Soort van vliesje uit oor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Soort van vliesje uit oor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 17:46

Beetje achtergrond informatie;

Ik heb al vanaf kind af aan oor problemen, hele tijd oorontstekingen met veel pus eruit, vele buisjes gehad die eruit vielen en uiteindelijk theebuisjes die wel bleven zitten en deze zijn uiteindelijk verwijderd. Heb altijd wel last van mijn oren gehouden, slappe trommelvliezen en ook wat gehoorproblemen, vooral met veel geluid dat mijn oren dichtklappen. Als ik kauw hoor ik ook weinig :')

Ik heb 2 jaar geleden geloof ik voor het laatst een oorontsteking gehad, tussendoor wel zo nu en dan last en kwaaltjes maar geen ontstekingen. Laatste maanden begon ik weer wat last te krijgen maar zette niet door. Veel oorsmeer enzo. Maar het was te doen.

Nu voelde ik vandaag echt een zeurderig, niet extreme, trekkende pijn aan mijn trommelvlies. Met mijn vinger voelde ik dat er iets vanuit mn oor trok aan mijn trommelvlies, dit was dus niet diep. Eerst ondiep schoon gemaakt met een wattenstaafje, was niet echt oorsmeer maar wel vocht (niet stinkend of echt een groene kleur ofzo, heeel licht bruin) en daarna met mijn “schroevendraaier” waar je zeg maar oorsmeer van binnen uit naar buiten schuift. Dus niet dieper er in druk. Ik voelde iets trekken en ik zag een soort van vliesje uit mijn oor komen, het stonk niet, de druk van mn oor leek wel weg te zijn (nog wel een kloppend gevoel maar thats it). Maar ik heb dit nog nooit gezien :') ik ga morgen de huisarts bellen, maar het is dus echt een soort van vliesje. Vind er geen spoed bij want ik heb nu niet echt last meer, wel een gevoelig oor maar thats it :Y)

Iemand enig idee wat het kan zijn? Of heb ik nu mijn trommelvlies eruit getrokken? :')

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:57

Oude huid.

Ik keek veel van die waxfilmpjes en dit is gewoon oude huid, de binnenkant van je oor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 17:59

Onali schreef:
Oude huid.

Ik keek veel van die waxfilmpjes en dit is gewoon oude huid, de binnenkant van je oor.

Ook zo’n draadje/vliesje? Heb dit echt nog nooit meegemaakt en zat echt aan of bij m’n trommelvlies vast leek wel :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:00

Jep, ook weleens gehad. En das niet je trommelvlies ;)

Ook een verleden (en nog steeds maar nu een tijd niet gelukkig) met een loopoor. Zelfs bij de kno geweest.

Maar toen het ineens zo ging jeuken, haalde ik ook z’n ‘vel’ uit. Heeft wel ff geduurd voordat het echt over was weet ik nog, want kort erna begon de jeuk weer en zit je er toch weer aan.

Bij de huisarts geweest maar weet niet meer wat het toen was. Naar mijn weten ging het ook zelf over.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:02

Rennie89 schreef:
Onali schreef:
Oude huid.

Ook zo’n draadje/vliesje? Heb dit echt nog nooit meegemaakt en zat echt aan of bij m’n trommelvlies vast leek wel :')

Het draadje is gewoon verfrommelde huid en ja je trommelvlies 'verhaard' ook.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 18:06

Dankjewel voor de reacties! Geen trommelvlies eruit getrokken in ieder geval :P snot/loop oren had ik echt aan de lopende band en dus 2 jaar geleden voor het laatst, toen stroomde het er ook even uit. Dit was vlak nadat ik corona had gehad en griep. Immuunsysteem was echt naar z’n moer :Y)

Ik bel morgen wel even voor de zekerheid de huisarts of oordruppels evt nodig zijn, omdat het best gevoelig is. Maar niet meer pijnlijk gelukkig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:04

Loop oren wordt veroorzaakt door voeding waar je op reageert bioresonantie therapie werkt goed. Nooit wattenstaafjes gebruiken is heel slecht dan duw je meer je gehoorgang in dan dat je er uit haalt.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:42

Rennie89 schreef:
Onali schreef:
Oude huid.

Het kan inderdaad wel dat het een beetje vastgekleefd zat aan je trommelvlies.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:36

marleen_usar schreef:
Loop oren wordt veroorzaakt door voeding waar je op reageert bioresonantie therapie werkt goed. Nooit wattenstaafjes gebruiken is heel slecht dan duw je meer je gehoorgang in dan dat je er uit haalt.

Dit is interessant. Waar vind ik hier meer over?

Ik had constant oorontstekingen als kind, uiteindelijk bleek ik cholesteatoma (cyste) te hebben.
Maar ondanks meerdere operaties en blijvend gehoorverlies blijf ik wel last hebben van oorsmeer wat ik soms ook echt voel lopen in het oor.
Ik eet wel veel ongezonde dingen eigenlijk.

purny

Re: Soort van vliesje uit oor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:41

Ik heb ook overmatig veel oorsmeer, volgens mijn moeder al sinds ik klein was.
Met een wattenstaafje in de oren is ook niet goed...
Vraag me af wat ik hier tegen kan doen

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:49

Tegen oorpijn helpt bij mij aconutum d3 van vsm heel goed. Een homeopathisch middel.
Ook van kind af aan al oorpijn, buisjes en oren door spuiten. Ik ben er redelijk overheen gegroeid, maar dit heeft mij altijd goed geholpen, misschien het proberen waard.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:11

Ik weet niet waar je iets er over kan vinden dat met voeding, ik ging zelf ooit alternatief en toen vroeg die vrouw hoe gaat het met de oren van je dochter? Ik vertelde haar alles en toen gaf ze aan haar te kunnen testen, en daar kwam uit tarwe en koemelk.
Ze kwam in het Sophia voor controle die kno arts keek en zag een ontsteking. Ik riep oh nog niks van gemerkt heeft ze stiekem weer een ijsje gepakt bij haar oma. Ik werd heel raar aangekeken dus hield ik mijn mond verder. Als ze vanaf baby geen koemelk en tarwe had binnen gekregen zou haar een hoop ellende
bespaard zijn gebleven en zou ze links
niet doof zijn. Bioresonantie heeft er voor gezorgd dat ze alles weer kan eten. Zelf heb ik het ook meegemaakt en ben 2 keer geopereerd.