitzetten. Maar erg geluiddempend is hij ook niet :=

Loops vond ik persoonlijk vervelend vanwege die harde ring aan de buitenkant.

Ik gebruik idd ook die gele kneedbare. Ik 'rol' ze tussen m'n vingers, zo smal mogelijk en stop hem dan snel in m'n oor en houd met m'n vinger lichte druk er op aan de buitenkant zodat hij in m'n oor zo goed mogelijk weer uit kan zetten terwijl hij zich deels weer naar buiten weet te persen.
Ik vind ze ideaal :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 13:57

_Karlijn schreef:
Ik heb zo'n slaapband die inderdaad ook muziek kan laten afspelen maar dat kun je ook uitzetten. Maar erg geluiddempend is hij ook niet :=

Loops vond ik persoonlijk vervelend vanwege die harde ring aan de buitenkant.

Ik gebruik idd ook die gele kneedbare. Ik 'rol' ze tussen m'n vingers, zo smal mogelijk en stop hem dan snel in m'n oor en houd met m'n vinger lichte druk er op aan de buitenkant zodat hij in m'n oor zo goed mogelijk weer uit kan zetten terwijl hij zich deels weer naar buiten weet te persen.
Ik vind ze ideaal :j

Die kan ik niet gebruiken, daar krijg ik juist ontsteking van. Ik denk ook niet dat 8nnemiek die bedoelt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:00

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:02

_San87_ schreef:
Nu heb ik wel slaapbanden gevonden die ook over de oren gaan, die spelen een muziekje. Maar dat hoeft van mij allemaal niet. Ik ben echt op zoek naar noice cancelling over-ear koptelefoons/ear muffs oid.

Heeft iemand hier ervaring met bepaalde merken, of tips waar ik nog naar kan kijken?

Kun je op zo'n slaapband niet zelf white noise afspelen? Dan kom je denk ik heel erg in de buurt van noise cancelling. Er staan heel veel tracks op bijvoorbeeld Spotify die je gewoon kunt gebruiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 14:05

Happy16 schreef:
_San87_ schreef:

Kun je op zo'n slaapband niet zelf white noise afspelen? Dan kom je denk ik heel erg in de buurt van noise cancelling. Er staan heel veel tracks op bijvoorbeeld Spotify die je gewoon kunt gebruiken.

Ik weer niet of dat voor mij werkt. Ik heb het het liefst zo stil mogelijk, juist omdat er al best wat omgevingsgeluiden zijn hier.

(Hoe kom ik in godsnaam bij noice :')...)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:18

Maar een noise cancelling koptelefoon oid maakt ook geluid he!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:29

Een noise cancelling koptelefoon maakt een soort negatief geluid, waardoor het geluid van buitenaf en het geluid uit de koptelefoon tegen elkaar wegvalt als het ware.
Het werkt echt geweldig, zeker bij constante achtergrondgeluiden als wind en regen, brommende koelkast en auto's. Maar ook praten (en ik neem aan ook snurken) wordt echt heel veel minder :j Mijn vriend is soms hele verhalen aan me aan het vertellen.. totdat hij door heeft dat ik de koptelefoon op heb :') En ik heb niks in de gaten _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 14:34

Voor zover ik weet maken ze antigeluid waardoor ruis/vervelend geluid onderdrukt/gefilterd wordt. Het geluid is niet weg, dat kan niet, maar het wordt wel flink verminderd.

Uiteindelijk gaat het omgevingsgeluid opgelost worden door triple glas, maar dat lost het partnerdeel niet op :)). Dus ik ben toch op zoek naar iets dat met mijn gevoelige oortjes ook werkt :').

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 19:20

Ik heb Loop oordoppen besteld. Wel in-ear dus niet meteen wat ik zocht, maar de reviews zijn heel goed, dus wil het een kans geven.

Vanmiddag heb ik ze een paar uur in gehad zonder problemen, ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat :).

