Ik heb al vanaf kind af aan oor problemen, hele tijd oorontstekingen met veel pus eruit, vele buisjes gehad die eruit vielen en uiteindelijk theebuisjes die wel bleven zitten en deze zijn uiteindelijk verwijderd. Heb altijd wel last van mijn oren gehouden, slappe trommelvliezen en ook wat gehoorproblemen, vooral met veel geluid dat mijn oren dichtklappen. Als ik kauw hoor ik ook weinig

Ik heb 2 jaar geleden geloof ik voor het laatst een oorontsteking gehad, tussendoor wel zo nu en dan last en kwaaltjes maar geen ontstekingen. Laatste maanden begon ik weer wat last te krijgen maar zette niet door. Veel oorsmeer enzo. Maar het was te doen.
Nu voelde ik vandaag echt een zeurderig, niet extreme, trekkende pijn aan mijn trommelvlies. Met mijn vinger voelde ik dat er iets vanuit mn oor trok aan mijn trommelvlies, dit was dus niet diep. Eerst ondiep schoon gemaakt met een wattenstaafje, was niet echt oorsmeer maar wel vocht (niet stinkend of echt een groene kleur ofzo, heeel licht bruin) en daarna met mijn “schroevendraaier” waar je zeg maar oorsmeer van binnen uit naar buiten schuift. Dus niet dieper er in druk. Ik voelde iets trekken en ik zag een soort van vliesje uit mijn oor komen, het stonk niet, de druk van mn oor leek wel weg te zijn (nog wel een kloppend gevoel maar thats it). Maar ik heb dit nog nooit gezien

Iemand enig idee wat het kan zijn? Of heb ik nu mijn trommelvlies eruit getrokken?