Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diddykong schreef:Ziek zijn en de wia aanvraag staan los van elkaar. De reden van ziekte nu staat los van de redenen dat je een wia uitkering hebt (zo ik het nu lees in je verhaal) Het lijkt me niet dat je dan een herkeuring krijgt. Zou je in loondienst zijn, dan zou je je ook ziek melden toch? Je kunt wel een herkeuring krijgen als je uiteindelijk na 2 jaar nog steeds niet aan het werk bent voor die 55-65%. Maar dan lijkt me dat alleen maar "fijn". Want dan zullen ze toch kritisch moeten kijken wat nog lukt zeg maar.
ivy_power89 schreef:Maar kun je je wel ziek melden bij het uwv als het om je eigen bedrijf gaat? Want ik meende dat dit alleen geldt voor mensen in loondienst.
Er wordt daarom niet voor niets gezegd dat je een AOV moet hebben als zelfstandig ondernemer.
Ik zit namelijk ook in de Wia voor 100% vanuit loondienst maar kan mij niet ziekmelden bij mn eigen bedrijf (waar ik alleen nog op papier bij zit)
Maar misschien dat het in jouw geval anders werkt.
Je hebt toch een contact persoon waar je elke 6 maanden een gesprek mee hebt vanuit het uwv? Kun je die niet om advies vragen?
Petpa schreef:Heb je je bedrijf gestart vanuit de WIA?
In dat geval zou ik contact opnemen met het UWV ivm de verrekeningsconstructie.
Voor meer informatie zie:
https://www.uwv.nl/nl/eigen-bedrijf-sta ... ng-waz-wao