Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cookies schreef:Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gehad. De tandarts heeft me antibiotica meeggeven, maar wel gezegd dat het vaak niet helpt voor een abces.
Hoera het hielp wel en daar na 2 jaar geen last gehad.
Tot afgelopen december. De pijn was werkelijk niet te harden en heb gelijk een wortelkanaal behandeling gehad. Helaas was de pijn niet weg en de dag erna heeft de tandarts de kies weer open gemaakt. Die heeft ie 24 uur open gelaten, in die 24 uur was de pijn weg. Er is toen weer een noodvulling ingegaan en eigelijk gelijk was de pijn weer terug. Als pijnbestrijding: neem maar een paracetamolletje. Ik heb het een dag volgehouden, want de tandarts had me gewaarschuwd dat het nog pijnlijk kon zijn. Maar het was echt niet te doen, ik ging van mn stokje van de pijn op zaterdagochtend. Dus naar de noodtandarts. Daar bleek dat de pus langs mn kies omhoog kroop. (yuck) Dus weer open gemaak en alles schoongemaakt en omdat ik inmiddels ook koorts had kreeg ik een antibiotica mee. Daarna was het veel beter. Wel had ik nog een dikke bult aan de binnenkant van de kaak zitten. Een week later kwam daar alle pus nog een keer uit. 2 weken elke dag kwam er rommel uit, daarna was het om de 3 dagen. De tandarts was 2 weken op vakantie en de noodtandarts kon niets voor me doen. Ik heb er in totaal 6 weken last van gehad. En ik merk nu dat ik weer een beetje kan eten met die kant. Over 3 weken gaat de noodvulling eruit en de permanente vulling erin.