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:57

Ik heb zo'n slaapmasker.
Niet precies wat je zoekt maarja, als je geen muziek wilt afspelen dan speel je niks af :+
Ik kan met deze prima op mijn zij slapen en dempen ook voldoende (voor mij). https://amzn.eu/d/h5mDgm8

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 19:37

Nu een week de Loop dream in gebruik, ik ben er echt heel blij mee! Ze dragen prettig, blokkeren geluid goed, en nog beter, ik heb geen last van m'n oren <3.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:41

Over ear is erg warm denk ik, daarbij vind ik hem op de bank al vervelend. Ik krijg er ook gigantische jeuk van (kan allergie zijn of door zweten?) Loops zijn wel fijn, welke heb je besteld?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:16

ik ben jaloers op jou, mijn partner snurkt vrolijk door de Loops heen (en ik heb degenen met de hoogste decibel-vermindering gekocht). :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 20:31

Cemlys schreef:
Over ear is erg warm denk ik, daarbij vind ik hem op de bank al vervelend. Ik krijg er ook gigantische jeuk van (kan allergie zijn of door zweten?) Loops zijn wel fijn, welke heb je besteld?

Loop dream.

jokari schreef:
ik ben jaloers op jou, mijn partner snurkt vrolijk door de Loops heen (en ik heb degenen met de hoogste decibel-vermindering gekocht). :(

Oh wat balen zeg. Mijn Dreams reduceren 27 dB, daar komt weinig doorheen, gelukkig. Heb ze mijn schoonmoeder ook aangeraden.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:51

Zijn die ringen van de dream ook echt zacht? Want ik heb nu de quiet en daar kan ik dus echt niet mee slapen. Ik heb nu de sleepdeep van Alpine, dat gaat oké, maar nog niet je van het.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:53

_San87_ schreef:
Cemlys schreef:

Loop dream.

jokari schreef:

Oh wat balen zeg. Mijn Dreams reduceren 27 dB, daar komt weinig doorheen, gelukkig. Heb ze mijn schoonmoeder ook aangeraden.

Ik ben benieuwd hoe ze bevallen. Ik wil ze voor m'n moeder ook bestellen. Ik heb zelf de Engage volgens mij, ik vind het hele fijne oordopjes. Ik gebruik ze alleen op het werk, zo kan ik nog iets horen als iemand me wat vraagt, maar achtergrondgeluid wordt sterk gereduceerd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 08:31

EedihcrO schreef:
Zijn die ringen van de dream ook echt zacht? Want ik heb nu de quiet en daar kan ik dus echt niet mee slapen. Ik heb nu de sleepdeep van Alpine, dat gaat oké, maar nog niet je van het.

Ja, de ringen van de dream zijn zacht en buigzaam, ik voel ze niet als ik slaap.

De ringen van de engage zijn gewoon hard, die van de quiet volgens mij ook. Ik kan me voorstellen dat dat voor geen meter slaapt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:14

_San87_ schreef:
Ik heb Loop oordoppen besteld. Wel in-ear dus niet meteen wat ik zocht, maar de reviews zijn heel goed, dus wil het een kans geven.

Vanmiddag heb ik ze een paar uur in gehad zonder problemen, ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat :).

Waar heb je ze besteld? Ik zou ze ook wel willen proberen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:33

Ik heb zelf Soundcore slaapoordoppen gekocht. Deze oordoppen kunnen verschillende white/grey/brown noise geluiden afspelen waarmee je snurken goed kan maskeren. Ik ben een extreem gevoelige slaper met gevoelige oren, en ze zitten heel fijn, en maskeren meer geluid dan reguliere oordoppen. Als je eenmaal gewend bent dan is het echt heerlijk.
(Wilde het vooral even delen voor mensen die snurken nog horen door gewone oordopjes ;))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 13:12

Charlie_P schreef:
_San87_ schreef:

Waar heb je ze besteld? Ik zou ze ook wel willen proberen.

Bij Loop zelf. Ze verzenden wel snel, met briefpost is gratid maar het duurt wat langer voor je ze hebt. Je kunt ook voor pakketpost betalen, dan is t sneller.

Ik heb wel de dream, die zijn zacht. De rest niet.