Matras voor zwaar persoon ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Matras voor zwaar persoon ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 12:53

Ik ga binnenkort verhuizen en dan kan ik mooi opzoek naar een nieuw bed met een nieuwe matras. De maat van het bed wordt 140/200.

Nu ben ik echt veel te zwaar 110+ kilo...(wel bezig met afvallen)

Mijn huidige matras is niet geschikt voor mijn gewicht en ik krijg naar een aantal uur liggen veel last van mijn rug als in dat ik mezelf ook bijna niet meer kan omdraaien in bed zo stijf en pijnlijk.

Ik zoek dus ervaringen van anderen die mij op weg zouden kunnen helpen wat nou een fijne matras zou kunnen zijn en eventueel ook een juiste onderbodem. Als in waar slapen jullie op :o

Ik vind het niet erg wat te investeren maar ik heb geen groot budget. Zo'n 1500 is toch wel een max voor mij helaas. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:02

Hoi, ik ben niet zo zwaar als dat jij bent maar ik wil wel even mijn ervaring delen.

Mijn vriend en ik gingen voor nieuwe matrassen. Hij is echt een veertje (geen spier en geen vet +/- 60 kilo) en ik heb wel wat meer massa. Wat men zegt is dat als je wat zwaarder bent dat je dan een steviger matras nodig hebt en gezien ik enorm veel nekpijn heb altijd nam ik dat advies zeker aan.

Goed dus wij daar proef liggen en allebei een matras gekocht. Er waren meerdere 'hardheden'. We kwamen allebei uit op een stevig matras maar beide met een andere vulling.

Toen we ze thuis hadden was ik zo sip. Alles deed zeer. Maar ik had er toch goed aan gedaan om een stevig te nemen? Ik ben toch zwaarder dan mn vriend? Ik moet toch niet op een zacht matras?

Het verhaal eindigde met dat ik nu een extra zachte topper heb van Emma en ik nu eindelijk weer lekker kan slapen. Al lig ik nu 15 cm hoger dan vl. :')

Conclusie: zoek een matras uit dat je terug mag sturen als je niet tevreden bent en luister naar je lichaam.

Aight

Re: Matras voor zwaar persoon ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:05

Wellicht laten adviseren bij een beddenzaak (sommige doen ook zo'n scan en dan zie je welke matrassen in bepaalde prijsklassen eruit komen). Dan kun je ook meteen het verschil voelen.

Bij ikea testen ze matrassen tot 140kg, maar daar wordt ''stevige'' ondersteuning ook wel aangeraden. Met name dat je niet door het matras heen ligt. Anders is een topper zoals Iris heeft voor de zachtheid wel fijn, met de stevige ondersteuning van een hard matras

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:26

Ik ben vast niet heel veel lichter dan jij en ik slaap heel lekker op de hardste stand van de Matt sleeps matras. Deze mag je ook best een tijd testen en als het niet bevalt terugsturen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:33

Qua gewicht kan ik niet meepraten, maar ik zou ook zeggen Matt Sleeps, dan kun je zelf ook aanpassen als je dat wil. Mijn man van 100+ kg slaapt daar ook goed op trouwens

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:38

Ik ben wel wat minder zwaar dan dat jij bent, kilo of 10-15. Hier toevallig van de week een nieuw matras en topper (plus) gekocht van Cloudpillo. Dit op onze 'oude' boxspringbodem gelegd. Wordt veel uit geruster wakker en heb geen pijn meer aan mijn rug.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:41

Ik weeg ongeveer hetzelfde als jij. Ik slaap heerlijk op een Auping Inizio matras, stevig. Kostte toen in een aanbieding (599). Er is ook nog extra stevig maar die vond ik te hard, ondanks dat ik van een stevig matras houd. Als bodem eronder heb ik een boxspring, dus niks speciaals.

Ik heb toen ook proefgelegen op een Avek, lag echt heerlijk. Was een heel dik en stevig matras, maar voor ons te duur(€1000 per stuk, en we moesten er 2)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:48

Je moet echt zelf gaan voelen. En zwaar zegt niet altijd dat je extra hard wilt hebben.
Ik ben wel wat lichter, maar heb een matras voor mensen tussen de 80 en 120kg. Ik zit zeg maar precies in de middenmoot. Eigenlijk vind ik het wel een beetje een miskoop. Online besteld, is een echte Emma, dus een goed merk. Was ook 500 euro.
De reviews zeiden dat het matras hard was. Mooi, dat zoek ik. Nou, vanaf dat ik het heb vind ik het ZACHT. En af en toe word ik ook wakker met last van m'n rug. Heb er al een topper op liggen, maar het matras blijf ik te zacht vinden.
Ik word nu niet meer wakker met af en toe een doof been zoals op m'n andere (harde) matras, maar dat heb ik liever dan nu zo'n zachte.

Koop verder geen ikea matrassen, die kun je na 3 a 4 jaar weer wegdoen. Mijn vorige matras was dus een Ikea matras en na 2.5 jaar zat er al een kuil in. Maar niet genoeg volgens ikea om onder garantie te vallen. Heb het matras dus gebruikt todat ik elke dag opstond met rugpijn. Dat was dus na 4 jaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:48

Wij hebben een tijd geleden voor iemand anders een nieuwe bedbodem en matras moeten kopen. Deze persoon is ongeveer 120 kg en het viel best tegen om een bodem te vinden die daar tegen bestand is. -O-

We zijn er achtergekomen dat de meeste bedbodems 90 tot 100 kg nog wel aankunnen, maar daarboven gewoon kapotgaan. op advies twee keer van een bedden zaak hadden we een bodem gekocht. De eerste was binnen drie dagen kapot, -:(- de tweede heeft het 1 1/2 week volgehouden. 8)7

