Sinds een toenememd aantal weken/maanden heb ik last van een soort wagenziek-gevoel tijdens het autorijden (ik ben alleen passagier in de auto). Als kind was ik erg snel wagenziek maar dat is in de loop der jaren minder geworden, nooit helemaal over gegaan. Maar nu lijkt het weer een soort van terug..
Tot een half jaar geleden was het in lichte mate aanwezig, als ik dan na een uur uit de auto stapte was ik echt ff instabiel op m'n benen en draaide alles om me heen, maar 30 seconden later was ik weer cool. Maar nu hoef ik maar 5 minuten in een rijdende auto te zitten en het gebeurt al. Zelf heb ik het idee dat ik door mijn hyperalertheid en dat mijn aandacht door elk klein detail getrokken, m'n ogen het niet bij kunnen benen (soort overprikkeling?). Ik probeer dus ook een punt in de verte te nemen om op te focussen, maar na 1,3 seconden ben ik weer afgeleid omdat ik weer iets zie

Het meest vervelende is: mijn wereldje is al immens klein dus ik onderneem daardoor. Ik ben chronisch ziek, zowel fysiek als mentaal dus alles kost me al extra veel moeite, energie en pijn. Als ik een keertje met de auto naar het tuincentrum ga (dan zijn we denk ik een uur en een kwartier weg, waarvan 3 kwartier in de auto), ben ik de rest van de dag niks meer waard. Zo gauw als we thuiskomen doe ik alle gordijnen dicht, kleed ik me om, ga in m'n pyjama in m'n bed liggen met m'n verzwaarde slaapmasker op en blijf ik voor minstens 1,5 uur zo stil mogelijk liggen, want de misselijkheid en de duizeligheid zijn niet te doen.
Klein detail: de duizeligheid lijkt vanuit m'n ogen te komen en de misselijkheidheid lijkt niet vanuit m'n maag te komem maar vanuit m'n hoofd. Ik heb het ook regelmatig een split second in de supermarkt, als ik met omdraai gaat even m'n hele wereld/zicht over de kop.
Mijn moeder is trouwens een hele rustige rijder, ik heb wel het idee dat de klachten erger zijn geworden sinds zs haar Ford Focus inruilde voor een VW Golf GTI.
Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die iets soortgelijks mee hebben gemaakt, of jullie tips hebben oid. Ik ben brildragend en de sterkte is pas nog gemeten en hetzelfde gebleven (bril ook). Ik heb gemberpillen en thee geprobeerd tegen de misselijkheid (zowel voor- als na het autorijden) en ik doe geen dingen zoals lezen of kijken op m'n telefoon (tenzij dat even nodig is voor de navigatie

Ik hoop op herkenning! Bedankt voor het lezen.