Eind van de middag net voor het donker was ik lekker aan het hardlopen. Ik zat niet goed op te letten, waardoor ik een beetje struikelde. Hierdoor maakt ik een rare beweging en schoot het vol in me rug, maar dan ook echt vol. Ik heb me vriend moeten bellen en die heeft me naar huis begeleid. Ik lig al de hele avond op de bank en kan gewoon niet bewegen van de pijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben weleens eerder door me rug gegaan, maar zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.
Hoe dan ook moet je lijf echt eerst even compenseren na de acute pijn voordat je ook maar iets kunt. Uiteraard kun je vragen om goede pijnstilling voor tijdelijk. Daarna zou ik even kijken naar een osteopaat, manueel therapeut, orthomanueel therapeut of chiropractor.
_Karlijn
Geplaatst: 30-01-25 01:57
Ja, dit heb ik helaas met regelmaat. Warm houden (kruik of warmtekussen/matje), paracetamol(spiegel opbouwen) en beetje balans proberen te vinden tussen rust en bewegen. Dagenlang platliggen maakt het erger dan proberen toch wat in beweging te blijven.. Bezoekje aan de fysio als het over een paar dagen nog niet over is en als je het echt niet vertrouwd kun je altijd de huisarts bellen voor advies.
Vaak is het gewoon een spierenkwestie en dat kan gigantisch veel zeer doen, maar in de regel weinig kwaad. Van een gekke beweging verwacht ik persoonlijk niet dat het iets ernstigers is dan een spier/aanhechting die een optater heeft gekregen en knapt het met een paar dagen weer wat op.
Heb ik ook elk jaar last van rond deze tijd, mijn SI-gewricht gaat gewoon op slot. Hoe pijnlijk ook: bewegen!!!!
Elke dag een paar keer een rondje lopen al is het maar 5 minuten. En goede pijnstilling. Bij mij werkt diazepam het beste, zonder kan ik soms niet eens opstaan. Warmte inderdaad ook. Ik heb een elektrisch dekbed 's nachts op de laagste stand staan zodat ik goed warm blijf, maakt een wereld van verschil.
Klinkt als spier. Balen en pijnlijk hoor ,en herkenbaar, kunt geen kant meer op. Goed pijnstillers erin en afspraak met fysio/osteo/manueel therapeut inplannen