Uiteindelijk hebben we een soort disk vorm bodem gevonden bij een ander bedrijf geschikt tot 150 kg en daarbij een geloof ik auping matras die ook tot 150 kg aankan en deze is nu al twee jaar lang in gebruik blijft heel en schijnt goed te slapen.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:49

Hier ook geen slank poppetje (verre van). Wij hadden altijd een waterbed, maar naar gelang ik zwaarder werd kwam mijn man steeds hoger te liggen, ondanks de 2 losse zakken.
We hebben nu Emma matrassen en die liggen heerlijk. Ik heb de medium en mijn man de harde. Das natuurlijk een kwestie van smaak.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:53

Ik zou naar een goede bedden zaak gaan en laten testen/meten. En ook vooral zelf kijken wat je prettig vind.
Mline, swiss sense en Emma bieden deze service.
Wij hebben een swiss sense boxspring bed en 2 losse matrassen en topper. Mijn man, die ook vrij zwaar is door zijn lengte. Heeft een heel ander matras dan die ik heb.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:04

Matt Sleeps! Ik ben een stuk zwaarder geweest dan jij en ben veel afgevallen, dus heb het matras op heel veel gewichten mee gemaakt. Het is helemaal aan te passen naar jouw lijf en gewicht. Uit mijn hoofd is het matras tot 150 kilo geschikt, je kunt proefslapen en er zit lange garantie op. Heel tevreden mee! Mijn vriend is erg slank en die heeft zijn eigen hardheid, die is ook in het 140cm formaat aan twee kanten in te stellen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:13

Wij hebben een jaar of 3 terug bij een beddenspeciaalzaak een nieuw bed aan laten meten, beide zijn we geen lichtgewichten, manlief door zijn lengte en spiermassa van zijn zware werk. Ik ben een lekkerbek zullen we maar zeggen. Mijn man vind een semi zacht/hard matras prettig ik vind een stevig matras prettiger. Uiteindelijk een bed samen gesteld, waren ruim 5000.- kwijt inclusief ombouw en stof en kleur naar wens. In de logeerkamer staat een hagelnieuw bed van Matt sleeps. Met matrassen welke je aankunt passen. 3x raden welke matrassen er nu op ons dure bed liggen, die van Matt sleeps. Ik heb hem op de stevigste stand staan en mijn man middelmaat.
Ik zou ook kijken naar een winkel/bedrijf waar je een periode proef mag slapen, dan heb je meer zekerheid dat je niet aan het geld uit geven blijft en straks matrassen hebt liggen die je niet fijn vindt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:18

ik ben ongeveer even zwaar als jij. Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe matras van Matt sleeps, dat bevalt mij heel goed. Ligt fijn, en geen last van mijn rug. Ik ben een zijslaper. Dit matras is aan te passen aan je gewicht(verandering) en wensen. IK ben heel tevreden, echt een aanrader.
We hebben een boxspring.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:35

Hier ook fan van een Matt, juist omdat je thuis de hardheid zelf kan aanpassen. Bij ons is het gekomen omdat mijn man en ik beide andere wensen hebben, maar geen aparte matrassen willen. Zijn kant staat nu harder afgesteld dan mijn kant, waardoor we beide comfortabel kunnen liggen zonder 's nachts in de goot terecht te komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:37

Ons hele gezin heeft matrassen en kussens van Royal Health Foam. Ik wil nooit meer iets anders.
Als je in de koopjeshoek kijkt, zie je matrassen die voor 50% van de prijs weggaan. Daar is op proef geslapen en niet OK bevonden. Dan Laat RHF ze reinigen en er gaat een nieuwe tijk om. Prima matrassen.
https://www.healthfoam.com/

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:56

Ik zou kijken naar een aanpasbaar matras. Zelf was ik ook te zwaar en toen had ik echt een hard matras nodig, anders zag je gewoon een afdruk als ik 's ochtends uit bed kwam en was omdraaien ook nog wel eens lastig. Maar nu weeg ik 70 kilo en voelt m'n matras als beton :=

Dus zeker als je nu nieuw wilt gaan aanschaffen én bezig bent met afvallen, zou ik niks nemen wat niet aan te passen is.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 14:58

Ik lees hier veel positieve ervaringen met matt sleeps, heb eens even gegoogeld en zie dat die oa verkrijgbaar is bij beter bed. Daarvan is er geloof ik wel een winkel in de buurt te vinden en zag dat ik ze online kan bestellen voor de rond de 500 in de gewenste maat.
Gelukkig hoef ik met helemaal niemand rekening te houden, dus kan lekker helemaal naar eigen wens maken.
Ik slaap liefste midden in mijn bed op mijn rug, of juist tegen de muur op mijn zij :+ dus eventueel zou ik daar ook nog mee kunnen spelen met die matt sleep matras. :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 15:16

De matrassen van Cloudpillo zijn ook geschikt voor zwaardere mensen! :)
Ik had het nagevraagd omdat ik rond hetzelfde gewicht zit, ze zijn geschikt tot 130 kg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 15:19

Ik zie hier mensen proefliggen zeggen, maar dat heb ik ook zeker gedaan. En ik was heilig ervan overtuigd dat ik een goede keuze maakte. Maar proefliggen zo overdag in een beddenzaak en een nacht slapen is toch wel echt anders (voor mij dan).

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 15:24

Hebben jullie misschien naast de matt sleeps ook nog tips wat betreft de bodem? Waar ligt jullie matras op?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:13

Bij ons ligt het normaal op een boxspringbodem. Maar nu ligt het tijdelijk op een lattenbodem en dat werkt beide prima. Heb het gevoel dat de boxspringbodem wat steviger voelt.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:05