Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ulaantje schreef:Ik ben april vorig jaar geopereerd aan mijn enkelbanden. Zowel binnen als buitenzijde is er enkelbandplastiek uitgevoerd en een internal brace geplaatst. Dus m'n enkelbanden zijn ingekort en een kunstbandje geplaatst.
Ik heb een week gips gehad en daarna een walker. Ik mocht met de walker meteen beginnen met voorzichtig belasten en fysio.
Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen want ik verzwikte om de haverklap mijn enkel en na de ingreep nooit meer.
Ik had de operatie wel onderschat en heb echt wel even last gehad en soort van opnieuw die enkel moeten leren gebruiken. Maar mijn orthopeed gaf ook aan dat hij meer moest doen dan verwacht en m'n enkelbanden ook echt geen functie meer hadden. Ook was er veel littekenweefsel weg gehaald van eerdere operaties en een los botfragmentje dus dat alles zal ook meegespeeld hebben.
Maar als ik opnieuw voor de keuze zou staan zou ik zeker weer voor de operatie kiezen.
Fenneeee schreef:ulaantje schreef:Ik ben april vorig jaar geopereerd aan mijn enkelbanden. Zowel binnen als buitenzijde is er enkelbandplastiek uitgevoerd en een internal brace geplaatst. Dus m'n enkelbanden zijn ingekort en een kunstbandje geplaatst.
Ik heb een week gips gehad en daarna een walker. Ik mocht met de walker meteen beginnen met voorzichtig belasten en fysio.
Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen want ik verzwikte om de haverklap mijn enkel en na de ingreep nooit meer.
Ik had de operatie wel onderschat en heb echt wel even last gehad en soort van opnieuw die enkel moeten leren gebruiken. Maar mijn orthopeed gaf ook aan dat hij meer moest doen dan verwacht en m'n enkelbanden ook echt geen functie meer hadden. Ook was er veel littekenweefsel weg gehaald van eerdere operaties en een los botfragmentje dus dat alles zal ook meegespeeld hebben.
Maar als ik opnieuw voor de keuze zou staan zou ik zeker weer voor de operatie kiezen.
Ah kijk dit klinkt wel goed! Ik ga wel vragen als mijn enkel dan toch open ligt, of hij ook niet naar de enkelband aan de binnenkant kan kijken, die is nog intact maar zal door het vele verzwikken in al die jaren ook niet meer top zijn.
Ik loop inmiddels al 4 maanden met een walker, ben blij als ik er straks vanaf ben!
Ik hoorde vanuit de fysio vanuit mijn werk dat de operatie zelf echt wel meevalt, maar dat het herstel best pittig kan zijn.
Maar hopelijk alles beter dan deze pijn continu en alle beperkingen die er aan vast zitten.